برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 94
کل بازدید : 2470267
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

 

1-    مرحله تصمیم گیری : شاید مهمترین قسمت هر کاری شروع اونه و همچنین انتخاب مسیر و ساخت دورنمای ذهنی  که قصد دارید از کجا به کجا برسید؟
 شما اول از همه باید بدانید که قصد دارید برنامه نویس بشوید؟ طراح گرافیک بشوید؟ آنالیزور بشوید ؟ و یا قصد دارید همه اینها را با هم بشوید.
 متاسفانه در ایران اکثر شرکتها دوست داردند با استخدام یک نفر که توانایی انجام چندین کار با هم را دارد صرفه جویی کنن و یا بقول معروف با یک تیر چندتا نشون  بزنند و از یک نفر انتظار دارند طراح و برنامه نویس و آنالیزور و  . . . باشد. پس شاید بهتر باشه شما  همه این موارد را یاد بگیرید و یا حداقل آشنایی مقدماتی با آنها داشته باشید. برای اینکه متوجه صحت و سقم این حرف من بشید کافیه نیازمندیها رو باز کنید و بری سراغ  قسمت استخدام  ، نگاهی به قسمت برنامه نویس، گرافیست، طراح وب ، مهندس کامپیوتر بندازی متوجه میشی که این مسئله واقعیت داره .  این مقاله رو با این پیش فرض مینویسم که شما هم میخواهید توی یه پروژه وب : طراح وب سایت ، برنامه نویس وب سایت ، گرافیست وب سایت و ... باشید و همه کارها رو خودتون تنهایی انجام بدی !

2-    شروع کار و اولین قدم :  اگه شما تازه کاری یا به عبارتی “صفر کیلومتر” ی پس اولین دانشی که باید به اون دست  پیدا کنی “HTML”  . اول این نکته را عرض کنم که از نقطه نظر من هر زبان برنامه نویس یا هر نرم افزاری دارای 3 سطحه : مقدماتی، متوسطه و پیشرفته. شما باید  سعی کنی که سطوح مقدماتی و متوسطه را بصورت تئوری یا بهتر بگم آکادمیک یاد بگیری و به سطح پیشرفته در زمان کار عملی و انجام پروژه ها دست پیدا میکنی . در کنار آموزش و فراگیری HTML شما یابد مشغول به یاد گیری نرم افزار گرافیک 2 بعدی ترجیحا فایرورکس یا فوتوشاپ هم بشی وسعی کنی در این یکی از این نرم افزار هم توانایی خودتو بالا ببری. این نکته را همیشه به خاطر بسپار که بهترین پروژه ها با بهترین برنامه نویسی و اجرای تمامی استانداردها بدون ظاهر خوب خیلی طرفدار ندارند  پس بدونید که تخصص شما در نرم افزارهای گرافیکی بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

3-    قدم دوم (کد نویسی) : دومین قدم برای  آموزش  CSS و جاوا اسکریپت است. شما با دونستن HTML  به تنهایی توانایی خلق آثار خوب و قابل تامل رونداری  لازمه که شما توانایی خودتو در طراحی وب سایت  با فراگیری CSS و جاوا اسکریپت بسیار بالا ببری . بذار خیالتو راحت کنم که باید طراحی فول CSS رو کامل یاد بگیری ! دیگه وب سایت حرفه ای رو نمیبینی که با table ها طراحی بشه پس سعی کن این مبحث رو خیلی خوووب یاد بگیری ! در ضمن با وجود CSS 3 باید توی این زمینه خودتو همیشه به روز نگه داری. 
توصیه من اینه که در ابتدا چه CSS  و چه جاوا اسکریپت رو به صورت دستی و خط به خط بنویس تا توی کدهاشون حرفه ای بشی و بعدا از ابزار هایی مثل پنل هایی نرم افزار Dreamweaver استفاده کنید .
خیلی خوبه که یه طراح وب بتونه سی دی مالتی مدیا هم خووب طراحی بکنه پس شدیدا بهت پیشنهاد میکنم نرم افزار فلش  رو خوب یاد بگیری چون 2 تا توانایی عالی بهت میده اول اینکه میتونی سی دی مالتی مدیا طراحی کنی که خیلی مفیده و پر کاربرده دوم اینکه میتونی وب سایت های فول فلش رو طراحی کنی که به جای خودش یه هنر بسیار مثبت به حساب میاد .
خوب تا اینجا اگه کارتو خوووب انجام داده باشی تبدیل شدی به یه طراح و ب سایت اما از نوع  طراح استاتیک ! میتونی به عنوان یه طراح وب استاتیک وارد بازار کار بشی که البته بهت توصیه میکنم اگه میتونیی حتما این کار رو انجام بده حتی به صورت کار آموزی !
اما با وجود تمام توانایی هایی که کسب کردی : html  و طراحی گرافیکی و کدنویسی CSS و کد نویسی جاوا اسکریپت و کار کردن با نرم افزار فلش و ساخت سیدی های مالتی مدیا و وب سایت های فول فلش ، هنوز یه جای کار حسابی میلنگه !

4-    قدم سوم (فراگیری برنامه نویسی سرور ساید) : شما در این مرحله به جایی میرسید که میبینید باید توانایی انجام هر پروژه ای رو داشته باشی و در صورتیکه شاید چندین پروژه بهت پیشنهاد شده باشه اما  به دلیل عدم توانایی توی پیاده سازی وب سایت های داینامیک  اون پروژه ها رو رد کردی . حالا نیاز فراگیری یک زبان برنامه نویسی سرور ساید رو شدیدا احساس میکنی. اما بزرگترین سئوالی که واست پیش میاید اینه که کدوم  زبان برنامه نویسی رو یاد بگیری ؟ کدوم بهتره یا بیشتر به کارت میاد ؟ PHP - ASP.Net  - ...  شروع میکنی به تحقیق و پرس و جوتا اینکه یکی از اون ها رو که قطعا پیشنهاد من PHP هست رو شروع میکنی البته باید ببینی کدوم برای شما بیشتر موقعیت شغلی ایجاد میکنه شاید شما با .net بتونی 5 برابر PHP پول در بیاری شاید هم هیچ فرقی نداشته باشه و شاید با PHP خیلی موفق تر باشی . بالاخره یکی رو انتخاب کن و مطمئن انتخاب کن طوری که به هیچ وجه فکر برگشت و تغییر به سرت نزنه  !

5-    قدم چهارم (افزایش توانایی های فردی) : حالا دیگه یک طراح وب سایت حرفه ای شدی ! و تنها کاری که باقی مونده اینه که سطح توانایی های خودتو گسترش بدی و به سمت و سویی بری که هر کسی به سراغش نمیره : مثلا  باید یکی از تکنیکهای  jQuery،  Mootools  و . . . را یاد بگیری توی کارهات ازشون استفاده بکنی . در ضمن  باید کاملا به تمامی استاندارد های وب آشنایی پیدا کنی و آنها را بصورت عملی در پروژه هات  پیاده کنی. برو سراغ یاد گرفتن تکنیک هایی که شاید کمتر کسی اون ها رو یاد بگیره ! مثلا سئو یا همون بهینه سازی وب سایت رو حرفه ای یاد بگیر

6-    قدم پنجم(افزایش تونایی های گروهی) : تا اینجای کار شما مشغول کسب تجربه و افزایش سطح توانایی های فردی خودت بودی اما وقت اون رسیده است که به پروژه های بزرگتر فکر کنی و توی کارهای گروهی شرکت کنی. 
پروژه هایی که تک نفره انجام میشن محدودیت های بسیار زیادی دارند و معمولا خیلی حرفه ای نیستن اما برای اینکه پیشرفت کنی لازمه بتوانی پروژه هایی با ابعاد بزرگتر بگیرید و مطمئنا کارفرما 1 سال واسه تکمیل یک پروژه بزرگ (که تک نفره همچین زمانی رو لازم داری) صبر نمیکنه و از شما انتظار داره طی 2 ماه پروژه رو تمام و کمال تحویل بدید . پس باید هر گوشه ای از کار را کسی بگیرد . توی این راه پیدا کردن و ملحق شدن به گروهی که همسو و همراستای اخلاق و نظریات شما باشه کار خیلی سختیه اما شدنیه و شاید مجبور بشی چندین بار تیم خودتو عوض کنی. یا حتی توی شرایط بهتر شما این توانایی را داری که خودت تیمی تشکیل بدی  و اونها  را اداره کنید.

توصیه مهم : بسیاری از دوستان رو دید م یا دورادور شنیدم که در بدو ورود قصد راه اندازی و تاسیس شرکت  رو دارند. توصیه من به همه این دوستان اینه که اگه سرمایه دارن یا اینکه میخواهن با چند نفر از دوستان خود شروع به کار بکنن و شراکتی یه شرکت راه اندازی بکنن   ،  این کار را به تاخیر بندازند  و چند سالی (حدود 2 سال) شروع به کسب تجربه و دانش اندوزی و شناسایی بازار بکنن  و بعد از مدتی که اعتباری برای خودشون  کسب کردند و بازار را شناختن و حتی اعضای تیم خودشون رو انتخاب کردند و از همه مهمتر ایده های جدید و کارآمدی برای فعالیت پیدا کردن اقدام به تاسیس شرکت کنن تا متضرر نشن . البته شاید شما ایده جدیدی هم نداشته باشید اما حداقل بدونید که تعدادی مشتری قبل از افتتاح شرکت دارید که میتوانید روی اون ها حساب باز کنید.
پس سعی کنید آروم آروم  وارد بازار کار بشید و عجله به خرج ند ید .

طراحی وب سایت

+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام