کسانی که بتازگی قصد نصب و استفاده از وایبر را دارند حتما مطالعه کنند:

 

نرم افزارهای ارتباطات جمعی ، با گسترش استفاده از اینترنت امروزه بیش از گذشته مورد استقبال قرار گرفته اند که در بیشتر مواقع تولید کنندگان این برنامه ها غیر ایرانی بوده و در صورت بروز نقص یا مشکلات ، روند پیگری و رفع آنها به سادگی امکان پذیر نیست. گذشته از این گاه ماهیت یک برنامه خواسته یا ناخواسته بر پایه ساختارهای فرهنگی و بومی گروهی از جامعه ساخته می شود که به همین دلیل ممکن است  تمهیدات و آپشنهایی خاصی در آن برنامه ، مورد استفاده یا پسند گروهی دیگر از مردم با فرهنگی دیگر نباشد.

یکی از این برنامه هایی که در این روزهای اخیر به شدت در جامعه ما شیوع پیدا کرده نرم افزار وایبر می باشد که روز به روز بر استفاده کنندگان از آن افزوده می شود.

در نگاهی کلی ، این نرم افزار نیز در گروه نرم افزارهای ارتباطات جمعی ، مانند واتس اپ یا نیمباز می باشد اما سادگی در روند استفاده از آن درکنار رایگان بودن ارسال پیام و مکالمه بر تعداد علاقمندان به آن در کشور ما افزوده است.

طبق نظراتی که در مطلبی با عنوان " آیا با وایبر دچار مشکل شده اید؟ " در همین سایت منتشر شده است برخی از کاربران از وجود یکی از عوارض استفاده از وایبر اعلام نگرانی ویا ناراحتی داشتند ، برای همین جهت آگاهی کسانی که قصد استفاده از این برنامه را دارند تصمیم گرفتم تا این مسئله خاص را مورد اطلاع رسانی قرار دهم.


نرم افزار وایبر به گونه ای طراحی شده است که بعد از نصب روی گوشی موبایل ، با استفاده از لیست تلفن مخاطبین روی حافظه گوشی ، برای خود یک لیست همانند آن ایجاد می کند با این تفاوت که شماره موبایل مخاطبینی را که نرم افزار وایبر را نصب کرده اند براحتی از سایر شماره ها مجزا میکند و نشان میدهد.

فردی که  وایبر را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود نصب نموده  ، با کمی کار کردن در محیط آن براحتی می تواند برای نام و شماره خود یک عکس انتخاب کند که با توجه به خصوصیتی که قبل از این ذکر شد، سایر افراد موجود در لیستِ شماره های او ، میتوانند عکس او را ببینند.

هشدار 1 :

 برنامه وایبر بعد از نصب روی گوشی یک پوشه در مسیر اصلی حافظه با نام خود برنامه ایجاد میکند و تمامی عکسهای مخاطبینی که در لیست فرد وجود دارند را در این پوشه ذخیره سازی میکند.این عکسها براحتی قابل برداشت و انتقال به هر جای دیگری هستند .

برخی از کاربران با عدم آگاهی از این پروسه و با خیال محرمانه ماندن عکسهای انتخابی خود گاه اقدام به درج عکسهای خانوادگی ویا خصوصیشان برای پروفایل خود میکنند که بعد از اطلاع از این روند موجب نارضایتی و نگرانی آنها می شود که متاسفانه دیگر هیچ راهی برای حذف آن از گوشیهای مخاطبینشان وجود ندارد .

نکته عجیبی که در این خصوص باید مورد توجه ویژه قرار دهید این است که اگر به پوشه مورد نظر برنامه نگاهی انداخته باشید ، گاه به غیر از عکسهایی که برای شما آشنا هستند و آنها رو به عنوان عکس مخاطبین تلفن خود دیده اید، عکسهای دیگری که برایتان ناشناس می باشد نیز می بینید.

شاید این سئوال پیش آمده باشد که این عکسها از کجا آمده و متعلق به چه کسانی است. طبق بررسی که انجام شد در کمال تعجب این نتیجه حاصل شد که گاه ، به غیر از عکس انتخابی شماره شما که در گوشی های دیگر ذخیره می شود ، عکسهای برخی ازافراد داخل لیست تلفن شما نیز برای دیگران ارسال میشود و درپوشه عکسها قرار میگیرد و این روند کاملا غیر اختیاری و بدون اطلاع شما اتفاق می افتد. عواقب ناشی از این پروسه را خود با توجه به فرهنگ ایرانی و ساختار بومی کشورمان حدس بزنید.


هشدار 2:

 

از سپردن گوشی ای که وایبر را روی آن نصب کرده اید به دیگران جدا خودداری کنید.چرا؟

فردی که گوشی شما در اختیار او قرار گرفته باشد میتواند اقدام به نصب نسخه ویندوزی وایبر روی کامپیوتر شخصی خود نمایدکه برای تکمیل فرایند ثبت نام ، نیازمند به دریافت کد چهار رقمی روی گوشی ای است که از قبل اکانت وایبر روی آن ساخته شده است(یعنی گوشی شما) . پس از پایان نصب نسخه ویندوزی از آن پس تمام پیامهای دریافتی و ارسالی روی گوشی بدون هیچ گونه ردپایی همزمان روی نسخه ویندوی نیز قابل مشاهده خواهد بود.

 

((((((اگر سئوالی درباره وایبر داریدروی همین لینک کلیک کنید)))))))

 

به کلیه علاقمندان به نرم افزارهای ارتباطات جمعی توصیه می شود که به نرم افزارهایی اینچنینی مانند وایبر هرگز اعتماد نکنند و خصوصا از تبادل اطلاعات و داده های شخصی از طریق بستر اینترنت و اینگونه برنامه ها جدا خودداری کنند .


موفق باشید

===================================================================

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp
مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hpشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر
مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا
زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد چه کاری باید انجام دهید
ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید
راهنمای دانلود درایور پرینتر کلیک کنید http://www.mahpa.com/node/4
تلفن شرکت مهپا : 88814355 - 09351014461
کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا : www.mahpa.com
آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6
شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است
.برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید http://www.mahpa.com/category/1
برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید http://www.mahpa.com/category/6
قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید http://www.mahpa.com/node/4

======================================================================