برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 94
کل بازدید : 2470248
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

 

چه پرینتری انتخاب کنیم؟ - قسمت اول

سیاری از دوستان در مورد پرینترهای مناسب برای پرینت عکس سوال نموده بودند که برای پاسخگویی به درخواست این عزیزان مقاله زیر را ترجمه نموده و در سه قسمت خدمت عزیزان ارائه می دهم. د راین نوشتار بدون معرفی مدل و یا مارکی خاص سعی شده است اصول مقایسه و انتخاب یک پرینتر مناسب مورد بررسی قرار گیرد.

 




هر کسی که برای خرید پرینتر اندکی در بازار جستجو کرده باشد می داند که انواع بسیار متنوعی پرینتر در قفسه فروشگاهها موجود می باشد. با وجود این تنوع پیدا کردن آنچه که برای کار و یا منزل شما مناسب می باشد بسیار مشکل می باشد.
شما برای پرینت عکسهای عالی نیاز به پرینتری با رزولوشن خیلی بالا ندارید. در واقع هر چه رزولوشن پرینتر شما بالاتر باشد شما به رزولوشن بیشتری در عکس خود نیاز دارید تا بتوانید عکسی در اندازه دلخواه خود پرینت بگیرید. این بخاطر این است که برای تعیین سایز پرینت به دست آمده اندازه فایل تصویر (به پیکسل) به رزولوشن پرینتر (به نقطه در اینچ)تقسیم می شود . برای مثال اگر اندازه تصویر 1280*1478 پیکسل است و پرینتر شما 163 dpi است، اندازه پرینت به دست آمده 7.8*9 اینچ می شود:
1478 تقسیم بر 163 می شود تقریبا 9 و 1280 تقسیم بر 163 می شود 7.85 اینچ. یعنی 7.8*9
اگر دقت پرینتر شما 300 dpi است، شما رزولوشن بالاتری خواهید داشت ولی اندازه تصویر کوچکتری به دست خواهید اورد! زیرا:
1478 تقسیم بر 300 می شود تقریبا 4.92 و 1280 تقسیم بر 300 می شود 4.26 یعنی 4.2*4.9 اینچ. 
بنابر این اگر شما می خواهید برای خرید یک پرینتر سرمایه گذاری نمایید اول مطمئن شوید حداکثر اندازه عکسی که دوربینتان می دهد با رزولوشن پرینتر شما تناسب منطقی داشته باشد. (اگر دوربین با رزولوشن کمتر از پرینتر داشته باشید در واقع از امکانات پرینترتان اصلا استفاده ای نکرده اید)
خوشبختانه امروزه دوران طلائی پرینترها محسوب می شود و با توجه به قیمتهای مناسب و کیفیت بالای پرینترهای موجود با اندکی دانش و تلاش می توانید خانه و یا محل کار خود را به لابراتور عکاسی تبدیل نموده و براحتی کارتهای تبریک، عکسهای یادگاری و ... را با قیمتی مناسب چاپ نمائید.
من در اینجا سعی می کنم برای راهنمایی شما پارامترهای اساسی را که در خرید پرینتر باید مد نظر قرار دهید تعریف نمایم تا هنگام خرید با بررسی آنها بهترین انتخاب برای خود را پیدا نمایید. در این نوشتار سعی بر اختصار و پرداختن به اهم مسایل و در نظر گرفتن امکانات موجود در بازار بوده است.

کیفیت تصویر
وقتی شما برای خرید یک پرینتر کوچک برای پرینت عکسهای رنگی خود اقدام می نمایید، در واقع به دنبال مدلی می گردید که عکسی با رنگها و کیفیت طبیعی را ایجاد نماید و تا حد ممکن تشابه بیشتری به عکسهای چاپ شده داشته باشد. دستگاههای چاپ عکس روزگاری بسیار گرانقیمت بوده و کار با آنها مشکل بود، ولی با پیشرفت در صنعت امروزه قیمت آنها در حد قابل تحمل برای خریدارهای متوسط در آمده است.
تا همین اواخر، تنها دستگاهی که قادر به پرینت مناسب عکس بود پرینترهای تصعید رنگ Dye-Sublimation بودند، ولی امروزه پرینترهای جوهر افشان گامهای بلندی در بهبود کیفیت تصویر برداشته اند.
شرکتهایی نظیر Hp و Epson در سالهای اخیر بازار پرینترهای عکس با کیفیت نزدیک به عکس های چاپی را در اختیار داشته و نتایج تحقیقات و پیشرفتهای آنان بیشتر نصیب عکاسان آماتور شده است، تا جایی که حتی به تولید پرینترهایی تا قیمت 100 دلار هم دست یافته اند. هنگام خرید یک پرینتر رنگی برای پرینت عکس حتما در مشخصات آنها دنبال کلمات Photorealistic و یا Photo-quality بگردید.

دقت پرینتر DPI
در حالی که دوربین های دیجیتال برای بیان دقت تصویرشان از مقیاس پیکسل استفاده می کنند، دقت پرینتر بر اساس تعداد نقاطی که پرینتر بر هر اینچ کاغذ می تواند بگذارد dpi بیان میگردد. هر چه dpi بالاتر باشد نقطه گذارده شده کوچکتر است و تفکیک نقاط از یکدیگر با چشم غیر مسلح سخت تر می شود. پرینترهای عکس دارای کیفیت خیلی بالا دارای نقاط بسیار ریزی هستند که تنها با استفاده از ذره بین می توان آنها را دید، ولی بین با کیفیت ترین و کم کیفیت ترین پرینتر مدلهای قابل قبول بسیاری می تواند وجود داشته باشد.
دقت پرینترها بین 300 تا 1400 dpi و بیشتر متغیر است که بستگی به تکنولوژی مورد استفاده برای گذاردن نقطه و اندازه نازلها و یا المنت های گرمایی هد آن دارد.معمولا پرینتری که 600 dpi تولید میکند پرینتری با کیفیت عکس محسوب می شود، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که در کیفیت عکس موثر می باشد. نوع کاغذی که برای پرینت استفاده می نمایید تاثیر بسیاری برکیفیت ان دارد و همچنین تعداد رنگی که پرینتر استفاده می نماید و نحوه کاربرد جوهر تاثیر گذار است. 
چند رنگ؟

بیشتر پرینترهای رنگی از ترکیب سه، چهار یا شش رنگ برای تولید عکسهای تمام رنگی استفاده می نمایند. پرینترهای جوهر افشان هر رنگ را جداگانه توزیع می نمایند، که یا از یک کارتریج چند محفظه ای جوهرهای رنگی تامین می شود و یا از کارتریج های جداگانه رنگ که می تواند بعد از اتمام هر رنگ جداگانه تعویض شود. پرینترهای تصعید رنگ (Dye Sub) دارای ریبونهای رنگی حساس به حرارت هستند که هر کدام یک رنگ می باشند. تمام پرینترها از رنگهای فیروزه ای، بنفش و زرد به عنوان رنگهای پایه استفاده می کنند با تغییرات اندکی که در ادامه توضیح داده شده است :
- پرینترهای سه رنگی: فیروزه ای، بنفش و زرد CMY به عنوان رنگهای تفریقی "subtractive" شناخته می شوند. اگر شما مقادیر مساوی این سه رنگ را با هم ترکیب نمایید رنگ مشکی به دست می آید که به مفهوم عدم وجود تمام رنگهاست. بر اساس این تئوری یک پرینتر CMY می تواند رنگ مشکی را بدون هیچ مشکلی تولید نماید. ولی در واقعیت، مشکی به دست آمده با CMY بیشتر شبیه خاکستری دیده می شود، بنابر این صنایع پرینتر سازی برای تولید دقیق رنگ مشکی جوهرمشکی را نیز جداگانه به عنوان رنگ چهارم روی پرینتر نصب می نمایند. بنابر این اگر شما دنبال عکس با کیفیت هستید از پرینتری که فقط دارای سه رنگ می باشد اجتناب کنید.
- پرینترهای چهار رنگی: نظیر پروسه های پیشرفته پرینت ذکر شده در فوق، بیشتر پرینترهای دیجیتال با کیفیت بالا از ترکیبی از رنگهای فیروزه ای، بنفش ، زرد و مشکی CMYK برای بازسازی هر چه طبیعی تر طیف های مختلف رنگی استفاده می کنند. هنگام خرید دنبال پرینتری باشید که حداقل از چهار رنگ استفاده می نماید.
- پرینترهای شش رنگی: بسیاری از سازندگان پرینتر 2 رنگ فیروزه ای روشن و بنفش روشن را به جوهر های معمولی CMYK اضافه نموده اند. این دو رنگ تولید رنگهای طیف روشن تصویر را برای پرینتر راحت تر کرده اند، بدون اینکه پرینتر برای تولید رنگ مجبور به خالی گذاشتن فاصله سفید بین دو نقطه باشد. نتیجه به دست آمده تصویری است که در آن طیف های رنگی پیوسته تر به نظر می آیند.


پوشش فرابنفش

برای افزایش دوام پرینت و کاهش اثر مخرب اشعه فرابنفش بر روی تصاویر پرینت گرفته شده تحقیقات بسیاری بر روی محافظت این پرینت ها انجام شده است. علاوه بر بهبود کیفیت جوهرها، بعضی از سازندگان پرینتر پوشش دهی ضد فرابنفش را به پروسه پرینت اضافه نموده اند. این تکنولوژی در پرینترهای پیشرفته تصعید رنگی بکار گرفته شده و لایه UV استفاده شده عمر پرینت را تا یک دهه تضمین می کند.


انتخاب کاغذ مناسب

کاغذ نقشی کلیدی در کیفیت یک پرینت دیجیتال دارد. شما با استفاده از یک کاغذ ارزانقیمت و متخلخل معمولی که برای پرینت گرفتن عکس تهیه نشده، قادر به اخذ نتیجه خوبی نخواهید بود. بهترین انتخاب خرید کاغذ و جوهری است که توسط سازنده پرینتر توصیه و یا به احتمال زیاد ساخته شده است. این کاغذ ها برای استفاده با این پرینتر بهینه شده اند و احتمالا بهترین نتیجه را خواهند داد.

وقتی با پرینتر خود بطور کامل آشنا شدید میتوانید کاغذهای دیگر را نیز آزمایش نموده و نتیجه به دست آمده را با کاغذ اصلی مقایسه نمایید. امروزه برای پرینترهای جوهرافشان کاغذهای جالب بسیاری وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود.


قبل از خرید امتحان کنید

برای خرید پرینتر هیچ راهی بهتر از آزمایش پیش از خرید وجود ندارد. ممکن است فروشنده یک پرینت آزمایشی ترجیحا همراه با متن بر روی آن داشته باشد. اگرممکن باشد همان پرینت بر روی پرینترهای دیگر آزمایش شود تا بتوان بین آنها مقایسه نمود.

به پرینتر در هنگام کار دقت کنید. آیا با سر و صدا کار می کند و یا بی سر صدا است؟ آیا برای پرینت زمان زیادی طول می کشد و یا سریع است؟ برگه مشخصات پرینتر را بررسی کنید، در این برگه معمولا سرعت پرینت بر حسب تعداد پرینت بر دقیقه ذکر شده است. (این زمان بستگی زیادی به کیفیت پرینت و پوشش جوهر تنظیم شده دارد.

به تصویر پرینت شده دقت نمایید. در یک پرینت A4 نباید از فاصله 20 سانتیمتری هیچ نقطه و یا لرزشی در لبه های صاف داخل تصویر دیده شود. به لبه های متن پرینت شده دقت نمایید که کاملا صاف باشد و در لبه های صاف خطوط (بخصوص خطوط اریب) هیچ حالت دندانه ای یا پله ای مشاهده نشود.

تکنولوژی های پرینت

انواع زیادی از پرینترهای رنگی دیجیتال در بازار وجود دارد. بیشتر آنها دارای تکنولوژی شبیه جوهر افشان و یا تصعید رنگ می باشند. در ادامه سه نوع از متداولترین پرینترهایی که برای پرینت عکس رنگی مورد استفاده قرار می گیرند توضیح داده شده است که شما می توانید در هر گروه پرینترهایی را در رده های آماتور، آماتور پیشرفته و حرفه ای پیدا کنید.


جوهر افشان

نحوه کار پرینترهای جوهرافشان دقیقا از نامشان مشخص است: جوهر از میان نازل های بسیار ریز (تقریبا به قطر موی انسان) روی کاغذ پاشیده می شود و با ایجاد قطرات ریز با رنگهای مختلف روی کاغذ تصویر را تشکیل می دهد. این نازلها بخشی از کارتریج می باشند که هد پرینتر را تشکیل می دهد و روی کاغذ در راستای افقی به عقب و جلو حرکت نموده و جوهر را روی آن می پاشد. وقتی یک ردیف از کاغذ به اندازه کافی با رنگ پوشانده شد استپ موتور پرینتر کاغذ را یک ردیف جلوتر می برد و همینطور ادامه می یابد تا تصویر کامل شود.

برای انتقال جوهر از نازل روی کاغذ چند روش وجود دارد. تکنولوژی جوهرافشان حرارتی اول توسط شرکت کانن امریکا به نام - حباب افشان - Bubble-Jet ابداع گردید که برای بیرون راندن جوهر از سوراخ نازل از حرارت استفاده می کند. کانن پروسه حرارت دهی را بگونه ای تنظیم نموده است که پرینترهای حباب افشان امروزی قادر به ایجاد نقاطی با اندازه های مختلف می باشند، در حالی که در جوهرافشان ها نقاط دارای اندازه ثابت می باشند. با تغییر اندازه نقاط پرینتر بهتر می تواند تراکم جوهر را درنقاط مختلف تنظیم نماید. رزولوشن پرینترهای جوهر افشان حرارتی با 300 dpi شروع می شود. 
تکنولوژی میکرو پیزو Micro Piezo که توسط اپسون آمریکا توسعه داده شده است برای انتقال جوهر بر روی جاغذ از شارژ الکتریکی استفاده می کند. با این روش می توان کنترل بهتری بر روی اندازه و شکل قطرات جوهر داشت و معمولا نقاط ریزتر از نقاط تولید شده با جوهر افشان های حرارتی می باشد. نقاط ریزتر به این معنی است که تعداد بیشتری از این نقاط در اینچ واقع می شود و ینابر این رزولوشن بیشتری قابل دستیابی است. (این پرینترها معمولا با 720 dpi شروع می شوند) مزیت دیگر روش پیزو اینست که جوهر لازم نیست دمای بالای تکنولوژی جوهر افشان حرارتی را تحمل نمایند، بنابر این آزادی عمل بیشتری در توسعه جوهر های جدید برای این پرینترها وجود دارد و جوهر های انها معمولا ارزانتر است.

تکنولوژی PhotoREt III متعلق به شرکت هیولت پاکارد یک تکنولوژی لایه گذاری است که نقاط بسیار ریزی را تولید می نماید و دارای نقاط بیشتری بر اینچ نسبت به سایر پرینترهای جوهر افشان است. ( د رحدود 3500 نقطه رنگی در اینچ). این مشخصه به HP این امکان را داده است که بجای اینکه نگران افزایش DPI باشد به افزایش محدوده طیف رنگی خود بپردازد. 
امروزه پرینترهای جوهر افشان صرف نظر از این که از چه تکنولوژی استفاده می کنند، در حال گسترش به عنوان وسیله پرینت رنگی در منازل، دفاتر و حتی در مشاغل بوده و با وجود پیشرفت در کیفیت و کارائی در حال کاهش قیمت می باشند.

تصعید رنگی
این تکنولوژی مدت مدیدی به عنوان تنها تکنولوژی قادر به تولید پرینتی دیجیتال با کیفیت واقعی عکس شناخته می شد. در این پرینتر هزاران المنت حرارتی بسیار ریز با ریبونی رنگی در تماس بوده و با انتقال حرارت به آن تصعیدی گازی از رنگ را بوجود می آورد که در هر مرتبه یک رنگ را به کاغذ منتقل می کند. هر المنت حرارتی با استفاده از پردازنده مرکزی پرینتر بطور جداگانه کنترل می شود. طبیعت گازی شکل رنگها باعث می شود که بطور همگن روی کاغذ با هم در آمیخته شده و پرینت هایی با طیف های پیوسته را بوجود آورند که تقریبا قابل تشخیص از عکسهای چاپ شده نمی باشند. 
د رابتدا این پرینترها دارای اندازه ای بزرگ، سنگین و بسیار گران بودند. بخاطر اینکه هر ریبون رنگی بطور جداگانه استفاده می شود ( درهرمرحله یکی از رنگهای فیروزه ای، بنفش، زرد و در بعضی پرینترها مشکی) پروسه پرینت در این پرینترها کمی کند نیز می باشد. بهر حال، کیفیت آنها برای خود حرفی برای گفتن دارد و بعضی از انواع جدیدتر و ارزانتر آنها مثل پرینترهای تصعید رنگی ساخت الیمپوس برای استفاده با دوربین های دیجیتالی این شرکت تهیه می شوند در حال عمومیت یافتن می باشند. 


تکنولوژی خودرنگ حرارتی (ترمو اتوکروم)

ترمو اتوکروم تکنولوژی جدیدی است که ازلایه های رنگدانه های حساس به حرارت که روی کاغذ نشانده شده اند برای تولید تصویر استفاده می کند. سه لایه رنگی - فیروزه ای، بنفش و زرد - که هر کدام به حرارت خاصی حساس می باشند روی این کاغذها وجود دارد. پرینتر به صورت انتخاب شده هر ناحیه از کاغذ را حرارت خاصی می دهد و در هر بار یک رنگ تولید می شود. برای فعال کردن و سپس ثابت کردن رنگ دانه ها از نور فرابنفش استفاده می شود. شرکت فیلم عکاسی فوجی آمریکا از این تکنولوژی در پرینترها NC و NX خود که مخصوص دوربین های دیجیتال این شرکت طراحی شده است استفاده می نماید. 

 

 


مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp
مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hpشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر
مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا
زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد چه کاری باید انجام دهید
ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید
راهنمای دانلود درایور پرینتر کلیک کنید http://www.mahpa.com/node/4
تلفن شرکت مهپا : 88814355 - 09351014461
کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا : www.mahpa.com
آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6
شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است
.برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید http://www.mahpa.com/category/1
برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید http://www.mahpa.com/category/6
قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید http://www.mahpa.com/node/4



 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام