برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 94
کل بازدید : 2470249
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اج پی : 88813455

رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها توسط الکسا

همانطور که می دانید رتبه بندی صفحات وب  قبلا توسط گوگل و ابزار page rank آغاز شد که برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها و حتی صفحات مختلف هر پایگاه اینترنتی ، امتیازی بین 0 تا 10 داده می شد و سایت های با رنک بالاتر از مزایایی در موتور جستجوی گوگل برخوردار هستند و به نوعی اعتبار یک سایت یا وبلاگ محسوب می شود.

چند سالی است که سایت alexa.com اقدام به انتشار آمار و ارقامی برای رتبه بندی سایت ها و اخیرا برای وبلاگ ها نموده که قابلیت نمایش رتبه سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در بین سایت های یک کشور را دارا می باشد. این سایت طی فعالیت های خود توانسته جایگاه مناسبی برای رتبه بندی پایگاه های اینترنتی اخذ و آمار قابل اعتمادی را ارائه دهد که کاربران معمولا برای نشان دادن اعتبار سایت خود ، از آمار خود در الکسا استفاده می کنند.

آنچه مسلم است ، اطلاعات ارائه شده در الکسا برای رتبه بندی، 100درصد دقیق نیست اما این آمار یکی از معتبرترین رتبه بندی ها را در دنیای مجازی به خود اختصاص داده است. روند رتبه بندی سایت ها در الکسا بیشتر بر اساس میزان بازدید هر سایت و میزان دسترسی کاربران اینترنت در بازه زمانی یک روزه به سایت شماست. بطور مثال سایت گوگل با توجه به آمار بازدید بسیار بالایی که دارد رتبه 1 الکسا را به خود اختصاص داده است.
 

حال ببینیم الکسا چه اطلاعاتی از سایت ها به ما می دهد!

برای اینکه از اطلاعات و رتبه سایت خود در الکسا مطلع شوید کافیست به این آدرس مراجعه کنید :

http://www.alexa.com/siteinfo

و در محل مربوط به جستجو، نام سایت یا وبلاگ خود را درج کنید تا چنانچه الکسا رتبه ای به آن اختصاص داده ، نمایش داده شود.

همچنین می توانید از این آدرس هم برای انجام مراحل کمتر ، آمار مربوط به سایت خود را مشاهده کنید:
http://www.alexa.com/siteinfo/blogskin.ir
(کافی است بجای آدرس blogskin.ir ، آدرس سایت یا وبلاگ خود را درج کنید)

 

در صفحه مربوطه رتبه جهانی سایت شما و رتبه کشوری و نیز تعداد لینک های سایت شما در بین سایت های دیگر قابل مشاهده می باشد. در بخش دیگری نیز آمارها و نمودارهای خاصی هم از میزان بازدید در بازه های زمانی متفاوت و پارامترهای دیگری با قابلیت مقایسه این آمار با سایت های دیگر گنجانده شده است.

توضیح برخی موارد چون بحث تخصصی می شود را به آینده موکول می کنیم اما در اینجا 3 پارامتر مهم قابل بررسی است :

رتبه جهانی سایت شما : بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، به سایت یا وبلاگ شما ، رتبه جهانی به شما تعلق می گیرد.

رتبه کشوری سایت شما : بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، از کشوری که بیشترین بازدید کننده را داشته اید (برای سایت های ایرانی ، مسلما کاربران ایرانی بیشترین ترافیک را روی سایت ها خواهند داشت) رتبه کشوری به شما تعلق می گیرد.

تعداد لینک ها : تعداد لینک های سایت شما در سایت ها و صفحات مختلف محاسبه می شود. (با تبادل لینک می توانید این عدد را بالا ببرید)

زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک ها را معمولا هر 15 روز یکبار ، به روز می کند.

 

شما می توانید با استفاده  یک ابزار کاربردی فارسی که توسط سایت یک ابزار طراحی شده ، اطلاعات مربوط به رتبه سایت یا وبلاگ خود را مشاهده کنید. ابزار نمایش رتبه سایت و وبلاگ

امروزه آمار الکسا به نوعی اعتبار و نمایش دهنده آمار دسترسی کاربران به سایت ها تلقی شده و معمولا این رتبه بندی برای جذب تبلیغات هم کاربرد زیادی پیدا کرده است. پس کوشا باشید تا با افزایش بازدیدکنندگان سایت یا وبلاگ خود به بهبود رتبه الکسا نیز کمک کنید. قابل ذکر است که الکسا آماری مربوط به برترین سایت ها را برای هر کشور خاص نیز منتشر می کند. مثلا برترین سایت های کشور ایران بر اساس رتبه بندی الکسا در این آدرس قابل مشاهده است.

 

در پایان پاسخ چند پرسش رایج را خواهیم گفت.

- چرا برخی وبلاگ ها هنوز قابلیت رتبه بندی الکسا ندارند؟   قبلا امکان نمایش رتبه بندی فقط برای سایت ها در alexa بود که اکنون وبلاگ سیستم های بلاگفامیهن بلاگرز بلاگوی سی پی و بلاگ وب می توانند رتبه وبلاگ خود را نیز مشاهده کنند . بقیه وبلاگ های سایر سرویس دهندگان هنوز امکان رتبه بندی ندارند که بزودی الکسا این امکان را میسر خواهد کرد.

- چرا برخی سایت ها هنوز رتبه جهانی یا کشوری ندارند؟   ابتدا حتما از ثبت بودن دامنه سایت یا وبلاگ خود در موتورهای جستجو مطمئن شوید.  الکسا پس از ثبت شدن سایت شما در موتورهای جستجو شما را شناسایی و در لیست رتبه بندی قرار می دهد.

- چرا برخی سایت ها با داشتن رتبه جهانی ، اما رتبه کشوری ندارند؟   برخی سایت ها آمار بازدید بسیار پایینی دارند امکان رتبه بندی کشوری برای آنها نیست. همچنین گاهی اختلالات الکسا برای سایت های با آمار بازدید کم ، باعث این موضوع شده که پس از مدتی رتبه کشوری هم فعال می شود.

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام