برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 106
بازدید دیروز : 249
کل بازدید : 2473882
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

راهنمای دانلود درایور پرینتر کلیک کنید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


اسکنرها چگونه کار می کنند

اسکنرها چگونه کار می کنند

معمول
ترین نوع اسکنر، Flatbed نام دارد که همان اسکنری است که همه جا از آن
استفاده می کنند که به آن اسکنر رومیزی یا Desktop هم گفته می شود.




اسکنر یکی از لوازم جانبی کامپیوتر
است که برای انتقال اسناد و تصاویر دنیای حقیقی به درون کامپیوتر و تبدیل
آنها به صفر و یک به کار می رود. اسکنرها انواع مختلفی دارند. معمول ترین
نوع اسکنر، Flatbed نام دارد که همان اسکنری است که همه جا از آن استفاده
می کنند که به آن اسکنر رومیزی یا Desktop هم گفته می شود. اسکنرهای
Sheet-fed نیز بسیار شبیه به اسکنرهای رومیزی عمل می کنند با این تفاوت که
هنگام اسکن کردن، به جای هد اسکن کننده، سند حرکت می کند. دسته سوم
اسکنرهای Handheld نام دارند. این اسکنرها، برخلاف دو نوع قبلی، دستی
هستند و خود کاربر باید هد اسکن کننده را روی سند حرکت دهد، به همین دلیل
هم از کیفیت چندانی برخوردار نیستند و بالاخره دسته آخر که به اسکنرهای
Drum معروفند، بسیار دقیق هستند و در صنعت چاپ مورداستفاده قرار می گیرند.
هنگامی که یک عکس روی صفحه شیشه ای اسکنر قرار می گیرد ابتدا به وسیله یک
لامپ گزنون یا یک لامپ CCFL روشن می شود.گفتنی است در اسکنرهای قدیمی تر
از لامپ های فلورسنت معمولی استفاده می شد که از شفافیت تصویر کم می کرد.
پس از این مرحله، تصویر سند به وسیله یک آینه زاویه دار به یک آینه دیگر
منعکس می شود. بعضی از اسکنرها دو آینه و برخی دیگر سه آینه دارند. هریک
از این آینه ها، تقعر کمی دارند که باعث می شود تصویر منعکس شده در یک سطح
کوچک تر متمرکز و در نتیجه وضوح تصویر بیشتر شود. آخرین آینه، تصویر را به
یک لنز منعکس می کند. لنز تصویر را از طریق یکسری ***** که کارشان جدا
کردن سه رنگ قرمز، آبی و سبز به کار رفته در تصویر است روی CCD متمرکز می
کند. CCD یک آرایه از دیودهای نوری است که فوتون های «نور» را به الکترون
ها «بارالکتریکی» تبدیل می کند. این دیودها که Photo site نامیده می شوند،
به نور حساس هستند. هرچه نوری که به یک دیودمی تابد، روشن تر باشد، بار
الکتریکی که در آن مکان جمع می شود نیز بیشتر خواهد بود. به این ترتیب،
رنگ های مختلف تصویر، بسته به شدت روشنایی که دارند، از طریق دیودهای CCD
به ولتاژالکتریکی تبدیل می شوند. کل مکانیسم بیان شده شامل آینه ها، لنز،
***** و CCD، هد اسکن کننده تصویر را می سازند. این هد که به آرامی روی
سند حرکت می کند، به وسیله یک تسمه به یک موتور پله ای متصل است که هد را
به جلو می برد، هد اسکن کننده از یک طرف نیز به یک میله متصل است که از
ایجاد انحراف یا لغزش در مسیر هد، هنگام خواندن سند جلوگیری می کند.
تنظیمات دقیق اجزای مختلف هد، به مدل اسکنر بستگی دارد. اسکنرها از نظر
شفافیت و وضوح تصویر باهم تفاوت دارند، این مساله به تعداد سنسورها در هر
سطر آرایه CCD، دقت موتور پله ای، کیفیت لنز و نیز میزان روشنایی منبع نور
بستگی دارد، بدیهی است که یک لامپ گزنون با روشنایی زیاد به همراه یک لنز
با کیفیت بالا، نسبت به یک لامپ فلورسنت معمولی با یک لنز معمولی و ساده
تصویری با کیفیت بسیار بالاتر ایجاد خواهد کرد.

 


دنیای درون اسکنرها

اسکنرها انواع مختلفی دارند. متنوع ترین و معمول ترین نوع اسکنر، Flatbed نام دارد که همان اسکنری است که اغلب دیده اید و همه جا از آن استفاده می کنند.
در این نوع اسکنر ها ابتدا سند به وسیله یک لامپ گزنون یا یک لامپ CCFL روشن می شود. در اسکنرهای قدیمی تر از لامپ های فلورسنت معمولی استفاده می شد که از شفافیت تصویر کم می کرد.
پس از این مرحله، تصویر سند به وسیله یک آینه زاویه دار به یک آینه دیگر منعکس می شود. بعضی از اسکنرها دو آینه و برخی دیگر سه آینه دارند. هر یک از این آینه ها، تقعر کمی دارند که باعث می شود تصویر منعکس شده در یک سطح کوچک تر متمرکز شود و در نتیجه وضوح تصویر بیشتر شود.
آخرین آینه، تصویر را به یک لنز منعکس می کند. لنز تصویر را از طریق یکسری ***** که کارشان جدا کردن سه رنگ قرمز، آبی و سبز به کار رفته در تصویر است روی CCD متمرکز می کند. CCD مهم ترین قسمت یک اسکنر و رایج ترین فناوری برای دریافت تصویر در اسکنرهاست.
اصولاً هر اسکنری باید بتواند به نحوی تصویر را به سیگنال الکتریکی تبدیل کند، CCD این کار را انجام می دهد. CCD یک آرایه از دیودهای نوری است که فوتون ها «نور» را به الکترون ها (بارالکتریکی) تبدیل می کند. این دیودها که Photo site نامیده می شوند به نور حساس هستند.
هرچه نوری که به یک دیود می تابد، روشن تر باشد، بار الکتریکی که در آن مکان جمع می شود نیز بیشتر خواهد بود.
به این ترتیب، رنگ های مختلف تصویر، بسته به شدت روشنایی که دارند از طریق دیودهای CCD به ولتاژ الکتریکی تبدیل می شوند. کل مکانیسم بیان شده شامل آینه ها، لنز، ***** و CCD، هد اسکن کننده تصویر را می سازند.
این هد که به آرامی روی سند حرکت می کند به وسیله یک تسمه به یک موتور پله ای متصل است که هد را به جلو می برد، هد اسکن کننده از یک طرف نیز به یک میله متصل است که از ایجاد انحراف یا لغزش در مسیر هد، هنگام خواندن سند جلوگیری می کند. تنظیمات دقیق اجزای مختلف هد به مدل اسکنر بستگی دارد اما اصول آن در تمام اسکنرها مشابه است البته به جز این فناوری، فناوری های دیگری نیز برای ساخت اسکنر وجود دارد اما فناوری غالب، همان است که بیان شد. اسکنرها از نظر شفافیت و وضوح تصویر با هم تفاوت دارند، این مساله به تعداد سنسورها در هر سطر آرایه CCD، دقت موتور پله ای، کیفیت لنز و نیز میزان روشنایی منبع نور بستگی دارد، بدیهی است که یک لامپ گزنون با روشنایی زیاد به همراه یک لنز با کیفیت بالا، نسبت به یک لامپ فلورسنت معمولی با یک لنز معمولی و ساده تصویری با کیفیت بسیار بالاتر ایجاد خواهد کرد. پس از عملیات اسکن، تصویر به رایانه منتقل می شود.

 

ساخت یک اسکنر به اندازه‌ی کارت اعتباری


حفظ و نگه‌داری کاغذهای رسید دشوار است و این احتمال وجود دارد که گم یا مچاله شوند، از این رو شرکت PlanOn برای حل این مشکل یک اسکنر به اندازه یک کارت اعتباری ساخته که اجازه می‌دهد پس از دریافت رسید آن را اسکن کرده و برای همیشه نگه داشت. شرکت PlanOn اسکنر فوق باریک جدید خود را به همراه یک نرم‌افزار عرضه کرده که به کاربر اجازه می‌دهد رسیدهای اسکن شده خود را پس از انتقال به رایانه شخصی طبقه بندی کنند.

این اسکنر فوق باریک دارای بدنه استیل و ضد زنگ و هم‌چنین یک صفحه نمایش LCD رنگی است که رسیدهای کاغذی را پس از اسکن نشان می‌دهد.

نرم‌افزار ارایه شده همراه این محصول به کاربر اجازه می‌دهد رسیدهای خود را در طبقه‌بندی‌های مختلف مانند گروه رسیدهای خرید، رسیدهای مخارج، ‌رسیدهای مسافرت به ترتیب هفته و ماه قرار دهند.

اساس کار پرینتر لیزری

پرینتر لیزر با کمک الکتریسیته ساکن کار می کند. یک استوانه چرخان الکتریسیته را بوجود می آورد. و یک اشعه نازک لیزر به این استوانه تابیده می شود و به شکل متن یا تصویری که باید پرینت گرفته شود یک صفحه با نواحی حامل بار های مثبت و منفی تشکیل می شود این صفحه بوسیله تونر که دارای پودر های با بار مثبت است پوشانده می شود بنابراین آن نواحی از صفحه که دارای بار منفی هستند این پودرها را جذب می کنند پس از آن کاغذ از روی آن عبور داده می شود تا تصویر مورد نظر روی ان بوجود آید. در مرحله بعد کاغذ باید از غلتک های داغ عبور کند تا پودر روی کاغذ سوخته و دائمی شود. در هر پرینتر لیزر رنگی چند مرحله برای این کار وجود دارد تا رنگهای مختلف را با هم مخلوط کنند.

سرعت و قیمت مناسب نسبت به عملکرد خوب باعث شده است تا پرینتر های لیزر برای حرفه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص نوع سیاه و سفید آن با قیمت نسبتا ارزان در بسیاری از ادارات و شرکتها و حتی خانه ها یافت می شود. ولی پرینتر لیزر رنگی هنوز برای بسیاری از افراد گران است و فقط برای کارهای حرفه ای استفاده می شود که احتیاج به کیفیت بسیار عالی دارند. پرینتر های لیزر زبان فرمان خود را دارند که اطلاعات دیجیتال دریافتی را به یک فایل تصویری از نوع Bitmap تبدیل می کنند که در نهایت پرینت گرفته می شوند. قابلیتهای Adobe post در بسیاری از پرینتر های لیزر یافت می شود که آنها را برای طراحان گرافیک بسیار مناسب کرده است. زبان PCL شرکت HP یکی دیگر از ربانهای معمول است که در پرینترهای لیزر استفاده می شود.
در سال 1984 کمپانی HP اولین پرینتر لیزر رومیزی را تولید کرد و اکنون پرینتر های لیزر به وفور در بازار یافت می شوند و طرفداران بسیار دارند.


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام