برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 67
کل بازدید : 2470220
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

 

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

سایت شرکت مهپا : www.mahpa.com 

مرکز تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری و اسکنر اچ پی HP  رنگی و تک رنگ

مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hpشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

معرفی پرینتر :

چاپگَر یا پرینتِر یکی از تجهیزات جانبی رایانه است که متن یا تصویر ایجاد شده به وسیله رایانه را بر روی کاغذ (یا رسانه مشابه دیگری) حک می کند.

انواع چاپگرها عبارت اند از چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی.

چاپگرهای جوهر افشان از اواسط دهه 1980 مطرح و بسرعت متداول گردیدند. شاید یکی از مهم ترین دلایل رشد سریع این نوع از چاپگرها قیمت مناسب آنها نسبت به کیفیت و کارآئی آنان باشد. یک چاپگر جوهر افشان، چاپگری است که برای ایجاد تصاویر، ذرات بسیار کوچکی از جوهر را بر روی کاغذ می پاشد. چاپگرها در انواع «رنگی» و «سیاه و سفید» وجود دارند. منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می شود.

انواع پرینتر از نظر رنگ

سیاه و سفید

این نوع پرینترها فقط رنگ های سیاه و سفید را دارا می باشند، برای چاپ عکس زیاد مناسب نیستند و بیشتر از آن ها برای چاپ مقاله و نمودار استفاده می شود.

رنگی

این نوع پرینترها علاوه بر کارایی های پرینترهای سیاه و سفید، دارای رنگ های بیشتری هستند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه ای مناسب می باشند.

انواع پرینتر از نظر کاربرد

جوهر افشان

پرینتری که با پرتاب ذرات جوهر بر کاغذ نقش ایجاد می کند.

سوزنی

پرینتری که در آن حرف یا نماد ماتریسی از نقاط است و بر این نقاط مرکب افشانده یا ضربه همراه با مرکب وارد می شود.

لیزری

پرینتری که در آن از پرتوهای لیزر برای نشاندن جوهر بر روی کاغذ استفاده می گردد.پرینترهای لیزری نیز خود به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می شوند.پرینترهای لیزی سیاه سفید بیشتر برای چاپ متن به کار می روند، اما از پرینترهای لیزیری رنگی برای چاپ عکس استفاده می شود، ولی این پرینترها برای چاپ عکس زیاد مناسب نسیتند جون هزینه شارژ مجدد یا تعویض کارتریج بالا می باشد

سطری

پرینتری که در آن اطلاعات و نوشته های یک سطر یکجا چاپ می شود.

صفحه ای

چاپگری که متن یک صفحه را یکجا چاپ می کند.

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

________________________________________

اسکنر یا پویشگر وسیله ای است برای تصویربرداری از سندی کاغذی.

اسکنرها دستگاه هایی برای ورود عکس یا متن به رایانه می باشند و کمپانیهای تولید کننده اسکنر همان کمپانیهای تولید کننده چاپگرها هستند. اسکنرها شمایلی مانند دستگاه فتوکپی دارند.
در محفظه ای که در آن کاغذ قرار می گیرد تصویر یا متن مورد نظر در کامپیوتر وارد می شود. اگر ما بخواهیم متنی را وارد کامپیوتر کنیم باید تصویر را با برنامه ها و نرم افزارهای مخصوص تبدیل به متن کنیم.
در پشت اسکنر دو خروجی وجود دارد که به یکی از آنها از طرف رایانه فیشی متصل می شود و به دیگری فیشی از طرف چاپگر متصل می شود. رنگ فیش خروجی اسکنر هم آبی است.

پویشگر تصویر

اسکنرها یکی از انواع دستگاه های ورودی هستند که به دلیل کاربردهای وسیع و متفاوتی که دارند، از تنوع و گستردگی بسیاری برخوردارند، برای مثال، اسکنر اثر انگشت و اسکنر چهره و یا حتی انواعی از اسکنرها که برای بررسی مغز و قسمتهای مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرند و نقش به سزایی در شاخه? پزشکی دارند. اسکنرهای تصویر نیز، یکی از انواع اسکنرها هستند که برای انتقال تصاویر، متون و یا دست نوشته ها به کامپیوتر به منظور ذخیره و یا ویرایش آنها، مورد استفاده قرار می گیرند.
این اسکنرها نیز به نوبه? خود دارای انواع متفاوتی هستند که از میان آنها، اسکنرهای صفحه تخت(مسطح)، به دلیل قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و استفاده? راحت، رایجترین نوع اسکنرها محسوب می شوند. ولی انواع دیگری از اسکنرها نیز وجود دارند که کمتر شناخته شده اند و کاربردهای تخصصی و یا حرفه ای دارند.
در این مقاله به طور عمده به معرفی این اسکنرها و انواع آنها می پردازیم. در انتخاب یک اسکنر، مهمترین عامل، نیاز خریدار و سطح استفاده از آن است. در ادامه? این مقاله، به معرفی برخی ویژگی ها و اصطلاحاتی می پردازیم که هنگام انتخاب اسکنر، باید به آنها توجه کرد.

اسکنرها را می توان جانشینی برای دستگاه های اولیه? عکس برداری از مسافت دور دانست، که یک سیگنال آنالوگ خطی را از میان خطوط استاندارد تلفن به گیرنده ارسال می کردند و به طور همزمان، شکل متناسب با آن، روی کاغذ مخصوص چاپ می شد.
این سیستم بین سالهای 1920- 1990 مورد استفاده بود. تصاویر رنگی نیز به شکل 3 تصویر مجزای قرمز- سبز- آبی فرستاده می شد، که البته به دلیل هزینه? بالای ارسال، انتقال تصاویر رنگی به این روش، تنها به مناسبتهای خاص صورت می گرفت. این دستگاه ها به تدریج توسعه یافتند و در نهایت به شکلی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند در آمدند. از آنجا که اسکنرها کاربرد گسترده ای در صنعت و امور گرافیکی دارند، بر آن شدیم تا در این مقاله، به بررسی اسکنرها و انواع آنها بپردازیم.

اسکنر چیست؟

اسکنر یا پویشگر، وسیله ای است که به صورت نوری، تصاویر، متون و یا دست نوشته ها را اسکن می کند و به تصویر دیجیتال تبدیل می کند. نخستین اسکنر تصویر، یک اسکنر استوانه ای بود که در سال 1957 در اداره? ملی استاندارد در آمریکا به وسیله? تیمی به سرپرستی راسل کیریش ساخته شد. اولین تصویری که با این ماشین اسکن شد، عکس والدن، فرزند 3ماهه? کیریش بود که وضوحی برابر 176 پیکسل داشت.

تصویر دیجیتال چیست؟

برای تهیه? یک تصویر دیجیتال، اسکنر، متن یا تصویر مورد اسکن را به عنوان مجموعه ای از نقاط تیره و روشن در نظر می گیرد. سپس نقاط تیره را به 1 و نقاط روشن را به 0 تبدیل می کند. به این ترتیب، تصویر به مجموعه ای از 0ها و 1ها تبدیل می شود که به آن تصویر دیجیتال می گویند و قابل انتقال به کامپیوتر و ذخیره سازی در آن است.

انواع اسکنر

اسکنر صفحه تخت یا مسطح اسکنر استوانه ای اسکنر دستی اسکنر شیت فد

اسکنر صفحه تخت یا مسطح

متداولترین نوع اسکنرها هستند که در آنها تصویر مورد اسکن روی صفحه? تخت پویشگر قرار می گیرد و هد اسکن کننده? متحرک با عبور از مقابل آن، از تصویر نمونه برداری می کند. این اسکنرها دارای 2 نوع تکنولوژی ساخت هستند:

دستگاه بار جفت شده

هنگامی که یک عکس روی صفحه شیشه ای اسکنر قرار می گیرد، ابتدا به وسیله? یک لامپ زنون یا یک لامپ فلوئورسنت کاتد سرد روشن می شود.
(در اسکنرهای قدیمی تر از لامپ های فلوئورسنت معمولی استفاده می شد که از شفافیت تصویر کم می کرد.) پس از این مرحله، تصویر سند به وسیله یک آینه? زاویه دار به یک آینه دیگه منعکس می شود.
بعضی از اسکنرها دو آینه و برخی دیگر سه آینه دارند. هریک از این آینه ها، تقعر کمی دارند که باعث می شود تصویر منعکس شده در یک سطح کوچک تر متمرکز و در نتیجه وضوح تصویر بیشتر شود.
آخرین آینه، تصویر را به یک لنز منعکس می کند. لنز نور را از طریق یک سری فیلتر که کارشان جدا کردن سه رنگ قرمز، آبی و سبز به کار رفته در تصویر است روی دستگاه بار جفت کننده متمرکز می کند.
این دستگاه یک آرایه از دیودهای نوری است که فوتون های نور را به الکترون ها یا بار الکتریکی تبدیل می کند. این دیودها، حساس به نور هستند.
هرچه نوری که به یک دیود می تابد، روشن تر باشد، بار الکتریکی که در آن مکان جمع می شود نیز بیشتر خواهد بود. به این ترتیب، رنگهای مختلف تصویر، بسته به شدت روشنایی که دارند، از طریق دیودهای موجود در دستگاه بار جفت کننده، به ولتاژ الکتریکی تبدیل می شوند.
کل مکانیسم بیان شده شامل آینه ها، لنز، و دستگاه بار جفت کننده، هد اسکن کننده را می سازند. این هد که به آرامی روی سند حرکت می کند، به وسیله? یک تسمه به یک موتور پله ای متصل است که هد را به جلو می برد. هد اسکن کننده از یک طرف نیز به یک ملیه متصل است که از ایجاد انحراف یا لغزش در مسیر هد، هنگام خواندن سند، جلوگیری می کند. تنظیمات دقیق احزای مختلف هد، به مدل اسکنر بستگی دارد.
اسکنرها از نظر شفافیت و وضوح تصویر با هم تفاوت دارند که این مسئله به تعداد سنسورها در هر سطر آرایه? دستگاه بار جفت کننده، دقت موتور پله ای، کیفیت لنز و نیز میزان روشنایی منبع نور بستگی دارد. بدیهی است که یک لامپ زنون با روشنایی زیاد به همراه یک لنز با کیفیت بالا، نسبت به یک لامپ فلوئورسنت با یک لنز معمولی، تصویری با کیفیت بسیار بالاتر ایجاد خواهند کرد
__________________حسگر تماسی تصویر

در این حسگرها، دستگاه بار جفت کننده، آینه ها، فیلترها و لامپ، با ردیفی از دیودهای ساطع کننده? نور، تعویض شده اند. مکانیزم حسگر، مرکب از 300 تا 600 حسگر حساس به نور است که در طول ناحیه اسکن قرار گرفته اند.
این حسگرها به سطح مسطح شیشه ای که سند بر روی آن قرار می گیرد بسیار نزدیک هستند.
هنگام اسکن تصاویر، نور دیودهای ساطع کننده، با یکدیگر ترکیب می شود تا یک نور سفید یکنواخت تولید گردد. سپس نور منعکس شده توسط حسگرها ثبت می گردد. تکنولوژی حسگر تماسی، نسبت به دستگاه بار جفت کننده، ارزانتر است.
علاوه بر این، از آنجا که به سیستم آینه ها و لنزها نیاز ندارد، کوچک تر و سبک تر است و مصرف انرژی الکتریکی آن کمتر است. از سوی دیگر، اسکنرهای مجهز به دستگاه بار جفت کننده، تصویری با وضوح و کیفیت بالاتر ارائه می دهند.

اسکنرهای استوانه ای

این اسکنرها بیشتر در شرکتهای بزرگ چاپ و نشر مورد استفاده قرار می گیرند و دارای کیفیت باور نکردنی هستند. آنها از تکنولوژی لامپ تقویت کننده نور استفاده می کنند در این تکنولوژی، اسناد و تصاویری که باید اسکن شوند، بر روی یک استوانه شیشه ای پیچیده می شوند. در مرکز این سیلندر، یک شعاع شکن وجود دارد که نور منعکس شده را به سه قسمت مساوی تقسیم می کند. هر شعاع نور از یک فیلتر رنگی (سبز، آبی و قرمز) عبور کرده و در لامپ تقویت کننده نور به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می شود.

اسکنر دستی

تکنولوژی اولیه? ساخت این اسکنرها، مشابه اسکنرهای صفحه تخت است، با این تفاوت که به حای استفاده از موتور برای حرکت، از نیروی انسانی استفاده می کنند. با وجود اینکه سرعت اسکن آنها بالاست، ولی تصویری با کیفیت کمتر ایجاد می کنند. از این اسکنرها معمولا در طراحی صنعتی، ازرسی و آنالیز کردن و وسایل پزشکی استفاده می شود.

اسکنر شیت فد

این اسکنرها نیز شبیه اسکنرهای صفحه تخت هستند، با این تفاوت که به جای هد اسکن کننده، سند حرکت می کند و معمولا برای اسکن کردن متون و اسناد مورد استفاده قرار می گیرد.

انتقال تصویر دیجیتال به کامپیوتر برای آنکه تصویر اسکن شده مفید واقع شود، باید از اسکنر به نرم-افزارهایی که روی کامپیوتر اجرا می شوند، انتقال یابد.
به منظور اتصال فیزیکی اسکنر به کامپیوتر، از چهار روش ذیل استفاده می شود: ===اتصال موازی=== بیشترین سرعت انتقال اطلاعات در این روش، 70 کیلوبایت بر ثانیه است، به همین دلیل کندترین روش انتقال اطلاعات محسوب می شود. مهمترین مزیت استفاده از پورت های موازی، صرفه? اقتصادی آنهاست، چون نیازی به اضافه کردن کارت های واسط، برای اتصال به کامپیوتر ندارند.
===واسط کوچک سیستم های کامپیوتری=== در این روش برای اتصال اسکنر به کامپیوتر، به یک کارت واسط نیاز داریم. کارتهای واسط، از بیشترین سرعتی که کنترل کننده و اسکنر دارند، برای انتقال داده ها استفاده می کند.

===گذرگاه سری همه منظوره=== اسکنرهایی که از این روش برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند، سریعتر و ارزانتر از اسکنرهای دارای تکنولوژی کارتهای واسط هستند.
گذرگاههای 1.1 اطلاعات را با سرعت1.5 مگابایت در ثانیه انتقال می دادند که کندتر از کارتهای واسط (روش قبلی) عمل می کرد، ولی استاندارد 2.0 به طور تئوری، اطلاعات را با سرعتی معادل 60 مگابایت در ثانیه انتقال می دهد.

===گذرگاه سریال فایروایر=== واسطی که از استاندارد 1.1 گذرگاه سری همه منظوره بسیار سریعتر بوده و قابل مقایسه با استاندارد 2.0 می باشد. دارای سرعت های 25 ، 50 ، 100 ، 400 و 800 مگابایت در ثانیه است.
از آنجا که به کارگیری آن ساده تر و ارزانتر از کارتهای واسط است، در بسیاری از وسایل، جایگزین کارتهای واسط شده است.5 نتیجه? اسکن، یک تصویر قرمز، سبز، آبی غیر فشرده است که می توان آن را روی حافظه های مجازی ذخیره کرد و یا به وسیله? برنامه های گرافیکی پردازش نمود.

نرم افزارهای واسط

این نرم افزارها به عنوان یک مترجم بین اسکنر و هر برنامه? کاربردی هستند.
برخی نرم افزارهای کاربردی نظیر مغازه? عکس، باید با اسکنر در ارتباط باشند، اما از آنجا که اسکنرهای متفاوتی وجود دارد که هر یک از پروتکل خاصی استفاده می کند و به منظور ساده سازی طراحی این نرم افزارهای کاربردی، نرم افزارهای واسط طراحی شدند.
نرم افزار واسط، واسطی متحد و یکسان بین اسکنرهاست. به عبارت دیگر، با وجود نرم افزارهای واسط، نرم افزار کاربردی به منظور دستیابی به اسکنر، نیازی به دانستن جزئیات دقیق آن ندارد.

سازنده? هر اسکنر، نرم افزارهایی را به منظور ترجمه? نرم افزار واسط به دستورات اولیه? قابل فهم برای کنترل کننده های سخت افزار، فراهم می کند. به این ترتیب، نرم افزارهای واسط هیچگاه مستقیما به دستگاه (سخت افزار) دسترسی نخواهند داشت.
برخی اسکنرها به گونه ای طراحی می شوند که بیش از یک نرم افزار واسط را پشتیبانی می کنند. یکی از انواع این نرم افزارها، نرم افزار "تکنولوژی بدون نام جالب" است که در سال 1992 ارائه شد و آخرین نسخه? آن، که در نوامبر 2008 ارائه شد، نسخه? 2.0 است.

اسکن کردن اسناد و متون

از آنجا که اسکنرهای متن برای پردازش حجم زیادی از اسناد و اوراق مورد استفاده قرار می گیرند، سرعت و جابجایی اوراق در آنها اهمیت بیشتری دارد.
(سرعتی بین 20-150 کاغذ در دقیقه) در مقابل، در مقایسه با اسکنرهای تصویر، به وضوح کمتری احتیاج دارند (بین 150- 300 نقطه در اینچ) و معمولا سیاه و سفید هستند.
برخی مدلهای پیچیده تر از این اسکنرها،نرم افزاهایی دارند که قادر است هنگام اسکن کردن، علامت های زاید روی صفحات را نیز تشخیص داده، در نتیجه هنگام اسکن کردن آنها را از بین ببرد.
به منظور ترجمه? مکانیکی یا الکتریکی تصاویری از دست نوشته ها و متون چاپ شده، به متن قابل جستجو و ویرایش، از نرم افزار شناخت نوری کاراکترها استفاده می شود
شناخت نوری کاراکترها، بخشی از تحقیقات در زمینه? شناخت الگو، هوش مصنوعی و بینایی ماشین است. نرم افزارهای اولیه تنها قادر به خواندن فونت های خاصی بودند. ولی در حال حاضر، سیستم های هوشمند با درجه? بالایی از دقت، تولید شده اند که علاوه بر توانایی شناسایی فونت های بیشتر، اجزای غیر متنی سند را نیز تشخیص می دهند.

اگرچه اسکن کردن اسناد به این روش سریع و اتوماتیک انجام می شود، ولی آماده سازی صفحات برای عمل اسکن کردن، کاری بسیار دقیق است که نیاز به کار انسانی دارد. منظور از آماده سازی، دسته بندی اوراق به صورتی است که کاملا واضح و مرتب باشند و تاشدگی یا هر نقص دیگری که موجب گیر کردن صفحات در اسکنر شود، در این صفحات وجود نداشته باشد. یکی از کاربردهای این اسکنرها، در کتابخانه ها، به منظور تهیه? آرشیو الکترونیکی و نیز حفظ کتب خطی از خطر پارگی است.

عوامل موثر در دقت و کیفیت اسکنر

عمق رنگ

تعداد رنگهایی که در یک پیکسل وجود دارد. این متغیر به تعداد بیت های تشکیل دهنده? هر پیکسل بستگی دارد. به این ترتیب، در تصاویر سیاه سفید هر پیکسل از 1 بیت و در تصاویر رنگی، هر پیکسل از 24 بیت (16.7 میلیون رنگ) تشکیل شده است.

وضوح تصویر

تعداد نقاط (پیکسل یا نمونه ها) موجود در یک اینچ از تصویر اسکن شده را وضوح آن تصویر گویند که با واحد نقطه در اینچ، بیان می شود. هرچه مقدار آن بیشتر باشد، تصویر حاصل یکنواخت تر خواهد بود و بر اثر درشتنمایی تصویر و یا افزایش اندازه? آن، پیکسل های منفرد کمتر آشکار می شود. نکته? حائز اهمیتی که در رابطه با اسناد حاوی متن وجود دارد آن است که میزان وضوح تصویر، تاثیر چندانی در نتیجه? اسکن نخواهد داشت، چراکه متون از دقت چندانی برخوردار نیستند. به همین دلیل است که اسکنرهای متن بیش از آنکه روی افزایش وضوح تاکید داشته باشند، بر سرعت اسکن دقت دارند.

نتیجه گیری و جمع بندی

اسکنرها از تنوع و گستردگی بسیاری برخوردارند، همین امر ممکن است موجب بروزمشکلاتی هنگام انتخاب و خرید آنها شود. مهمترین نکته هنگام انتخاب یک اسکنر مناسب، سطح کاری است که ما از آن انتظار داریم و هزینه ای که می خواهیم برای آن پرداخت کنیم. اسکنرهای استوانه ای، تصاویری با کیفیت بسیار عالی تولید می کنند، ولی از آنجا که قیمت بالایی دارند و حجم زیادی را اشغال می کنند، برای کارهای خانگی مناسب نیستند، به همین ترتیب، اگر به دنبال اسکنری برای تصاویر هستیم، بیش از هر چیز باید به وضوح تصویر حاصل از آن و عمق رنگ اسکنر دقت کنیم.

برای اسکن کردن متون، نکته? حائز اهمیت، سرعت اسکنر و امکانات اسکنر برای جابجایی کاغذ در اندازه های گوناگون است. وضوح تصویر در این اسکنرها، تاثیر چندانی ندارد.
نوع اتصال اسکنر به کامپیوتر نیز از نکاتی است که باید به آن توجه شود،در صورتی که، این اسکنر از گذرگاه سریال همه منظوره و یا گذرگاه سریال فایروایر استفاده می کند، آیا کامپیوتر شما، به این درگاهها مجهز است؟ از سوی دیگر، کابلهای اتصال موازی، با وجود صرفه? اقتصادی ای که برای تولیدکنندگان دارند، سرعت نسبتا پایینی در انتقال اطلاعات دارند. هنگام خرید اسکنر، علاوه بر قطعات سخت افزاری، نرم افزارهایی نیز ارائه می شوند که کاربران را در استفاده? مناسب و بهینه از دستگاه یاری می کنند، یکی از انواع این نرم افزارها، نرم افزار شناسایی نوری کاراکترهاست که تولید آن، نقش به سزایی در سرعت بخشیدن به عملیاتهای کامپیوتری داشت. وظیفه? این نرم افزار، تولید فایلهای قابل جستجو و ویرایش است.

اسکنر نوری

یک دستگاه ورودی که با استفاده از تجهیزات نوری، کاغذ یا هر نوع سند دیگر را پویش کرده و الگوی تاریک وروشن (یا رنگی) حاصله را به سیگنال دیجیتال (رقومی) قابل استفاده برای نرم افزار تشخیص نویسه یا نرم افزار گرافیکی تبدیل می کند. متداولترین نوع پویشگرها، پویشگر مسطح است که اسناد به طور ثابت روی ان قرار می گیرندد و بخش پویش در طول آن حرکت می کند؛
به عبارتی این دستگاه ها شبیه دستگاه های فتوکپی هستند. پویشگرهای دیگر، مانند دستگاه های دورنگار، برگه های کاغذ را به طرف داخل کشیده و از روی بخش پویش که ثابت است عبور می دهند. برخی از پویشگرهای تخصصی، با دوربین ویدئویی استاندارد کار می کنند. این نوع پویشگرها، سیگنال ویدئویی را به سیگنال دیجیتال (رقمی) قابل پردازش برای نرم افزار رایانه تبدیل می کنند. یکی از انواع متداول پویشگر، پویشگر دستی است که کاربر آن را در دست خود گرفته و روی سند می کشد.
این پویشگرها ارزان قیمت هستند اما سطح پویش آنها به چند سانتی متر محدود می شود. و دارای انواع مختلف و مارکهای مختلفی است که در آینده به شما توضییح خواهیم داد.

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

__________________راهنمای خرید پرینتر

آنچه که در انجام یک خرید آسان و بدون اتلاف وقت موثر است در واقع تعدادی تصمیم گیری می باشد که محدوده قیمت کالای مورد نظر شما اغلب در آخر آنها قرار می گیرد.

پرینترهای موجود اکنون در دو نوع پایه ای لیزری و جوهر افشان وجود دارند. پرینترهای لیزری نیز خود به فرمت های تک رنگ و رنگی تقسیم می شوند. در حالیکه پرینترهای جوهر افشان در مدل های استاندارد و مدل های مخصوص به چاپ عکس موجود می باشند (تمامی انواع پرینترهای جوهر افشان قادر به چاپ عکس می باشند اما پرینترهای مخصوص عکس، چاپ بسیار با کیفیت تری از عکس را ارائه می دهند.)

در یک حالت پیچیده تر، پرینترهای چند منظوره (mfp) برای هر دو مدل لیزری و جوهر افشان موجود می باشند. Mfp ها که میتوانند 2 یا چند عملکرد را انجام دهند (مثل اسکن، عکس، کپی و چاپ) در تمامی موارد مربوط به راهنمای مشتری بحث می شوند.

انتخاب یک پرینتر لیزری یا پرینتر جوهر افشان به طور نسبی به بودجه شما بستگی دارد اما عمدتاً این تصمیم به ملزومات چاپ مورد نظر شما بستگی دارد. در صورتیکه می خواهید به طور عمده اسناد متن را با تصاویر گرافیکی یا بدون آنها چاپ کنید (عکس های سیاه و سفید جداول و ...) ، پرینتر لیزری بهترین انتخاب خواهد بود. پرینترهای لیزری قادر به چاپ میزان بسیار زیادی از متون و تصاویر گرافیکی نسبت به پرینترهای جوهر افشان می باشند. پرینترهای لیزری در چاپ عکس ها به خوبی پرینترهای جوهر افشان عمل نمی کنند اما برای چاپ متون و تصاویر گرافیکی بسیار بهتر از آنها می باشند. آنها همچنین سرعت بالاتر چاپ را ارائه می دهد که این ویژگی باید به هنگام چاپ حجم زیادی از نسخه های چاپی در نظر گرفته شود.

این پرینترها قابل اشتراک گذاری با دیگر کاربرها بوده و نیازی نیست که شما منتظر بمانید که عملکرد یک چاپ پایان یافته و دستور دیگری بفرستید.

در صورتیکه می خواهید عکس های رنگی را چاپ کنید و کیفیت خروجی متن و تصویر در اولین جایگاه فهرست اولویت شما قرار ندارد، پس پرینترهای جوهر افشان مخصوص عکس یا معمولی بهترین گزینه می باشد.
برخی پرینترهای جوهر افشان دارای قیمت ارزان می باشند به طوری که ممکن است بودجه شما به هر دو پرینتر لیزری و جوهر ا فشان برسد.

پرینترهای لیزری دیگر به شرکت های بزرگ و افراد حرفه ای در کارهای گرافیکی محدود می شوند. همانند بیشتر محصولاتی که در ا طرافمان می بینیم قیمت پرینترهای لیزری رنگی بسیار افت کرده است در چند سال اخیر پرینترهای رنگی تقریباً از دسترس همگان به جز افراد حرفه ای در کارهای گرافیکی و شرکت های سرمایه دار بزرگ خارج بود. امروزه پرینترهای لیزری هنوز گران هستند، اما اگر در یک دوره زمانی مرتب با آنها پرینت بگیرید، در خواهید یافت که پرینترهای ارزشمندی می باشند. قیمت ها از زیر$ 1000 آغاز می شود و برخی پرینترها با قیمت $500 یا کمتر هم موجود می باشند. پرینترهای لیزری رنگی هنوز از لحاظ کیفیت عکس با پرینترهای جوهر افشان هماهنگی نمی کند اما به سرعت در حال رشد می باشد.

اما قبل از تصمیم گیری نهایی درباره خرید پرینتر فاکتور هزینه مواد مصرفی را در بودجه خود لحاظ کنید.

چگونگی خرید:

قبل از رفتن به مراکز خرید یا جستجوی on-line تصمیم بگیرید که می خواهید پرینتر لیزری یا پرینتر جوهر افشان بخرید. ویژگی ها و گزینه هایی که باید در نظر بگیرید. امکانات شبکه ای، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ظرفیت کاغذ، اندازه و وزن میباشد.

در صورتیکه پرینتر شما در یک شبکه خانگی یا تجاری به اشتراک گذاشته می شود، اطمینان حاصل کنید که یک اتصال بی سیم یا متصل را پشتیبانی می کند. پرینتری که شبکه را پشتیبانی می کند، ممکن است در ابتدا گران به نظر برسد، اما می تواند در هزینه شما با کارکردن طولانی از طریق قادر ساختن شما به اشتراک گذاری آن با دیگر اعضای خانواده در یک شبکه خانگی یا همکاران در یک شبکه اداری صرفه جویی کند.

خصوصیات سرعت خروجی پرینتر بسیار شبیه درجه بندی گازوئیل برای اتومبیل ها می باشد. پرینتری که سرعت آن تا 20 صفحه در دقیقه برای چاپ تک رنگ تعیین شده است ضمانت می شود که سریع تر از پرینتری که تا 12 صفحه در دقیقه را پشتیبانی می کند، پرینت بگیرد. اگرچه هیچ کدام از این دو پرینتر به این سرعت واقعی نمی رسند.

رزولوشن چاپ مقوله دیگری است که ممکن است سبب فهم نادرست شود. پرینترهای جوهر افشان رزولوشنی را ارائه می دهند که در مقایسه با پرینترهای لیزری بسیار بالاتر می باشند. اما به دلیل تفاوت در تکنولوژی، متن با کار گرافیکی چاپ یک پرینتر جوهر افشان هرگز با ضخامت متن یا طرح گرافیکی چاپ شده با یک پرینتر لیزری هماهنگی ندارد. بیشتر پرینترهای لیزری کنونی قادر به چاپ خروجی dpi 600-600 یا dpi 200/1 × 200/1 می باشند.

هزینه مواد مصرفی (تونرهای قابل تعویض یا کارتریج های جوهر) فاکتور عمده ای در تصمیم گیری در خرید یک پرینتر می باشند. هزینه های چاپ هر برگ تقریباً در یک پرینتر لیزری تک رنگ بسیار پایین تر ازپرینترهای جوهر افشان است
اما در ظاهر تفاوت زیادی به نظر نمی رسد اما در صورتیکه حجم وسیعی از متون را چاپ کنید می توانید به سرعت به این نتیجه برسید. خروجی درجه بندی شده کارتریج تونر را در مقابل قیمت آن برای بررسی هزینه های چاپ هر صفحه بررسی کنید.

ظرفیت کاغد نیز می تواند عامل مهمی باشد. بسیاری از پرینترهای لیزری دارای یک سینی ورودی 150 برگی می باشند که زمان پر کردن مجدد آن را افزایش می دهد. در صورتیکه در طول روز بخواهید حجم زیادی پرینت بگیرید، هیچ چیز آزار دهنده تر از توقف گاه به گاه پرینتر برای پر کردن مجدد آن نیست.

در صورتیکه می خواهید پرینتر را به اشتراک بگذارید یا حجم زیادی پرینت بگیرید به دنبال پرینتر لیزری با سینی که حجم بیشتری از کاغذ را در خود جای می دهد، باشید (500 برگ یا 250 برگ) یا پرینتری که حداقل به شما امکان افزایش ظرفیت کاغذ را در آینده می دهد.

بیشتر پرینترهای لیزری می توانند با گستره وسیعی از انواع کاغذ از قبیل کاغذهای Letter\ legal Card stock, envelope , transparency کار کنند. برخی پرینترهای لیزری یک مسیر مستقیم برای چاپ پاکت نامه ها و دیگر کاغذهای سنگین بدون خم شدن آنها ارائه می دهد. در صورتیکه می خواهید پاکت نامه ای به غیر از پاکت نامه های معمولی یا دیگر نوع کاغذ غیر استاندارد را پرینت بگیرید، باید به دنبال پرینتری باشید که دارای یک تغذیه کننده چند منظوره یا چند برگی باشد تا اینکه بخواهید به طور دستی یک پاکت نامه یا کاغذ را برای پرینت هر برگ در سینی بگذارید.

ظرفیت حافظه بیشتر می تواند فاکتوری برای تصمیم گیری باشد به خصوص اگر بخواهید اسنادی با طرح های گرافیکی سنگین را پرینت بگیرید. پرینترهای لیزری حافظه کافی برای کنترل چندین عملکرد چاپ با هم را دارد اما در صورتیکه می خواهید اسناد با گرافیک سنگین را پرینت بگیرید، یک حافظه اضافی می تواند کامپیوتر شما را سریع تر کند حتی اگر قادر به اضافه کردن یک حافظه اضافی نیستید، به دنبال پرینتری باشید که گزینه حافظه قابل ارتقاء را دارا باشد.

در صورتیکه می خواهید از یک مغازه خرید کنید، با گرفتن یک برگه آزمایشی پرینت از هر یک از پرینترها، خروجی هر کدام از مدل ها را مقایسه کرده و مزیت هر مدل را بررسی کنید.

 


معرفی مارک های اسکنر :

 

اسکنر اچ پی HP Scanner

اسکنرکانن Canon Scanner

اسکنراپسون Epson Scanner

اسکنرمادایران Maadiran Scanner

اسکنرجنیوس Genius Scanner

اسکنر پلاس تک Plustek Scanner

 

توضیح اجمالی :

اسکنر یکی از لوازم جانبی رایانه است که برای انتقال اسناد و تصاویر دنیای حقیقی به درون رایانه و تبدیل آنها به صفر و به یک بکار می رود. اسکنرها انواع مختلفی دارند. متنوع ترین و معمول ترین نوع اسکنر، Flatbed نام دارد که همان اسکنری است که اغلب دیده اید و همه جا از آن استفاده می کنند. به این اسکنر، رومیزی Desktop هم گفته می شود. اسکنرهای Sheet-fed نیز بسیار شبیه به اسکنرهای رومیزی عمل می کنند با این تفاوت که هنگام اسکن کردن، به جای هد اسکن کننده، سند حرکت می کند. این اسکنرها از نظر ظاهری شبیه به یک پرینتر کوچک هستند.
دسته سوم اسکنرهای Handheld نام دارند. این اسکنرها، برخلاف 2 نوع قبلی، دستی هستند و خود کابر باید هد اسکن کننده را روی سند حرکت دهد، به همین دلیل هم از کیفیت چندانی برخوردار نیستند و بالاخره دسته آخر که به اسکنرهای Drum معروفند، بسیار دقیق هستند و در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرند.


ابتدا سند به وسیله یک لامپ گزنون یا یک لامپ CCFL روشن می شود. در اسکنرهای قدیمی تر از لامپ های فلورسنت معمولی استفاده می شد که از شفافیت تصویر کم می کرد. پس از این مرحله، تصویر سند به وسیله یک آیینه ی زاویه دار به یک آیینه دیگر منعکس می شود. بعضی از اسکنرها 2 آیینه و برخی دیگر 3 آیینه دارند. هر یم از این آیینه ها، تقعر کمی دارند که باعث می شود تصویر منعکس شده در یک سطح کوچک تر متمرکز شود و در نتیجه وضوح تصویر بیشتر شود. آخرین آیینه، تصویر را به یک نفر منعکس می کند. لنز تصویر را از طریق یکسری که کارشان جدا کردن 3 رنگ قرمز، آبی و سبز به کار رفته در تصویر است

روی CCD متمرکز می کند. CCD، مهمترین قسمت یک اسکنر و رایج ترین فن آوری برای دریافت تصویر در اسکنرهاست. اصولا هر اسکنری، باید بتواند به نحوی تصویر را به سیگنال الکتریکی تبدیل کند. CCD، این کار را انجام می دهد. CCD یک آرایه از دیودهای نوری است که فوتون ها «نور» را به الکترون ها «بارالکتریکی» تبدیل می کند. این دیودها که Photo site نامیده می شوند، به نور حساس هستند. هرچه نوری که به یک دیود می تابد، روشن تر باشد، بار الکتریکی که در آن مکان جمع می شود نیز بیشتر خواهد بود. به این ترتیب، رنگهای مختلف تصویر، بسته به شدت روشنایی که دارند، از طریق دیودهای CCD به ولتاژالکتریکی تبدیل می شوند.

کل مکانیزم بیان شده شامل آیینه ها، لنز، و CCD، هد اسکن کننده ی تصویر را می سازند. این هد که به آرامی روی سند حرکت می کند، به وسیله یک تسمه به یک موتور پله ای متصل است که هد را به جلو می برد، هد اسکن کننده از یک طرف نیز به یک میله متصل است که از ایجاد انحراف یا لغزش در مسیر هد، هنگام خواندن سند جلوگیری می کند. تنظیمات دقیق اجزای مختلف هد، به مدل اسکنر بستگی دارد، اما اصول آن در تمام اسکنرها مشابه است، البته به جز این فن آوری، فن آوری های دیگری نیز برای ساخت اسکنر وجود دارد، اما فن آوری غالب، همان است که بیان شد.

اسکنرها از نظر شفافیت و وضوح تصویر با هم تفاوت دارند، این مسئله به تعداد سنسورها در هر سطر آرایه CCD، دقت موتور پله ای، کیفیت لنز و نیز میزان روشنایی منبع نور بستگی دارد، بدیهی است که یک لامپ گزنون با روشنایی زیاد به همراه یک لنز با کیفیت بالا، نسبت به یک لامپ فلورسنت معمولی با یک لنز معمولی و ساده تصویری با کیفیت بسیار بالاتر ایجاد خواهد کرد. اما اسکن کردن تصویر، مرحله اول کار است. مرحله بعدی، انتقال تصویر اسکن شده به رایانه است. برای اتصال اسکنر به رایانه و انتقال تصویر راههای متفاوتی وجود دارد. ساده ترین راه اتصال از طریق پورت موازی است که البته کندترین روش ممکن هم هست.

روش دوم، استفاده از رابط "Small SCSI computer system interface" است که یک رابط موازی با سرعت بالاست. اسکنرهای «SCSI» از طریق یک کارت SCSI به رایانه متصل می شوند. راه سوم، استفاده از پورت USB است. اسکنرهای USB، سرعت خوبی دارند و کار کردن با آنها نیز ساده است. روش آخر نیز استفاده از Firewire است. Firewire یک گذرگاه سریال بسیار سریع است. البته این روش هزینه بیشتری هم دارد و برای تصویر با کیفیت بسیار بالا استفاده می شود. به این ترتیب کار اسکن تصویر پایان می رسد و تصویر به رایانه شما منتقل می شود.

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام