برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 2472568
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

بخش دوم آشنایی با چاپگر ها

 


 

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید؟

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

سایت شرکت مهپا : www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما استتعمیر فورمتر چاپگر های اچ پی


? چاپگرهای جوهر افشان

یک چاپگر جوهر افشان از بخش های زیر تشکیل شده است :

هد چاپگر

مهمترین المان در یک چاپگر جوهر افشان است . هد چاپگر دارای مجموعه ای از " افشانک ها " بوده که قطرات بسیار ریز جوهر را بر روی کاعذ پخش خواهد کرد.

کارتریج

با توجه به نوع و شرکت سازنده چاپگر، کارتریج های متفاوتی وجود دارد. مثلا" ممکن است برای رنگ مشکی از یک کارتریج و یا رنگ مشکی با سایر رنگ ها در یک کارتریج واحد قرار گرفته شود.

موتور Stepper

یک موتور stepper باعث حرکت سیستم هد ( هد چاپ و کارتریج های مربوطه ) در طول کاغذ می گردد. برخی از چاپگرها دارای یک نوع خاص موتور برای "پارک نمودن " سیستم هد در زمان عدم استفاده از چاپگر، می باشند. بدیت ترتیب سیستم هد چاپگر، پس از پارک شدن ، بصورت تصادفی حرکت نخواهند کرد .

تسمه

دستگاه هد ، از طریق یک تسمه به موتور Stepper متصل می گردد . میله "تثبیت کننده " . سیستم هد، از یک میله تثبیت کننده بمنظور اطمینان از ثبات و استحکام هد در زمان حرکت ، استفاده می نماید.

ـ دستگاه تغذیه کاغذ

این دستگاه از سه بخش مجزای زیر تشکیل شده است :

1) سینی / تامین کننده کاغذ . اغلب چاپگرهای جوهر افشان دارای یک سینی بمنظور قرار دادن کاغذ می باشند. برخی دیگر از چاپگرها از یک Feeder استفاده می نمایند.

2) غلتک ها . با استفاده از مجموعه ای غلتک ، کاغذ های موجود در سینی و یا Feeder به داخل چاپگر کشانده خواهند شد.

3) موتور Stepper تغذیه کاغذ . موتور فوق غلتک ها را بمنظور حرکت کاغذ به میزان موردنیاز ، به حرکت در می آورد.

منبع تغذیه

اکثر چاپگرها دارای یک منبع تغذیه برق اختصاصی برای خود می باشند.

مدار کنترلی

یک برد مدار چاپی بوده که باعث کنترل تمام عناصر مکانیکی موجود در چاپگر می گردد.

پورت های اینترفیس

پورت موازی همچنان از متداولترین روش های ارتباط یک چاپگر به کامپیوتر است . چاپگرهای جدید ، از پورت های USB نیز استفاده می نمایند. برخی از چاپگرها نیز ممکن است از طریق پورت سریال و یا پورت SCSI به کامپیوتر متصل گردند.

? حرارت در مقابل لرزش

چاپگرهای جوهر افشان از تکنولوژی های متفاوتی برای ایجاد قطرات ( ذرات ) جوهر استفاده می نمایند. دو تکنولوژی رایج عبارتند از :

حباب حرارتی

تکنولوژی فوق توسط شرکت های " کانن" و " هیولت پاکارد" ارائه شده است . در یک چاپگر حرارتی جوهرافشان ، ترانزیستورهای خاصی باعث ایجاد حرارت می گردند، در ادامه حرارت فوق باعث تبخیر جوهر شده تا حباب مورد نظر ایجاد گردد. همزمان با گسترش حباب ، مقداری از جوهر از افشانک ها خارج و بر روی کاغذ می ریزد. زمانیکه حباب پخش گردید ، یک خلا ایجاد تا باعث ممانعت از نشت بیشتر جوهر می گردد. چاپگرهائی از این نوع دارای 300 تا 600 افشانک ریز بوده و تمام آنها بصورت همزمان قطراتی را بر روی سطح کاغذ قرار خواهند داد. شکل زیر افشانک های یک چاپگر با تکنولوژی حباب حرارتی را نشان می دهد.

جریان الکتریسته در اثر فشار

تکنولوژی فوق توسط شرکت " اپسون " ارائه شده است . در این تکنولوژی از کریستال های فشاری استفاده می گردد. برای هر افشانک از یک کریستال استفاده می گردد.( در پشت مخزن جوهر ) . کریستال همزمان با دریافت یک شارژ الکتریکی ضعیف ، باعث ایجاد ارتعاش در مخزن جوهر شده و همین امر باعث می گردد مقدار اندکی جوهر از افشانک خارج گردد. زمانیکه ارتعاش خاتمه یافت ، ارسال جوهر از طریق افشانک ها متوقف خواهد شد.

? عملیات چاپ

پس از فعال نمودن گزینه " چاپ" در نرم افزارهای مربوطه ، عملیات متفاوتی بشرح ذیل انجام خواهد شد:

اطلاعات مورد نظر از طریق نرم افزار مربوطه برای درایور چاپگر ارسال می گردد.

درایور ، اطلاعات دریافتی را بگونه ای ترجمه خواهد کرد که برای چاپگر قابل فهم باشند. در این مرحله درایور بررسی خواهد کرد که آیا چاپگر برای عملیات چاپ آماده است ؟

اطلاعات مورد نظر توسط درایور از طریق پورت مربوطه در اختیار چاپگر قرار داده می شوند.

چاپگر اطلاعات ارسال شده توسط کامپیوتر را دریافت و بخشی از آنها را در یک بافر ذخیره می نماید. اندازه حافظه فوق می تواند محدوده ای از 512 کیلوبایت تا 16 مگابایت را شامل گردد. محدوده فوق بستگی به نوع چاپگر دارد.بدیهی است هر اندازه که میزان بافر فوق زیاد باشد ، امکان استقرار چندین سند برای چاپ فراهم خواهد شد.

در صورتیکه چاپگر برای مدت زمانی بیکار باشد ، بصورت خودکار عملیات پاکسازی هد انجام خواهد شد. پس از اتمام عملیات فوق که Clean Cycle نیز نامیده می شود ، چاپگر آماده چاپ درخواست های جدید خواهد شد.

مدار کنترل کننده باعث فعال شدن موتور stepper بمنظور تغذیه کاغذ می شود. غلتک ها بحرکت در آمده و یک کاغذ از مخزن مربوطه ( سینی و یا Feeder) درون چاپگر کشانده می شود.

پس از تغذیه کاغذ و استقرار آن در محل مربوطه ، موتور stepper با استفاده از تسمه مربوطه باعث حرکت دستگاه هد در طول صفحه می شود. حرکت گام به گام موتور stepper باعث تزریق جوهر از طریق افشانک های مربوطه در طول کاغذ می گردد.

در هر ایستگاه تزریق ، قطرات متعددی بر روی کاغذ قرار می گیرد.

در انتهای هرفاز ، کاغذ به میزان بسیار اندکی ( کسری از یک اینچ ) بسمت جلو کشانده می شود.

فرآیند فوق تا تکمیل چاپ تمام صفحه تکرار خواهد شد. مدت زمان تکمیل چاپ یک صفحه، در چاپگرها متفاوت است . از واحدی با نام PPM ( تعداد صفحه در دقیقه ) برای مشخص نمودن تعداد صفحات قابل چاپ در چاپگرها استفاده می گردد. مقدار فوق کاملا" متغیر بوده و به عوامل متفاوتی از جمله نوع چاپگر ، سپاه سفید ، رنگی و ... بستگی خواهد داشت .

پس از اتمام عملیات چاپ ، هد چاپگر بمنظور ممانعت در مقابل حرکات تصادفی وآسیب های احتمالی " پارک " می گردد.

? کاغذ و جوهر

چاپگرهای جوهر افشان بسیار ارزان قیمت می باشند. قیمت این نوع چاپگرها از یک چاپگر لیزری سیاه و سفید نیز پایین تر است . اکثر تولید کنندگان، سعی در تولید و عرضه این نوع چاپگرها با قیمت مناسب دارند. قیمت کارتریج این نوع از چاپگرها نسبت به خود چاپگر گرانتر است .زمانیکه سخت افزاری بفروش می رسد ، در ادامه می بایست سایر سخت افزارها و عناصر مرتبط با آن را نیز تهیه کرد. زمانیکه چاپگر با قیمت ارزان تهیه گردد ، می بایست در ادامه کارتریج های آن را بمنظور استفاده ، تامین کرد. شاید سیاست تولیدکنندگان، عرضه چاپگر با قیمت ارزان و ارائه کارتریج با قیمت مناسب تر ( خیلی ارزان خیر ! ) باشد. نمی توان چاپگری را از یک تولیدکننده تهیه و کارتریج آن را از تولید کننده دیگر تامین نمود!

کاغذ استفاده شده در چاپگرهای جوهر افشان تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصویر چاپ شده خواهد داشت .کاعذهای استفاده شده ، می بایست شفاف و عاری از هر گونه موج و خش بر روی سطح کاغذ باشند.[5]

? مزایا چاپگرهای جوهر افشان

1) کیفیت چاپ عکس عالی است.

2) چاپگر های جوهر افشان برای مصارف خانگی آن قدر سریع هستند. گرچه اکثر آنها از کندترین چاپگر لیزری کندتر اند ولی بیشتر نیازهای مردم را برآورده می کنند.

3) چاپگر های جوهر افشان نوعاً از چاپگر های لیزری ارزان تر اند

? معایب چاپگرهای جوهر افشان

1) سینی ای که در آن کاغذ ورودی به چاپگر قرار می گیرد کم ظرفیت است یعنی تعداد کمی کاغذ جا می گیرد که این یکی از معایب این دسته از چاپگر هاست

2) هزینه چاپ هر صفحه به طور متعارف از هزینه چاپ یک صفحه که با چاپگر لیزری چاپ شده است گران تر است.

3) کیفیت این نوع چاپگر ها تا حد زیادی بسته به کیفیت کاغذ ورودی هم دارند یعنی این چاپگر ها برای چاپ روی نامه و پاکت و از این نوع بسیار مناسب نیست.

4) اگر به جوهر روی کاغذ رطوبت برسد، تصویر خراب می شود

? شایعات و واقعیت هایی درباره چاپگر ها[6]

ـ چاپگری که عکس را خوب چاپ کی می کند هر چیزی را خوب چاپ می کند

ـ چاپگر ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند، بنابراین هر چاپگر برای ویژگی خاصی طراحی و ساخته شده است

ـ یک چاپگر وهر افشان که کیفیت عددی ای بر حسب dpi دارد و مساوی با کیفیت عددی بر حسب dpi یک چاپگر لیزری است، قابل مقایسه است

این دو قابل مقایسه نیستند، امروزه دقت 600 Dpi برای چاپگر های لیزری استاندار است.دقت معادل در چاپگرهای جوهر افشان 600 تا 720 است. در هر صورت وقتی روی یک کاغد معمولی و استاندارد چاپ کی کنید جوهر چاپگر تمایل به بخش شدن را دارد و کیفیت عکس کاهش می یابد یک چاپگر با دقت بالا خروجی بهتری نسبت به چاپگرهایی با دقت پایین تر دارد

ـ همیشه هم اینگونه نیست، در مورد تصاویر گرافیکی و عسک ها یک چاپگر جوهر افشان با دقت 300 dpi کیفیتی معادل یا بالاتر از خروجی یک چاپگر لیزری با کیفیت 600 dpi را دارد.

ـ اگر چاپگر ارزان تر بخرید در پولتان صرفه جویی کرده اید

شاید تعجب کنید اگر بدانید همیشه این گفته صحت ندارد. تفاوت هایی که در هزینه های چاپگر وجود دارد از قبیل : خریدن کارتریج جوهر، کاغذ و تونر می باشد می تواند در دراز مدت هزینه ی شما را بالا ببرد.

? نمونه هایی از تحولاتی در دنیای چاپگر ها

پرینتری که با اتصال به خط تلفن و بدون نیاز به رایانه تصویر چاپ می کند ساخته شد. یک شرکت آمریکایی در حال آماده سازی خدمات جدیدی است که در آن کاربر می تواند از طریق رایانه خود تصاویر را برای پرینتری که در مکانی دیگر بدون اتصال به رایانه تنها به خط تلفن و برق متصل شده، ارسال کرده و چاپ کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، به طور مثال تصویر کنید فردی که دور از خانواده خود زندگی می کند بخواهد تصاویر جدید خود را برای خانواده که با رایانه آشنایی نداشته و یا اصلا رایانه ندارند، ارسال کند. چنین فردی تنها کافی است این تصاویر را به یک پرینتر ویژه که در مقصد قرار داشته ایمیل کرده وآن پرینتر نیز درست همانند دستگاه فکس و بدون نیاز به اتصال به رایانه، تنها از طریق خط تلفن تصاویر را دریافت کرده و چاپ می کند.

خدمات جدید توسط شرکت "پریستو سرویسز" ابداع شده و پرینتر از نوع جوهرافشان و رنگی مورد نیاز در این خدمات نیز توسط شرکت "هیولت پکارد" طراحی و ساخته شده است.

شرکت "پریستو" خدمات جدید را از پاییز سال جاری ارائه خواهد داد و دستگاه پرینتر جدید شرکت "هیولت پکارد" نیز در همان زمان وارد بازار خواهد شد.

شرکت "پریستو" اعلام کرده است که پرینتر مقصد تنها باید به خط تلفن و برق متصل شود. فرد ارسال کننده تصاویر که مشترک خدمات "پریستو" شده، تصاویر خود را از طریق اینترنت به این خدمات ارسال می کند و هر زمانی که دستگاه پرینتر موجود در مقصد روشن شود، تصاویر ارسالی او به صورت خودکار چاپ خواهند شد.

فرد ارسال کننده تصاویر حتی می تواند از طریق همین خدمات وضعیت پرینتر موجود در مقصد را از لحاظ میزان جوهر و یا کاغذ بررسی کرده و به طور مثال به والدین پیر خود که دریافت کننده تصاویر هستند در مورد برطرف کردن مشکل پرینتر، آموزش بدهد.

شرکت "پریستو" به مدت دو سال برای ابداع این فن آوری تلاش کرده است.

این شرکت هنوز قیمت اشتراک خدمات پرینت از راه دور خود را اعلام نکرده و شرکت "هیولت پکارد" نیز قیمت پرینتر ویژه استفاده در این خدمات را منتشر نکرده است.[7]

? توشیبا کاغذهای پرینتر چند بار مصرف تولید می کند

توشیبا از تولید جدیدترین نوع کاغذهای پرینتر چند بار مصرف خبرداد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایلنا ، این کاغذها که طبق گفته متخصصان شرکت توشیبا تا بیش از 500 بار دارای قابلیت پاک شدن و دوباره پرینت شدن را دارند در هزینه ها بسیار صرفه جویی خواهند کرد.

این کاغذهای پلاستیکی که دارای حساسیت بالا به حرارت هستند به پرینترهای خاصی از نوع B SX8R نیازمندند.

در این پرینترها با دادن حرارت مابین 130 تا 170 سانتی گراد کاغذ مجددا سفید می شود.

بنابر گفته مقامات شرکت توشیبا، کاغذهای چند بار مصرف فناوری نوینی به شمار نمی روند ، اما تاکنون از این فناوری در پرینترها استفاده نشده است.[8]

? سامسونگ کوچک ترین پرینتر لیزی جهان را ساخت

مقامات شرکت سامسونگ دومین شرکت فنی مهندسی تولیدکننده پرینتر در جهان از ساخت کوچک ترین پرینتر لیزری FLAT BED چند منظوره خبردارند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایلنا، این پرینتر لیزری سیاه و سفید مدل SCX 4200 کوچک ترین پرینتر لیزری FLAT BED MFP جهان است که با هزینه بسیار کم هم مصرف خانگی و هم مصرف اداره ای دارد.

بنابر گرفته مقامات شرکت سامسونگ ، این پرینتر لیزری جدید چند کاره از اوائل ماه دسامبر سال جاری وارد بازار جهانی فروش پرینتر خواهد شد.

? کوچکترین پرینتر چند منظوره دنیا به بازار عرضه شد

شرکت کره ای سامسونگ کوچکترین پرینتر چند منظوره جهان را با نام "? ، "SCX 4200که در سری پرینترهای چندکاره لیزری ? LMFPقرار دارد، به بازار عرضه کرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، ? SCX 4200قابلیت کپی با سرعت در حالتهای مختلفی از جمله ? N upو ?fit ? Autoو همچنین عملکرد ? ID card copyرا داراست. همچنین حجم بالای چاپ با کیفیت بسیار عالی ، اسکن در حالت ? OCRرا می توان از خصوصیات این مدل از پرینتر برشمرد.

این مدل از پرینتر که برای نخستین بار در نمایشگاه لوازم الکترونیکی آمریکا در سال ? 2006ارائه شد ، تحت عنوان پرفروش ترین ومقرون به صرفه ترین ? LMFPشخصی در دنیا معرفی گردید.

این دستگاه بر اساس دیدگاه های کاربران خانگی در ارتباط با آنچه از یک پرینتر می خواهند طراحی و ساخته شده است که از جمله آنها کیفیت چاپ بالا و هزینه نگهداری پائین، عمر بالای تونر دستگاه و بهای کم است.

? چقدر بودجه جهت خرید چاپگر اختصاص می دهید؟

طیف قیمت هایی که در اینجا آمده است تنها شامل بهای اولیه خود دستگاه چاپگر است و هزینه های مربوط به مصرف جوهر، کاغذ و استهلاک قطعات داخلی چاپگر را شامل نمی شود.

هنگامی که می خواهید برای خریدن چاپگر بودجه اختصاص دهید باید به فکر هزینه چاپ هر صفحه هم باشید. به عنوان یک قاعده کلی به خاطر داشته باشید که هزینه چاپ یک صفحه توسط چاپگر لیزری به مراتب کمتر از چاپ همان صفحه توسط یک چاپگر جوهر افشان است.

در مورد چاپگر های جوهر افشان باید به دفعات بیشتری کارتریج را عوض کنید و در دراز مدت ممکن است هزینه این کار از هزینه اولیه خود چاپگر بیشتر شود.[9]



امیر سلیمانی
منابع
iranitnetwork.com
daneshnameh.ir
roshd.ir
Srco.ir
Shabakeh mag.com
Tebyan.net
اپراتوری مقدماتی کارور رایانه درجه 2
نشریه شبکه
دانشنامه رشد
پی نوشت
[1] Http://www.daneshnameh.ir/mavara/mavara browse_categories.php?parentId=485
[2] آموزش فنی حرفه ای اپراتوری مقدماتی کارور رایانه درجه 2
[3] دانشنامه رشد
[4] www.srco.ir
[5] www.srco.ir
[6] مجله شبکه
[7] http://www.iranitnetwork.com/print.php?id=11401
[8] http://www.iranitnetwork.com/print.php?id=11401
[9] www.shabakeh mag.com
[10] www.shabakeh mag.com
مقالات ارسالی به آفتاب

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام