برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 67
کل بازدید : 2470196
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp
مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hpشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر
مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا


چگونه IP یک سایت را بدست آوریم؟


شما پس از وصل شدن به اینترنت،دستور زیر را در قسمت داس ویندوز تایپ میکنیدc:\windows\command وارد Command می شوید سپس در اونجا IPCONFIG را تایپ کنید سپس آی پی شما برایتان نمایش داده می شود.در قسمت IP ADDRESS شماره آی پی خود را خواهید دید. این کار برای کسانی است که در ویندوز xp هستنند و ویندوز 98 روی درایو c آنها نسب است.حال چگونگی دادن فرمان برای کسانی که فقط ویندوز xp روی کامپیوتر آنها است c:\windows\system32\command
چگونه IP یک سایت را بدست آوریم؟
شما به Command برید سپس در PING SITE-NAME را بزنید و بعد آی پی سایت را می دهد.
 چگونه آی پی یک فرد رو وقتی داره با شما چت می کند بدست آوریم؟
به قسمت Command برید سپس در اونجا فرمان Netstat -n رو بزنید در این قسمت شما قادر خواهید بود هر آی پی که به کامپیوتر شما وصل هست را نمایش می ده. شما برای اینکه ببینید چه آی پی هایی به شما وصل هست قسمت Foreign Address را ببینید.
وقتی به اینترنت وصل شدید و داشتید با کسی چت می کردید در قسمت Foreign Address می تونید آدرس آی پی که به شما وصل هست همراه با اون پورتی که به شما وصل هست را نمایش می دهد و در قسمت State هم نشان می دهد این ارتباط برقرار هست یا خیر.
چگونه کسی که به شما نامه الکترونیکی می فرستد آی پی اش را بدست بیاوریم؟

چگونه آی.پی سرور یک سایت را به دست آوریم؟ (How to get a website IP Address)


قبل از هر چیز باید نکاتی در مورد IP و دامنه و سایت گفته شود:

مطمئناً می‌دانید که اینترنت یک شبکه است. شبکه اینترنت با شبکه‌ی کوچکی که در اتاق شما وجود دارد از نظر مفهوم کلی یکی است.

همانطور که شما برای دسترسی به کامپیوتر دیگری در شبکه LAN (محلی) لازم است که آدرس IP (و یا نام کامپیوتر) را داشته باشید، در اینترنت هم برای اینکه بتوانید به طور مثال به کامپیوتری که در شرکت گوگل قرار دارد دسترسی داشته باشید باید آی.پی کامپیوتر گوگل را بدانید.

IP چیست؟

IP را چیزی شبیه به کد پستی تصور کنید. همانطور که هر خانه در یک جامعه باید یک کدپستی یکتا داشته باشد که دو بخشی است، هر کامپیوتر هم در یک شبکه باید یک IP یکتا داشته باشد که 4 بخشی است. مثلاً 209.85.227.106

سایت چیست؟

ببینید، سایت را یک موضوع پیچیده و بزرگ تصور نکنید! سایت دقیقاً یک پوشه است روی یک کامپیوتر که در این پوشه فایل‌های مختلفی وجود دارد. مثلاً فایل‌های ویدئویی، صوتی، عکس و فایل‌های متنی و یا فایل‌هایی با فرمت html که روی آن‌ها ترکیبی از متن و صدا و تصویر و ... را می‌توان به نمایش گذاشت.
این پوشه به اشتراک گذاشته شده است و همه افراد شبکه می‌توانند وارد آن شوند و محتویات آن را ببینند. این یعنی یک وب سایت.

 

پس google.com و yahoo.com و این چیزها دیگر چه صیغه‌ای است؟

چند سال پیش از این، شما برای اتصال به یک کامپیوتر در شبکه اینترنت دقیقاً می‌بایست آی.پی آن کامپیوتر را می‌دانستید. مثلاً اگر می‌خواستید وارد کامپیوتر شرکت گوگل شوید و از اطلاعات Share شده آن استفاده کنید، باید IP آن کامپیوتر را می‌دانستید.

بعدها دیدند حفظ کردن این IPها مشکل است! مثلاً فرض کنید شما می‌خواستید بگویید سایت من در آدرس 209.85.227.106 واقع شده! کمتر کسی پیدا می‌شد که قادر به حفظ کردن آن باشد!

و برخی دلایل دیگر دست به دست هم داد تا مفهوم DNS ظهور پیدا کرد.

DNS یا Domain Name System یعنی اینکه از این پس به جای IP یک کلمه بگوییم که هم کوتاه‌تر باشد و هم راحت‌تر قابل بیان و حفظ کردن باشد!

مثلاً از این پس به جای 209.85.227.106 بگوییم google.com

به google.com یا yahoo.com و عبارات مشابه، در اصطلاح دامنه یا Domain گفته می‌شود.

 

پس، می‌توانید متوجه شوید که اگر ما IP کامپیوتر مربوط به یک سایت (که معمولاً آن‌را Server می‌نامند) را بدانیم، می‌توانیم با آن نیز وارد آن سایت شویم. (امیدوارم کسی از این دانسته علمی سوء استفاده نکند!!)

بعد از اینکه دانستید IP به چه درد می‌خورد، حالا باید بدانید که چطور می‌توان IP مربوط به یک دامنه را به دست آورد.

برای این کار،

1- کلیدهای پنجره و R را از روی کیبورد خود فشار دهید تا پنجره Run باز شود.

2- تایپ کنید cmd و دکمه OK را کلیک کنید.

3- در محیط cmd که به آن Command Prompt یا خط فرمان می‌گویند، دستور زیر را تایپ کنید و Enter کنید:

ping google.com

از دستور ping استفاده‌های متعددی می‌شود که یکی از آن‌ها همین است. (توجه کنید که باید حتماً به اینترنت وصل باشید) در کل این دستور برای تست ارتباط بین دو کامپیوتر در یک شبکه است.

http://tutorials.aftab.cc/windows/cmd_mark_copy_text/cmd_mark_copy_text_1.png

4- پس از چند ثانیه IP سرور گوگل را خواهید دید! حالا فقط کافی‌ست آن را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید و از طریق IP وارد سایت گوگل شوید!

شاید بخواهید آی.پی را به جای حفظ کردن، کپی کنید. برای کپی کردن یک متن از درون cmd نیاز به مطالعه آموزش زیر دارید:

چگونه در cmd (یا همان Command Prompt) یک متن را انتخاب و کپی کنیم؟

 

سؤال:

آیا با استفاده از این نکته می‌توان وارد هر سایتی شد؟

پاسخ: خیر! دقت کنید که این روزها ممکن است بر روی یک سرور، ده‌ها سایت وجود داشته باشد. (گفتیم که سایت یعنی پوشه‌ای بر روی یک سرور)

مثلاً 100 سایت مختلف (و حتی بیشتر) بر روی یک سرور قرار می‌گیرند که طبیعتاً همه آن سایت‌ها با آن IP شناخته می‌شوند.

شما وقتی آدرس یک سایت را وارد می‌کنید، هدایت می‌شوید به سمت سروری که آن سایت روی آن است. حالا سرور درخواست شما را بررسی می‌کند. مثلاً تصمیم می‌گیرد که اگر شما aftab.cc را درخواست کردید، وارد پوشه x شوید. اگر nirooman.ir را درخواست کرده‌اید، وارد پوشه y شوید و خلاصه به این صورت سایت‌های مختلف را روی یک سرور مدیریت می‌کنند. (پس اکنون شما یکی دیگر از فواید DNS را متوجه می‌شوید: چندین سایت بر روی یک IP)

اما سایت‌های بزرگ و مشهور دنیا مثل گوگل، Facebook و هزاران سایت دیگر، یک IP اختصاصی برای خود می‌خرند و شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید با IP نیز وارد آن‌ها شوید.

 

سؤال:

اگر یک سایت، فی__لتر شده بود، می‌توانم از این طریق وارد آن شوم؟

پاسخ: معمولاً کمیته فی__لترینگ، علاوه بر دامنه، IP سایت‌ها را نیز فی_لتر می‌کند. به ویژه اگر غیراخلاقی باشد. اما گاهی اوقات هم به دلایل مختلف، آی.پی سایت‌ها باز است ;)

 

سؤال حرفه‌ای:

وقتی یک سایت فی_لتر است، پینگ ما به آن نمی‌رسد که بخواهیم بفهمیم آی.پی آن چیست؟

:) سؤالات پیچیده نپرسید لطفاً!!
این، به ساعت‌ها تدریس درس شبکه نیاز دارد! اما به طور خلاصه، شما وقتی google.com را فراخوانی می‌کنید، مستقیماً به آنجا نمی‌روید که!
ابتدا درخواست شما به یک مرکز مدیریت DNS یا DNS Server می‌رود و تبدیل به IP می‌شود و سپس آن IP فراخوانی می‌شود و اطلاعات سایت مشاهده می‌شود.
دستور ping به محض اینکه به یک DNS Server رسید، سریعاً آی.پی را بر می‌دارد و برمی‌گردد و به شما نشان می‌دهد، اما اگر سایت فی_لتر باشد، دیگر بقیه ارتباط، قطعه خواهد شد...

 

موفق باشید؛

 

نویسنده:

حمید رضا نیرومند

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام