برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 67
کل بازدید : 2470239
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

راهنمای دانلود درایور پرینتر کلیک کنید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


 

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

قسمت اول

 

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

برای بزرگتر دیدن تصویر روی اینجا کلیک کنید

به گزارش سه نسل، نویسنده وبلاگ AVIT.IR نوشت: فرصتی دست داد تا در سمیناری تحت عنوان اندازه گیری تشعشعات رادیویی شرکت کنم. نتایج و گزارشی از این سمینار را برای دو گروه متخصص و غیر متخصص مفید دیدم. این پژوهش حاصل تلاش چهار نفر به همراه سرگروه و در طی زمان چهل و پنج روز با همکاری سازمان صدا وسیما و سازمان انرژی اتمی و یکی از دانشگاههای صنعتی می باشد. این همکاری بیان کننده اهمیت موضوع است.

در ابتدا با چند استاندارد مرتبط آشنا می شویم :

 استاندارد IEEE 

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

انجمن مهندسان برق و الکترونیک (The Institute of Electrical and Electronics Engineers) که به IEEE  معروف است ( آی _تری_پل_ای /:ai tr?pl i  / گفته می شود)، یک سازمان بین المللی حرفه ای و ناسودبر است. خواست این انجمن کمک به پیش برد تکنولوژی به طور گسترده، زمینه ها و حوزه های وابسته به مهندسی برق و کامپیوتر بطور خاص است. این انجمن بیش از 400 هزار نفر عضو در 160 کشور جهان دارد که 45 درصد این اعضا خارج از ایالات متحده  هستند.

 استاندارد FCC

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

استاندارد FCC  کمیسیون ارتباط تعیین و تنظیم استاندارد در سیستم های کامپیوتری و شبکه های  کامپیوتری است.

 این آژانس عهده دار تنظیم و منظم سازی امواج و ارتباطات رادیو، تلویزیونی، ماهواره ای و کابلی ایالات مختلف امریکا و بین المللی و جلوگیری از تداخل آنهاست.

در شبکه های وایرلس فرکانس های قابل استفاده در بیسیم را معرفی می کند و نیز مشخص می کند تجهیزات با چه قدرتی می توانند کار کنند و از کدام تکنولوژی انتشار اطللاعات استفاده شود و تجهیزات شبکه های بیسیم کجا و چگونه وصل شوند.

 استاندارد ICNIRP

شورای بین المللی در پرتو یونیزان غیر حفاظتی (ICNIRP) دستورالعمل ها در دو لایه، ارائه مجموعه ای از محدودیتهای قرار گرفتن در معرض RF است. استاندارد ICNIRP در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار میگیرد و به دست آوردن پذیرش در بسیاری از کشورهای دیگر در خارج از آمریکای شمالی است.

حدود مجاز

دستورالعمل های ICNIRP محدوده قرار گرفتن در معرض میدانهای الکتریکی و میدان مغناطیسی که کل بدن و هم به طور متوسط ??است. لایه بالاتر با عنوان "حرفه ای" می گویند در حالی که لایه محدود کننده تر است که به عنوان"جمعیت عمومی" است. محدودیت ها برای میدان الکتریکی و مغناطیسی، بسیار شبیه به حدود 1997 درمقررات FCC اشاره شده است. تفاوت در دو مناطق انتقال رخ می دهد : بین 1 و 30 مگاهرتز و در بین 300 وانتقال رخ می دهد : بین 1 و 30 مگاهرتز و در بین 300 و2000 مگاهرتز. در انتقال فرکانس پایین ، کد ایمنی 6 و استاندارد ICNIRP محدودیت های متغیر از 1 تا 10 مگاهرتز است. . تمام استانداردهای ایالات متحده (IEEE ،ANSI ، FCC ، ACGIH ، و DOD) به علاوه استاندارد ناتو محدودیت های متغیر از 3 تا 30 مگاهرتز است.  2,000 MHz. و در حالیکه تمام استانداردهای آمریکای شمالی حدود متغیر از300 تا 1،500 یا 3000 مگاهرتز ، با توجه به محدودیت درمایکروویو منطقه استاندارد ICNIRP محدودیت متغیر از 400 تا 2000 مگاهرتز است. محدودیت های قرار گرفتن در معرض از DC تا 300 گیگاهرتز داده می شود. محدودیت قرار گرفتن در معرض میدان مغناطیسی (H) از قرار گرفتن در معرض محدودیت در فرکانسهای پایین تر کمتر از 100 مگاهرتز آرامش بیشتر در مورد اساس electrostimulation نسبت به گرم کردن بدن ، و جریان های تماس و هر دو ناشی از به قدرت میدان الکتریکی مربوط است. . همچنین محدودیت برای جریان و جریان های ناشی از تماس وجود دارد.

 در این تحقیقات از استاندارد ICNIRP بهره برده شده است.

محدودیت های میدان الکتریکی

محدودیت قرار گرفتن در معرض میدان الکتریکی در دو جدول زیر نشان داده شده است. جداول محدودیت فرکانسهای زیر 65 کیلو هرتز را شامل نمی شود.

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

محدودیت های دیگر

محدودیت های میدان مغناطیسی در فرکانسهای زیر 1.0 مگاهرتز بالاتر است. همچنین محدودیتهایی برای قرارگرفتن در معرض  جریان های القاء شده نیز وجود دارد. در این تحقیقات از استاندارد ICNIRP  بهره گرفته شده است. بدیهی است که سطوح کیفیت هرکدام از استاندارد ها با هم متفاوت است.

 

اندازه گیری پرتوهای الکترومغناطیسی

اندازه گیری پرتوهای رادیویی و مایکروویو یک دستگاه یا یک مجموعه، به منظور  بررسی رعایت حدود پرتوگیری مردم و کارکنان می باشد. همچنین تعیین مرزهای منطقه کنترل شده و تحت نظارت و ممنوعه با اندازه گیری این پرتوها انجام می شود.

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

که در آنها :

•  n: تعداد محل های اندازه گیری

•  Ei:  شدت میدان الکتریکی در i امین محل

•  Hi: شدت میدان مغناطیسی در i امین محل

•  Wi: چگالی توان در iامین محل است.

 تعیین متوسط زمانی مقادیر اندازه گیری شده :

در محدوده فرکانسی 3 الی 15000 مگا هرتز، یک اندازه گیری برای شدت میدان الکتریکی یا مغناطیسی یا چگالی توان، کافی است، مگر اینکه مقدار کمیت مورد اندازه گیری در مدت 6 دقیقه به طور قابل ملاحظه (20%) تغییر کند. در این حالت، مقدار متوسط کمیت مورد نظر، باید با در نظر داشتن نتیجه چندین اندازه گیری بدست آید.

در فرکانس های بیشتر از 15 گیگا هرتز زمان متوسط گیری 6 دقیقه نیست و باید از فرمول زیر محاسبه شود:

t=68/f1.05

چنانچه شخص در محلی قرار گیرد که میدان هایی با فرکانس های مختلف و مربوط به سطر های متفاوت جدول استاندارد در آن محل وجود دارد، باید فرمول زیر بر قرار باشد:

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

که در آن F فرکانس هایی است که اندازه گیری شدت میدان در آن فرکانس ها انجام شده است.

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

جدول 1 : استاندارد پرتوگیری الکترومغناطیسی برای کارکنان

تاثیر تشعشعات رادیویی و موبایل بر سلامت انسان + تصاویر

جدول 2 :استاندارد پرتوگیری الکترومغناطیسی برای مردم

برای بزرگتر دیدن عکسها روی لینک های زیر ان کلیک کنید

اندازه گیری جریان های القایی :

در میدان رادیویی حتی در صورت عدم تماس شخص با اشیاء فلزی، جریان القایی می تواند در بدن شخص ایجاد شود. جریان القایی در دو پا از دو طریق قابل اندازه گیری است. در یک روش با استفاده از یک کویل مخصوص جریان القایی در بدن اندازه گیری می شود.

در روش دیگر از دو صفحه رسانای موازی که سطح آنها عایق بندی شده است که و یکی از آنها روی دیگری قرار دارد استفاده می شود. دو صفحه روی سطح مسطحی قرار می گیرد و شخص یا آنتنی که معادل بدن شخص عمل می کند روی صفحه بالایی قرار می گیرد. مقاومتی با اندوکتانس کم بین دو صفحه موازی قرار دارد و جریان گذرنده از این مقاومت در اثر وجود اختلاف پتانسیل بین دو صفحه موازی، مقدار جریان القایی را تعیین می کند .

 اندازه گیری جریان تماسی :

میدان های رادیویی می توانند در اجسام فلزی غیر متصل به زمین یا اجسام فلزی که اتصال ضعیفی به زمین دارند پتانسیل الکتریکی متناوب ایجاد کند. دراثر تماس با این وسایل جریان الکتریکی با فرکانس رادیویی بین بدن شخص و زمین برقرار می شود. شدت جریان به شکل و اندازه شی و فرکانس و شدت میدان و همین طور امپدانس بدن شخص بستگی دارد. امپدانس بدن شخص نیز به قد و وزن و ساختار بافت بدن او و نوع تماس او با شی و نیز کفشی که پوشیده است بستگی دارد. برای تعیین شدت جریان تماسی، مدارهای الکترونیکی خاصی که امپدانس آنها مساوی امپدانس بدن انسان است با اشیا رسانایی که در میدان رادیویی دارای انرژی پتانسیل شده اند و به زمین وصل نیستند تماس داده می شوند.

 تخمین مقدار آهنگ جذب انرژی:                                    

در روش اول، با استفاده از دما سنج، افزایش دمای فانتوم در اثر جذب انرژی از میدان رادیویی اندازه گیری  می شود و سپس با استفاده از فرمول زیر، آهنگ جذب انرژی محاسبه می شود:

SAR = C ?T / ?t    

      که در آن:

ΔT: تغییر دمای فانتوم به درجه سلسیوس.

Δt: مدت زمان تغییر دما به ثانیه.

C: ظرفیت گرمایی ویژه ماده  تشکیل دهنده فانتوم به ژول بر کیلوگرم درجه سلسیوس است.

این روش در صورتی که تغییرات دما نسبت به زمان خطی باشد، مناسب است. به عبارت دیگر این روش برای اندازه گیری آهنگ جذب انرژی موضعی، درمیدان های قوی مناسب است یعنی در شرایطی که با پرتوگیری، تغییر دمای بافت چندان تحت تاثیر مبادله گرما با محیط نیست و اثر پرتوگیری خیلی بیشتر است .

 در روش دوم با استفاده از یک پروب میدان الکتریکی داخل فانتوم اندازه گیری می شود و سپس با استفاده از فرمول زیر آهنگ جذب انرژی محاسبه می شود:

SAR=σ E2   / ρ

σ: هدایت بافت بر حسب زیمنس بر متر.

E: شدت موثرمیدان الکتریکی دربافت برحسب ولت برمتر.

ρ: چگالی جرمی بر حسب کیلوگرم بر متر مکعب است.

این روش برای اندازه گیری آهنگ جذب انرژی در جزء کوچکی از بدن مناسب است همچنین برای اندازه گیری آهنگ جذب انرژی های کم به کار می رود یعنی شرایطی که دراثر جذب انرژی از میدان، تغییر دمای قابل اندازه گیری در بافت روی ندهد. تجهیزات اندازه گیری آهنگ جذب انرژی با این روش متشکل از یک پروب اندازه گیری میدان داخل فانتوم و یک سیستم کامپیوتری جهت قرار دادن پروب در محل دقیق مورد نظر است.

 

 


 

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام