برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 67
کل بازدید : 2470199
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر
مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


اسکنر چیست وچگونه کار می کند

 

اسکنر چیست وچگونه کار می کند

 

 

 سیستم تشخیص اسناد چند تایی

همیشه برای شما این سوال پیش آمده که وقتی دسته ای از اسناد و یا کاغذ را در سیستم تغذیه سند اسکنر یا چاپگر قرار می دهید، چند درصد ممکن است 2 یا چند تایی کشیده شود و اغلب این مشکل را در چاپگرها مشاهده کرده اید.

چاپگرها فاقد سیستم اعلام و یا اخطار چند تایی کشیده شدن کاغذ می باشند ولی این مشکل در اسکنرها به دلیل اهمیت سند حل شده و اکثر اسکنرهای اسناد دارای سیستم تشخیص چند تایی کشیده شدن اسناد توسط امواج  فرا صوت (Ultrasonic) می باشند.

 نحوه عملکرد سیستم Ultrasonic multi - feed Detection

      سیستم تشخیص اسناد چند تایی از تغییر فرکانس امواج فرا صوت جهت تشخیص عبور یک یا چند سند استفاده می کند. این سیستم از یک فرستنده و گیرنده تشکیل شده و هنگام عبور سند، فرستنده امواج فرا صوت را به گیرنده ارسال می کند، چنانچه یک سند در حال عبور باشد فرکانس تغییر نخواهد کرد و گیرنده همان فرکانس را دریافت می کند، ولی چنانچه بیش از یک سند از سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) عبور کند، فضای بسیار کم (GAP) بین اسناد موجب شکسته شدن امواج فرا صوت از طریق فرستنده شده و فرکانس امواج دریافتی توسط گیرنده متفاوت خواهد بود. بنابراین گیرنده امواج فرا صوت، بر اساس تعاریف صورت گرفته توسط کاربر 3 فرمان زیر را به اسکنر می دهد.

1-    ادامه عملیات اسکن بدون هیچ گونه اخطار

2-    ادامه عملیات اسکن و اعلام اخطار صوتی یا تصویری

3-    توقف عملیات اسکن تا راه اندازی مجدد اسکنر و خارج کردن اسناد از اسکنر

سیستم تصویر برداری انواع اسکنرها:

سیستم تصویربرداری کلیه اسکنرهای ارائـــــه شده تــوسط شرکت فوژان اکسوم و مخصوصا اسکنرهــایFujitsu، Kodak، Avision و Visioneer  همگی از نوع (Charged Couple Device)ا CCD  بوده که این سیستم بهترین و گرانترین سیستم تصویر برداری در کلیه اسکنرها میباشد. ولی برخی از سازندگان برای پایین آوردن قیمت و باریک ساختن اسکنر، از سیستم تصویربرداریCIS (Contact Image Sensor)  استفاده میکنند، که این سیستم از نظر کیفیت و قیمت به مراتب از سیستم تصویربرداری CCD پایین تر بوده و موجب کاهش کیفیت تصویر خروجی اسکنر خواهد شد. دو شکل زیر نشان دهنده تفاوت های سیستم های تصویربرداری CIS و CCD میباشد.

 

Scanning Technology:
Consumer scanners, or some document scanner in general, are equipped with CIS, or Contact Image Sensor, which enables the entire body to become slim, since its focal depth is as shallow as 1mm or less. It is hard to realize clear-cut images, however, without pressing the document tight-closely to the glass surface for scanning documents.

 

To cope with this problem, all of the Fujitsu, Kodak, Bell+Howell and Avision Image Scanners are installed with CCD; which realized deeper focal depth than CIS; thus suits ADF, or Automatic Document Feeder.

 

اسکن کارتهای بانکی و شناسایی:

 

      یکی از نیازهای روز افزون کاربران و مخصوصا بانک ها اسکن کارت های شناسایی و بانکی می باشد، چنانچه سیستم کشش اسکنر از نوع کشش مسطح باشد و اسکنر قابلیت کشش اسناد ضخیم را داشته باشد، دیگر نیازی به خرید اسکنر مسطح برای اسکن کارت نبوده و اسکنر می تواند کارتها را به راحتی اسکن نماید. برخی از اسکنرها دارای قابلیت اسکن کارت های بانکی و شناسایی بوده و مشتریان باید در هنگام خرید دقت نمایند تا چنانچه نیاز به چنین قابلیتی دارند اسکنر مورد نیاز را خریداری نمایند.





سیستم چاپ بر روی اسناد اسکن شده (Imprinter):

  سیستمی است جهت چاپ بسیار سریع ( با همان سرعت اسکنر ) بر روی اسناد قبل (PRE-Imprint) و یا بعد از اسکن (POST- Imprint) با حد اکثر 128 کار کند.

    سیستم فوق این امکان را فراهم می نماید تا  هر گونه اطلاعات لازم مثل تاریخ، شماره، نام فایل و یا متن را در رو یا پشت سند چاپ گردد تا چنانچه در آینده نیاز باشد، بتوان از روی آن، اطلاعات لازم را به دست آورد.



سازگاری نرم افزار راه اندازی اسکنر (Driver):

     

کلا 2 زبان برنامه نویسی برای اسکنرها وجود دارد:

     - TWAIN

     - ISIS

هر دو زبان تحت WINDOWS و Linux قابل اجرا بوده و بسته به نرم افزار مورد استفاده قابل انتخاب توسط کاربر می باشند. سازگاری 100% هر دو زبان بسیار مهم بوده و کلیه اسکنرهای ارایه شده توسط شرکت فوژان اکسوم 100% سازگار با TWAIN و ISIS هستند.

  هرینه قطعات مصرفی

یکی از هزینه هایی که مشتریان می بایست به آن توجه داشته باشند هزینه قطعات مصرفی می باشد، که قطعات پس از اسکن تعداد مشخصی از اسناد فرسوده و می بایست تعویض شوند.

قطعاتی مثل کشنده کاغذ (Pick Roller)، جدا کننده کاغذ (Pad)، شیشه های پلاستیکی (Glass) و غیره به مرور زمان در پی تماس دایم با کاغذ خورده شده و یکی از علایم فرسودگی آنها، دو یا چند تایی کشیدن و یا نکشیدن کاغذ به داخل اسکنر می باشد.

بسیاری از تولید کنندگان به تازگی اقدام به ارایه تایر به جای تعویض کیت کامل کشنده (Pick Roller)  نموده اند که این امر موجب کم شدن هزینه در قطعات مصرفی شده است.

بنابراین به مشتریان توصیه می شود  به لحاظ گارانتی نبودن قطعات مصرفی حتما به قیمت و میزان کارکرد قطعات مصرفی هنگام خرید توجه داشته باشند.

    

انواع کشش سند

طریقه کشیده شدن، اسکن و خارج شدن سند در اسکنرهای اسناد 3 نوع می باشد:

1- کشش مسطح Strait: سند از ابتدای ورود تا خروج در زاویه 150 تا 180 درجه حرکت می کند و عملا سند بصورت مستقیم وارد سیستم تصویر برداری و خارج می شود. این سیستم بالاترین تکنولوژی تصویر برداری برای اسکنر های سرعت پایین و متوسط بوده و در این سیستم می توان کارتهای شناسایی بانکی و پاکت را اسکن نمود.

 

2- کشش نیمه دوار Semi-U-Shape: سند پس از وارد شدن و تهیه تصویر با زاویه 270 درجه خارج می شود. این نوع کشش برای اسکنرهای پرسرعت بوده و دارای تکنولوژی بالایی است، تعداد کشنده ها و غلطک های به کار رفته در این سیستم زیاد بوده سینی هایی که سند بر روی آن حرکت می کند همگی از جنس استیل هستند.

3- کشش دوار  U-Shape: سند توسط کشنده کاغذ کشیده شده، به دور درام چرخیده و در همان راستای وارد شده با زاویه 360 درجه خارج می شود. این نوع کشش پایین ترین تکنولوژی کشش و حمل سند بوده و بیشتر برای اسکنرهایی که سیستم تصویر برداری CIS دارند استفاده می شود. میزان گیر کردن سند در این سیستم زیاد است و دسترسی به سند گیر کرده مشکل می باشد. سیستم U-Shape به لحاظ تکنولوژی پایین قیمت اسکنر را نیز ارزان تر  می کند.

سند گذاری:

طریقه قرار گرفتن اسناد در سینی ورودی کاغذ 2 مدل و در 2 جهت می باشد.

الف) جهت قرار گرفتن سند در سینی ورودی:

 

1-   Portrait: سند از طول در سینی ورودی گذاشته می شود و بیشتر برای اسکن اسناد سایز A4 در اسکنرهای سایز A3 جهت بالا بردن سرعت اسکن از طریق کم شدن میزان حرکت کاغذ در سیستم تصویر برداری استفاده می شود.

2-  Landscape: سند از عرض در سینی ورودی گذاشته می شود.

 

ب) طریقه قرار گرفتن سند در سینی ورودی

 

1- تصویر رو به بالا  Face up:  در این روش نوشته های سند رو به بالا در سینی ورودی کاغذ گذاشته می شوند و کاربر پس از گذاشتن دسته ای از اسناد باید صبر کند تا کل اسناد تمام شود و دسته جدید را در سینی ورودی بگذارد.

 2-   تصویر رو پایین Face down:  در این روش نوشته های سند رو به پایین در سینی ورودی کاغذ گذاشته می شود و مزیت این روش این است که اسناد از زیر به اسکنر کشیده می شوند بنابراین با کم شدن اسناد در سینی ورودی می توان دایما سند جدید گذاشت تا اسکنر بدون وقفه عملیات تصویر برداری را انجام دهد.

سیستم اسکن مسطح (Flatbed):

 سیستم Flatbed جهت اسکن کتاب، مجله و اسنادی که لاک و مهر شده اند و قابل باز شدن نیستند مورد استفاده قرار می گیرند، که استفاده از آن در سیستم های دبیر خانه و بایگانی بسیار کم بوده و کاربران بیشتر از سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) استفاده میکنند.

 برخی از اسکنر ها علاوه بر سیستم ADF دارای سیستم اسکن Flatbed نیز می باشند و برخی از سازندگان مثل Kodak و Avision سیستم اسکن مسطح را به صورت انتخابی (Option) ارایه می کنند که این روش از نظر جا گیری اسکنر بر روی میز بسیار مناسب بوده و کاربران با خرید چند دستگاه اسکنر سند و یک یا چند سیستم Flatbed در سایز های A4 یا A3:

 اولاً می توانند تنوع سند موجود را پوشش دهند، بدین معنا که با خرید یک دستگاه اسکنر سند A4 و یک دستگاه سیستم Flatbed سایز A3 کلیه اسناد تا سایز A3 را اسکن نماید. ( لازم به ذکر است که در کلیه سازمان ها همیشه کمتر از 3% اسناد سایز بزرگتر از A4 هستند).

دوماً با خرید یک دستگاه سیستم Flatbed و اتصال آن از طریق کابل به اسکنر های مختلف موجود در آن سازمان از خرید اسکنر های بیشتر و گرانتر جلوگیری نمایند

 

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام