برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 79
کل بازدید : 2472918
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

خلاصه مقاله
در دو بخش قبلی به تکنیک های پخش سه بعدی و همینطور عکاسی سه بعدی پرداختیم. در این بخش می خواهیم تکنیک های فیلم برداری سه بعدی را مورد بررسی قرار دهیم و  روش های ارزان قیمت و ساده و گران قیمت حرفه ای فیلم برداری سه بعدی  را معرفی خواهیم کرد. در قسمت چهارم نیز به مرور چند روش برای ساختن عکس سه بعدی خواهیم پرداخت. به عنوان مقدمه ذکر کنم که تکنیک های فیلم برداری بیشتر مانند تکنیک های عکس برداری هستند چون امروزه تفاوت زیادی بین دوربین های عکاسی دیجیتال و فیلم برداری وجود نداره ولی باز هم مروری سریع روی آنها خواهیم داشت. تنها تفاوت اصلی این است که در فیلم برداری امکان گرفتن فیلم در دو زمان و دو زاویه مختلف وجود نداشته و غیر ممکن است این روش در عکاسی برای سوژه های ثابت استفاده می شود.


متن کامل مقاله
 


 
استفاده از دوربین های سه بعدی:

راحتترین راه فیلم برداری سه بعدی استفاده از دوربین های فیلم برداری سه بعدی است که به تازگی به بازار دوربین های خانگی هم راه یافته اند. به عنوان مثال دوربین پاناسونیک SDT750 . این دوربین ها اکثرا قابلیت فیلم برداری با کیفیت Full HD  را دارا بوده و ساختار پخش آنها با تلویزیون های سه بعدی موجود در بازار یکی است. منظور اینکه اگر بخواهید از تماشای این فیلم ها لذت ببرید باید تلویزیون سه بعدی نیز در اختیار داشته باشید.

 


 
گرچه استفاده از باقی ساختار های پخش غیر ممکن نیست ولی به مقداری آماده سازی نیاز دارد. می توانید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش فیلم مانند Adobe After Effect تصاویر خود را به دو تصویر مجزا برای نمایش به صورت پلاروید و یا استفاده از ترکیب رنگی برای نمایش به صورت آناگلیف در آورید ولی به هر حال این روش ها به راحتی استفاده از یک کابل HDMI  برای اتصال به تلویزیون و دیدن تصاویر سه بعدی با ساختار Active shutter  نیستند. به تازگی دوربین های کوچکتر – خانگی – نیز به بازار عرضه شده که قابلیت فیلم برداری سه بعدی را با کیفیت پایین تر برای شما فراهم می کند. مثل دوربین aiptek 3D i2 که تنها 200$ قیمت دارد و کیفیت آن  720p می باشد.


استفاده از لنز های سه بعدی :

با توجه به اینکه اکثر دوربین های فیلم برداری – سری خانگی – قابلیت تعویض لنز را ندارند این روش بیشتر برای دوربین های بزرگ و حرفه ای استفاده می شود. گرچه برخی شرکت ها اخیرا برای بعضی از محصولات خود مبدل های سه بعدی 3D Cap عرضه کرده اند واستفاده از آنها باعث افت کیفیت بسیار در خروجی شما خواهد شد و نکته دیگر اینکه این ساختار امکان پخش برای تلویزیون سه بعدی را نخواهد داشت و قبل از پخش حتما باید تصاویر ویرایش شوند.

 



با توجه به اینکه دوربین های عکاسی SLR  امروزی قابلیت فیلم برداری نیز دارند می توان از این روش و استفاده از لنزهای سه بعدی ارزان قیمت دوربین عکاسی برای این روش استفاده کرد.


استفاده از دو دوربین هم زمان:


این روش بسیار حرفه ای تر بوده و مسلما هزینه بیشتری هم در بر دارد. در ساخت فیلم های سینمایی سه بعدی از این روش بیشتر استفاده می شود . چون زاویه دو دوربین – عمق بعد سوم -  می تواند تغییر یابد این روش بیشتر مورد پسند کارگردانان است.





ولی با توجه به موجود بودن دوربین های فیلم برداری کوچک و ارزان قیمت در بازار می توانیم از این روش به عنوان یک نیمه حرفه ای در خانه نیز استفاده کنیم.





نکته قابل توجه اینکه به هر حال در این روش شما دو فیلم از دو زاویه مختلف خواهید داشت که برای پخش – به هر صورتی به جز پلاروید – نیاز به ویرایش آنها و گرفتن یک فایل خروجی خواهید داشت.

نکته : سایت اشتراک ویدیو Youtube امکان بارگذاری فیلم های شما و تبدیل آنها به سه بعدی را به شما می دهد و می توانید از این روش برای به اشتراک گذاری کار خود استفاده کنید.

نتیجه گیری :

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ارزان شدن تکنولوژی های حرفه ای بهتر است هنوز برای ساختن فیلم سه بعدی عجله نکنید و با همان امکانات در دسترس کار کنید. به شما اطمینان می دهم تا یکسال آینده تکنیک های بیشتر ، ارزان تر و با کیفیت تری به بازار ارائه خواهد شد.



+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام