برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 94
کل بازدید : 2470328
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


 

   آموزش نحوه و طریقه شارژ کارتریج پرینتر لیزری اچ پی مدلهای 2035 و 2055:

آموزش شارژ کارتریج پرینتر لیزری HP مدل‎های 2035 و 2055:


• قبل از اقدام به شارژ کارتریج، یکبار کلیه مراحل را تا انتها مرور کنید.

- توسط یک مته سایز 2.5 سوراخی در حفره مستطیل شکل کوچک پشت مخزن تونر سوخته ایجاد کنید تا به پین دسترسی پیدا کنید (شکل 1 و 2).

 


شکل 1
شکل 2

 

- با استفاده از یک پیچ گوشتی تخت کوچک پین‎ را به سمت بیرون فشار دهید (شکل 3). همینکه سر پین‎ خارج شد با استفاده از  انبردست یا سیم‎چین آنها را بیرون بکشید.

- همین عمل را برای بیرون کشیدن پین در سمت دیگر انجام دهید (شکل 4).

 


شکل 3
شکل 4

 

- دو نیمه کارتریج را از یکدیگر جدا کنید (شکل 5).

- توسط یک پیچ گوشتی تخت که بین انتهای درام و دیواره داخلی کارتریج قرار داده‎اید محور درام را به آرامی به سمت بیرون فشار دهید تا سر محور خارج شود (شکل 6).

هشـدار: درام، حساس‎ترین قطعه کارتریج است که عمل چاپ را انجام می‎دهد. هنگام کار با آن مراقب باشید ضربه نخورد.

 


شکل 5


شکل 6

 

- توسط یک دم باریک محور درام را بگیرید و بیرون بکشید (شکل 7).

- با دقت درام را از سر بدون چرخ دنده بلند کنید و آن را به بیرون بلغزانید تا خارج شود (شکل 8). درام را جایی دور از نور نگهداری کنید.

 


شکل 7


شکل 8

 

- PCR را از جای خود خارج کنید (شکل 9). گریس‎های شفت PCR را با دستمال کاغذی تمیز کنید و مراقب باشید گریس با بدنه PCR تماس پیدا نکند. سپس PCR را توسط یک دستمال بدون پرز تمیز کنید.

- دو پیچ وایپر بلید (wiper blade) را باز کنید (شکل 10).

 


شکل 9


شکل 10

 

- وایپر بلید را بردارید (شکل 11). در صورت امکان آن را با دستگاه دمنده هوا تمیز کنید. لبه پلاستیکی وایپر بلید را با دست یا دستمال تمیز نکنید؛ فقط هوا بگیرید.

- تونر سوخته‎های داخل مخزن را خالی کنید و با هوای فشرده تمیز کنید.

- وایپر بلید را در جای خود قرار دهید و دو پیچ آن را ببندید (شکل 12).

 


شکل 11


شکل 12

 

- توسط گوش پاک‎کن محل نشستن PCR را تمیز کنید. چنانچه به گریس هدایت کننده برق (معمولاً سیاه رنگ است) دسترسی دارید جایگاه سیاه رنگ PCR را به آن آغشته کنید. PCR را در جای خود نصب کنید (شکل 13).

- اگر به گریس حرارت بالای Molykote 44 سبک یا Molykote X56020 دسترسی دارید محل نگهدارنده چرخ دنده درام را اندکی به آن آغشته کنید (شکل 14).

 


شکل 13


شکل 14

 

- درام را با دقت در جای خود نصب کنید. برای این کار ابتدا چرخ دنده درام را در محل خود قرار دهید و در سمت دیگر، محور درام را جا بزنید
 (شکل 15 و 16). درام را 3-2 دور در جای خود بچرخانید. جهت چرخاندن درام: چنانچه از سمت چرخ دنده درام نگاه کنید جهت چرخش درام باید خلاف جهت حرکت عقربه‎های ساعت باشد.

در این حالت درام باید آزادانه در جای خود بچرخد. اگر درام حین چرخش از ابتدا گیر می‎کند کمی تونر روی سطح آن بمالید و مجدداً درام را بچرخانید تا روان بگردد. نیم تنه درام را دور از نور به کناری بگذارید.

 


شکل 15


شکل 16

 

- درپوش سمت برق رسان به مخزن تونر جوش پلاستیک داده شده است. توسط یک کاتر، دو برجستگی جوش پلاستیک روی درپوش را ببرید (شکل 17).

- توسط مته سایز 2.5 دو سوراخ به عمق تقریباً 6 میلیمتر در مرکز دو نقطه جوش ایجاد کنید (شکل 18).

 


شکل 17


شکل 18

 

- تیغه‎ای (مثل تیغه چاقو یا کاتر) بین مخزن تونر و درپوش برق رسان در مجاورت جوش پلاستیک قرار دهید و با آرامی و دقت فشار دهید تا جوش پلاستیک بشکند (شکل 19).

- یک پیچ گوشتی تخت بین مخزن تونر و درپوش قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا جوش پلاستیک دوم نیز بشکند (شکل 20) و درپوش را خارج کنید.

 


شکل 19


شکل 20

 

- انتهای غلطک مغناطیسی را بگیرید و آن را بالا بیاورید (شکل 21). با دقت غلطک را بیرون بکشید که در این هنگام چرخ دنده کوچک سر غلطک خارج می‎شود. چرخ دنده آزاد شده سر غلطک را از جای خود خارج کنید (شکل 22)

- دو بوش پلاستیکی سیاه رنگ و سفید رنگ را از دو طرف غلطک بردارید و تمیز کنید. غلطک مغناطیسی را نیز ابتدا با هوای فشرده و سپس با دستمال بدون پرز تمیز کنید.

 


شکل 21


شکل 22

 

- دو پیچ دکتر بلید (doctor blade) را باز کنید (شکل 23). ابتدا زائده‎های پلاستیکی سفید رنگ را بردارید، سپس دکتر بلید را از جای خود خارج کنید. (شکل 24).

 


شکل 23


شکل 24

 

- داخل مخزن تونر را توسط هوای فشرده تمیز کنید و به مقدار مورد نیاز تونر داخل مخزن بریزید (حدود 140 گرم که به نوع تونر نیز بستگی دارد). برای این کار ابتدا تونر را در قوطی خود خوب تکان دهید. سپس آن را داخل یک کیسه پلاستیکی کوچک بریزید و از کیسه پلاستیکی به آرامی در مخزن خالی کنید.

- دکتر بلید را توسط هوای فشرده تمیز کنید و در جای خود قرار دهید. زائده‎های پلاستیکی را در دو طرف بلید قرار دهید و پیچ‎ها را ببندید.

- بوش‎های پلاستیکی را در دو طرف غلطک مغناطیسی قرار دهید: بوش سفید در سمت چرخ دنده و بوش سیاه در طرف دیگر.

- چرخ دنده سر غلطک را در جای خود (پشت بازوی سفید رنگ) قرار دهید. غلطک مغناطیسی را روی مخزن تونر قرار دهید. پخ انتهای غلطک و پخ چرخ دنده را در یک امتداد قرار دهید و غلطک را با احتیاط به چرخ دنده وارد کنید (شکل 25)

- درپوش را در جای خود قرار دهید. توسط دو پیچ متناسب با سوراخ‎های ایجاد شده، درپوش را به مخزن تونر پیچ کنید (شکل 26).

توجه: این پیچ‎ها از نوع خودکار هستند و نیازی به ایجاد قلاویز در مخزن تونر نمی‎باشد؛ شبیه پیچ‎هایی که در چوب پیچیده می‎شود.

 


شکل 25


شکل 26

 

- نیم تنه تونر و نیم تنه درام را به هم متصل کنید. دو پین کارتریج را با دقت در جای خود نصب کنید (شکل 27).

- چیپ کارتریج را عوض کنید. برای این کار زائده‎های پلاستیکی دو طرف چیپ را ببرید و چیپ را دربیاورید و چیپ جدید را در جای چیپ قبلی نصب کنید (شکل 28).

- کارتریج آماده نصب در پرینتر است. چنانچه مراحل فوق را با حوصله و دقت انجام داده باشید و از تونر درجه یک استفاده کرده باشید پس از پرینت با کارتریج شارژ شده خود را تحسین خواهید کرد. موفق باشید!

 


شکل 27


شکل 28

 N چنانچه نیاز به تعویض درام دارید به شکل زیر عمل کنید:

- محور توپی فلزی درام را با یک دم باریک بگیرید و به سمت بیرون بکشید تا خارج شود (شکل 29 و 30)

 


شکل 29
شکل 30  

- درام جدید را در کارتریج قرار دهید و پس از مطابقت برجستگی‎های فلزی سر توپی با شکاف‎های پلاستیکی سر درام، توسط دم باریک توپی را محکم به سمت داخل فشار دهید تا جا بیفتد (شکل 31 و 32).

نکتـه: ممکن است راحت‎تر باشید عملیات فوق را پس از خارج کردن درام از کارتریج انجام دهید.

 


شکل 31
شکل 32

 

 یادآوری چند نکته:

 • نظر به اینکه فعالیت این مرکز صرفاً شارژ کارتریج لیزری رنگی است لطفاً در رابطه با شارژ کارتریج لیزری مشکی و یا مطالب این صفحه، از طریق تلفن یا email با ما تماس نگیرید (پاسخ داده نمی‎شود).

 • کارتریج پرینتر HP 2035 و HP 2055 دارای شماره فنی CE505A می‎باشد.

 • همواره از تونر درجه یک - ترجیحاً آمریکایی - استفاده کنید. استفاده از تونرهای نامرغوب درجه 2 و 3 چینی و برچسب ژاپن (که در اصل ژاپنی نیست) کیفیت چاپ پایین‎تر و بعضاً غیر قابل قبولی دارد.

 • در نرم‎افزار درایور کلیه پرینترهای لیزری HP گزینه‎ای تحت عنوان Density وجود دارد که توسط آن می‎توانید شدت کم رنگ و پر رنگ بودن چاپ را تنظیم کنید. Density عددی بین 1 تا 5 می‎باشد که با 1 کم رنگ‎ترین و با 5 پر رنگ‎ترین پرینت را خواهید داشت. پیش فرض Density عدد 3 می‎باشد. پس از شارژ کارتریج چنانچه پرینت اندکی کم رنگ است، Density را روی 4 یا 5 تنظیم کنید. بدیهی است Density بالاتر تونر بیشتری مصرف می‎کند.

 • کپـی‎برداری و استفاده از مطالب آموزشی این صفحه کاملاً آزاد است. چـرا؟ . . . ! یکی از اهداف اصلی ما از تهیه این صفحات آموزشی، آشتی دادن کاربران پرینتر با شارژ کارتریج است. در طول تجربه کاری‎مان به کرات با اشخاص و شرکتهایی مواجه شده‎ایم که یکبار کارتریجشان را جهت شارژ به یکی از فروشگاه‎های شارژ کارتریج برده‎اند که به واسطه بی‎تجربگی شارژکار محتـرم و استفاده از تونر ارزان و نامرغوب، با شارژ بی کیفیت و غیر قابل استفاده مواجه شده‎اند و علاوه بر اینکه وقت و پولشان تلف شده است به واسطـه همین خاطره نامطلوب، فکر شارژ را برای همیشه از سر بیرون کرده‎اند! حتی این موضوع باعث شده این شایعه بوجود آید که شارژ کارتریج یک کار غیر اصولی و غیرقانونی است و همواره باید کارتریج فابریک خرید. اما این موضوع باید روشن شود که شارژ اصولی با مبنای علمی می‎تواند کیفیتی دقیقاً معادل کارتریج فابریک داشته باشد بطوریکه حتی افراد حرفه‎ای نتوانند پرینت کارتریج شارژی را از کارتریج فابریک تشخیص دهند.

 • ضمناً این مرکز هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارات احتمالی ناشی از عدم توانایی کاربر در شارژ کارتریج با استفاده از دستورالعمل‎های فوق ندارد و کلیه عواقب آن مستقیماً متوجه خود کاربر می‎باشد.

 • چنانچه در آینده فرصتی دست دهد، آموزش شارژ کارتریج پرینترهای پرمصرف دیگر را نیز در همین صفحه قرار خواهیم داد.

 

 

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام