برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 146
کل بازدید : 2473199
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


بررسی فناوری چاپ بدون نیاز به جوهر

بدون جوهر چاپ کنید

در جهانی که استفاده از کاغذ بشدت رو به کاهش است، شاید بتوان منسوخ شدن چاپ را پیش‌بینی کرد. اما این اتفاق شاید هرگز نیفتد، زیرا خواندن از روی صفحه نمایش رایانه موجب خستگی چشم می‌شود و مردم ترجیح می‌دهند به جای این کار، کتاب یا روزنامه در دست بگیرند که این موضوع باعث ماندگاری و بقای فناوری چاپ می‌شود. از طرف دیگر ما می‌توانیم این کار را بدون جوهر انجام دهیم.

بگذارید با این واقعیت روبه‌رو شویم که جوهر کثیف، گران و هزینه بر است. آیا بهتر نیست آن را حذف کنیم؟ بعضی از فناوری‌های قدیمی و جدید فرصتی برای این کار فراهم کرده‌اند. البته این که آیا این روند واقعا بدون جوهر است یا نه، بستگی به تعریف شما از جوهر دارد.

جوهر واقعی از یک رنگ (dye) یا رنگدانه (pigment) تشکیل شده است که می‌تواند آلی یا غیرآلی باشد. یک رنگ (dye) ماده رنگی است که در یک حلال مایع حل می‌شود، در حالی که یک رنگدانه (pigment) از مواد بسیار لطیف و گاهی اوقات از مواد پودری تشکیل می‌شود. ذرات رنگی حل نمی‌شوند و بیشتر در مایع معلق هستند. حلال و مایع که رنگ یا رنگدانه را نگه می‌دارد می‌تواند آب باشد یا حتی روغن‌ یا الکل‌[منبع:Evans].

بسیاری از روش‌ها از شیوه های سنتی و قدیمی گرفته تا گونه های جدید و مدرن به ما اجازه حذف جوهر را می‌دهد. روش های قدیمی چاپ از قبیل حکاکی به چیزی مانند جوهر نیاز ندارد. برای حکاکی از ابزاری جهت ایجاد نقش یا کندن کلمات یا تصاویر روی یک سطح سخت استفاده می‌شود. بنابراین، آنقدر که این ابزار برای ساخت یک لوح مناسب است مطمئنا برای کاغذهای رایج امروزی مناسب نخواهد بود؛ در نتیجه، این فرآیندی غیر عملی، سخت و گران است. فناوری دیگری که نیاز به جوهر ندارد، چاپ روی ورق فلزی داغ است. از ورقه فلزی به عنوان سطحی استفاده می‌کنند که با حرارت و فشار روی آن عمل چاپ انجام می‌شود. با این که این نوع چاپ بسیار جذاب است، اما برای تولید انبوه روشی مناسب نیست.

اما فناوری جدید به ما اجازه چاپی راحت و ارزان بدون نیاز به یک قطره جوهر را می‌دهد. این متد پیشرفته و جدید که نیازی به جوهر ندارد چیست؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید تا جواب این سوال را پیدا کنید.

جدیدترین روش چاپ بدون جوهر

این‌گونه به نظر می‌رسد که پیشینه چاپ به زمان اختراع جوهر تقریبا در 4000 سال پیش برمی‌گردد. اگرچه فرآیند چاپ، یعنی استفاده از جوهر روی کاغذ در مقیاس انبوه، یکی از مهم ترین پیشرفت‌های بشر است، اما حذف جوهر از این معادله می‌تواند فناوری مدرن چاپ را ساده کند.

برای مثال ماشین فکس حرارتی. این ابزار مفید تنها به استفاده از حرارت برای نوع خاصی از کاغذ حرارتی نیاز دارد تا متن یا تصویر را چاپ کند بدون مکانیسمی که به جوهر نیاز داشته باشد. این پرینتر ساده‌تر و با دوام‌تر است و هزینه کمتری برای نگهداری دارد و همچنین فضای کمتری نسبت به پرینترهای جوهری اشغال می‌کند. نوع دیگری از ماشین فکس حرارتی از نوار فلزی به جای جوهر استفاده می‌کند و نوار فلزی را روی کاغذ ذوب می کند تا متن چاپ شود.

همچنین دستگاه‌های فتوکپی متعارف در واقع از نظر فنی از جوهر برای چاپ استفاده نمی‌کنند. اگر شما تاکنون از یک دستگاه فتوکپی نگهداری کرده باشید، می‌دانید این دستگاه‌ها از ماده رنگی پودری به نام تونر استفاده می کنند. تونر با بار منفی شارژ شده ‌است و دستگاه کپی از الکتریسته ساکن برای چاپ استفاده می‌کند. دستگاه کپی از نور برای اندازه‌گیری و تشخیص چاپ در نسخه اصلی استفاده می‌کند و پودر تونر را روی مناطقی با بار مثبت می‌ریزد تا تصویر یا متن اصلی روی کاغذی جدید کپی شود.

دستگاه‌های فکس حرارتی و فتوکپی از فناوری های قدیمی محسوب می شوند و به جایگزینی جوهر نزدیک نخواهند شد. با وجود در دسترس بودن این دستگاه‌ها، مردم هنوز چاپ خوب و کیفیت ماندگار پرینترهای جوهری را ترجیح می‌دهند. با وجود این، دانشمندان در حال توسعه برخی دیگر از فرآیندهای جذاب چاپ هستند که جوهر را حذف می‌کند.

یکی از شرکت‌ها، Zink - (که مخفف دو کلمه جوهرink و صفر (zero) است- سال 2007 اعلام کرد فناوری‌ای را تکمیل کرده است که برای چاپ به جوهر نیازی ندارد و از کریستال های رنگ جاسازی شده در کاغذ استفاده می‌کند. این فرآیند تنها به پرینتر نیاز دارد تا مقدار مناسبی از حرارت را برای حساس کردن این کریستال‌ها به کار گیرد و چاپی با کیفیت تولید کند. از آنجا که هیچ نیازی به جوهر نیست، این کاغذ مخصوص به پرینترها اجازه می‌دهد تا به صورت فوق‌العاده‌ای کوچک باشند. برای آغاز کار خود، شرکت زینک با شرکت پلاروید (Polaroid)، شرکتی که در تولید فیلم‌های فوری پیشگام است، شریک شد تا پرینتر فوری عکس موبایل را که بدون جوهر است تولید کنند. این پرینتر بزرگ‌تر از یک بسته کارت نیست.

همچنین شرکت زیراکس (Xerox) ـ شرکتی که نامش مترادف با فتوکپی است ـ در حال توسعه روش‌های چاپ بدون جوهر است. هرچند این فرآیند تفاوت بنیادی با روش های قبلی ندارد. چاپ های بدون جوهر به عنوان چاپ های بادوام برای مدت طولانی شناخته نمی‌شوند، اما زیراکس این مانع را به یک سرمایه تبدیل کرده است. در واقع، آنها قصد دارند پرینتری بسازند که نیازی به جوهر نداشته و همچنین دارای قابلیت پاک شدن باشد.

در ادارات، بسیاری از افراد برگه‌ها را فقط برای یک بار مصرف یا کمتر از آن چاپ می‌کنند. برای این که این عمل مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست باشد، زیراکس کاغذی را توسعه می‌دهد که نیازی به جوهر ندارد و کاملا قابل استفاده مجدد است. این فناوری به این صورت کار می‌کند: زیراکس ابتدا کاغذ را از مواد شیمیایی عکاسی رنگی می‌پوشاند. این مواد شیمیایی وقتی کاغذ در معرض نور فرابنفش (UV) قرار می‌گیرد، تیره می‌شود. کارایی این مواد شبیه فرآیندی است که در عینک‌های آفتابی به کار رفته و باعث می‌شود این عینک‌ها وقتی در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند، تیره شوند و بتدریج در نور کم از این تیرگی کاسته می‌شود.

سپس چاپگر تنها با استفاده از نور فرابنفش که به نقاط مناسب تابیده می‌شود، عمل چاپ را انجام می‌دهد. از این چاپ می‌توان استفاده کرد و بعد از به کارگیری، آن را با استفاده از یک نور با طول موج دیگر فورا پاک کرد. در نمونه‌های اولیه این فناوری، متن چاپ شده به صورت خودکار 16 تا 24 ساعت بعد از چاپ پاک می‌شود. زیراکس اکنون در حال کار روی افزایش این مدت زمان است. در حالت ایده‌آل، متن هنگامی از بین می‌رود که کاربر بخواهد آن را به طور دستی پاک کند.

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام