برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 183
بازدید دیروز : 155
کل بازدید : 2473510
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

تلفن شرکت مهپا کامپیوتر : 88814355   09351014461

سایت شرکت مهپا : http://www.mahpa.com

آدرس شرکت مهپا : تهران خیابان ایرانشهر - روبروی دفتر پست ساختمان 16 طبقه سوم واحد 6

مرکز تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری  اچ پی  و اسکنر HP  رنگی و تک رنگ 

مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hpشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

 





اشاره :
                    
                         
دراین مقاله شما به راحتی و بدون نیاز به سرور می توانید یک شبکه کوچک راهاندازی و نکاتی در خصوص کابل کشی ، نصب پریز ، تخصیص IP ، به اشتراکگذاشتن پوشه و پرینتر را فرا بگیرید.
                    
                    





تاچند سال گذشته علم کامپیوتر یکی از علوم مدرن به حساب می‌آمد بطوریکه عدهزیادی از اقشار مختلف جامعه ، خصوصا قشر تحصیلکرده را به خود معطوف کرد.اما امروزه و با گذشت چندین سال از عرضه کامپیوتر نوبت به علم ارتباط بینکامپیوترها با یکدیگر یعنی علم شبکه رسیده است و اکثر علاقمندان به علمکامپیوتر را بر آن داشته تا در این زمینه نیز به کسب آگاهی بپردازند.
درخصوص شبکه ( Network ) کتاب های گوناگونی نوشته شده است ، اما ظاهرا ( ومتاسفانه ) خوانندگان وقت چندانی برای مطالعه کتاب‌های تئوری ندارند و بازهم متاسفانه محیط و زمینه آموزش عملی نیز برای آنها به راحتی فراهم نیست.
درصورتی که جز خوانندگان علاقمند به گذراندن یک کارگاهعملی شبکه هستید می توانید فقط با مطالعه این مقاله ، اطلاعات نسبتا خوبیدر زمینه راه اندازی یک شبکه در مقیاس کوچک را بدست آورید.یکی از درخواستهای همیشگی خوانندگان محترم ، آموزش راه اندازی یک شبکه محلی ( LAN )بصورت عملی  بوده است. بنابراین بخشی به همین نام ( یعنی شبکه )  راه اندازی شد. در این بخش از ابتدا آموزش مباحث مختلف مانندنصب ویندوز 2003 ، نصب اکتیو دایرکتوری ، ایجاد کاربر و ... ارائه شد و درادامه آن نیز نصب برخی سرویس های شبکه مانند DHCP ، RRAS و ... آموزش دادهشد. اما در بررسی نامه های خوانندگان محترم متوجه شدیم بسیاری از شماعزیزان خواهان یک کارگاه عملی آموزشی " راه اندازی شبکه در مقیاس کوچک "هستید. از آنجا که ما وظیفه ای جز پاسخ مثبت به درخواست های شما نداریم دراین مقاله سعی شده است در حد بضاعت به درخواست جمع کثیری از خوانندگانجامع عمل بپوشانیم.
بنابراین دراینمقاله سعی می کنیم از توضیح مفاهیم شبکه بپرهیزیم و فرض می کنیم به کلیاتشبکه واقف هستید و مستقیما کارهایی که برای راه اندازی یک شبکه در حد یکاداره یا دفتر کوچک با 10 الی 20 کامپیوتر نیاز است را بصورت کاملا عملیحضورتان تقدیم نماییم.
لازم به توضیح است برای عملی تر و کاربردی ترشدن این مقاله ، نوع شبکه از نوع Workgroup با توپولوژی ستاره ( Star )انتخاب شده است. کسانیکه مایل به راه اندازی Domain Controller ( DC ) درشبکه خود باشند با مطالعه تاپیک های قبلی و اعمال کردن  تغییراتمختصری می توانند به خواسته خود یعنی راه اندازی شبکه از نوع Domain دستیابند.

تهیه چک لیست
معمولابرای انجام هرکاری لازم است از ابتدا تا انتها مواردی که می خواهید انجامدهید را روی کاغذ بیاورید. ما نیز بدون پرداختن به مسائل متفرقه دقیقا بهسراغ همین کار می رویم. پس با ما شروع به تهیه لیست نمایید:
ـ لیست نمودن تجهیزات مورد نیاز و تهیه آنها
ـ نصب درایور کارت شبکه
ـ ساخت کابل های رابط و برقراری اتصالات فیزیکی
ـ انجام تنظیمات لازم TCP / IP در کارت شبکه
ـ تنظیم نام کامپیوتر و نام Workgroup
ـ تست ارتباطات شبکه با دستور Ping
ـ Share کردن فولدر و درایوهای کامپیوترها برای یک دیگر
ـ Share کردن چاپگر
تجهیزات مورد نیاز
قبلاز هر چیز باید کامپیوترها در یک بستر ارتباطی مناسب و با رعایتاستانداردهای مربوطه با هم ارتباط برقرار نمایند. به نحوه همبندیکامپیوترها توپولوژی گویند.
همانطور که قبلا نیز اشاره شد ، توپولوژی انتخابی ما در این مقاله از نوع ستاره ای و نوع بستر آن کابل می باشد.
پسبه یکسری کانکتور و کابل مخصوص این نوع توپولوژی نیاز دارید. در اینجا فرضمی کنیم شبکه محلی ما دارای10 کامپیوتر است. در این صورت تجهیزات زیر موردنیاز است :
ـ تعداد 10 کامپیوتر که می تواند یکی از سیستم عامل های WindowsXP , Windows2000 , Windows 98 , Windows2003 رو ی آن نصب شده باشد.
ـ 20 عدد کانکتور یا سر سیم RJ-45 . به ازای هر کامپیوتر 2 عدد سرسیم نیاز است.

 

شکل 1 : نمونه ای از یک کانکتور RJ-45


ـ پریز دیواری ( Keystone ) به تعداد کامپیوترهای موجود ( بستگی به طراحی کابل کشی دارد. این موضوع در ادامه توضیح داده می‌شود.)  

شکل 2 : نمونه ای از یک Keystone


نکته : در صورتیکه از پریز دیواری استفاده شود ، تعداد سرسیم (کانکتور RJ-45 ) باید سه برابر تعداد کامپیوتر ها باشد.

ـ یک دستگاه با سرعت 100Mb/s . هاب و سوئیچ های موجود در بازار 5 ، 8 ، 16 و 32 پورت می باشند.
برای این مثال،  ما نیاز به یک هاب یا سوئیچ 16 پورت داریم.
ـ یک دستگاه Crimping Tools یا آچار شبکه

شکل 3 : نمایی از یک هاب 8 پورت و آچار شبکه


ـکابل  UTP از نوع CAT5e به مقدار مورد نیاز. ارتباط بین هر کامپیوتر و هاباز طریق کابل بر قرار می شود. مقدار کابل مورد نیاز برابر است با مجموعفاصله هر کامپیوتر با هاب.

شکل 4: نمایی از کابل شبکه


ـ کارت شبکه PCI به تعداد کامپیوترهای موجود
نصب درایور کارت شبکه
اولینقدم نصب کارت شبکه کامپیوترها می‌باشد. ابتدا سیستم‌ها را باز کرده سپسکارت‌های شبکه را داخل اسلات‌های PCI جا بزنید. پس از نصب ، سیستم را روشنو درایور کارت شبکه را نصب نمایید. بعضی از مادربردها دارای کارت شبکهOnboard می‌باشد و نصب درایور آنها توسط سی دی مادربرد انجام می‌گیرد.
ساخت کابل های رابط و برقراری اتصالات فیزیکی
برایساخت کابل های ارتباطی  به چندین عدد سوکت یا کانکتور RJ45 و چندین مترکابل نیاز است. ارتباط میان کامپیوترها با دستگاه هاب توسط به دو طریق میتواند صورت گیرد:
• اتصال مستقیم هاب به کامپیوتر :در این روش که راحت ترین روش می‌باشد ، هاب بصورت مستقیم توسط کابل بهکامپیوتر متصل می شود. نام این نوع کابل‌ها ، کابل مستقیم است. در کابلمستقیم سیم های وارد شده به دو سوکت RJ45 که در دو طرف کابل زده می شود ازیک چند استاندارد پیروی می‌کند که ما استاندارد 568B را انتخاب کرده‌ایم.ترتیب رشته سیم ها برای دو سوکت در این روش مطابق جدول 1 می باشد. توجهداشته باشید که ترتیب رشته ها برای حالتی که زبانه سوکت به سمت پایین ومحل ورود رشته سیم ها از روبرو قرار دارد می باشد. سوکت را همانطور که درشکل 1 نشان داده شده است نگهدارید و به ترتیب کابل شماره 1 ( یعنی سیمسفید نارنجی ) به پایه سمت چپ ، کابل شماره 2 یعنی نارنجی به پایه شماره 2و ... وارد می شود. دقت نمایید تا رشته ها تا انتها به داخل سوکت فرو رفتهباشند سپس بوسیله آچار مخصوص همین کار ، آن را پرس نمایید. ( نتیجه را درشکل 5 ببینید. )
در این مثال فرض براین است که کابل CAT5e که دو سر آنطبق جدول 1 سوکت RJ45 خورده است، دستگاه کامپیوتر را مستقیم به هاب متصلمی کند.

جدول 1
شکل 5 : روش قرار گرفتن سیم ها در سوکت


درصورتیکه می خواهید شبکه تان با کم ترین هزینه برپا گردد و مطمئن هستید محلکامپیوترها را زیاد تغییر نمی دهید این روش راحترین روش و مقرون به صرفهاست.

  • اتصال هاب به پریز و پریز به کامپیوتر: در این روش مسیر هاب به کامپیوتر به دو قطعه تقسیم شده است.


  الف ) هاب به Keystone :قسمت داخلی پریز که کابل به آن وصل می شود کیستون نام دارد. به یک سر کابل، کانکتور RJ45 با همان سیم بندی استاندارد 568B ( مانند روش قبل ) پرس  وبه هاب متصل می کنیم و سر دیگر به کیستون که توسط یک پریز روی دیوار قرارمی گیرد متصل می شود. طریقه اتصال کابل به کیستون نیز طبق استاندارد 568B(که روی کیستون نیز چاپ شده است) ، صورت می گیرد.
ب ) اتصال کامپیوتر به کیستون :برای این کار کافی است یک کابل مستقیم ( مانند روش اول ) اما کوتاه و بهاندازه بین کامپیوتر و پریز دیواری ساخته شود . یک طرف آن به کارت شبکه وطرف دیگر به پریز دیواری که کیستون داخل آن قرار دارد زده می شود.
مزیتاین روش ، امکان تغییر محل کامپیوتر می باشد.چون با تعویض کابل رابط بینکامپیوتر و کیستون می توانید این کار را به راحتی و بدون هیج محدودیتیانجام دهید.
یکی از این دو روش را انتخاب و کامپیوترها را به هاب متصل نمایید.

چند نکته :
ـهاب هیچ مدیریت و تنظیمی نیاز ندارد فقط کافی است کابل های شبکهکامپیوترها را از یک طرف به هاب و از طرف دیگر به کارت شبکه وصل کرده وسپس هاب را روشن نمایید تا چراغ سبز رنگ روی کارت شبکه و چراغ متناظر باپورت مربوطه روی هاب روشن شود.
ـ با انجام مراحل فوق یک آیکون شبکه مطابق شکل 6 روی نوار وظیفه کنار ساعت نمایان می شود.

 

شکل 6


ـبرای اینکه کابل ها روی زمین پخش نشود و کار بصورت شسته رفته صورت گیردمی‌توانید کابل‌های شبکه را که بین کامپیوتر و هاب و یا بین کیستون و هابکشیده اید داخل داکت قرار دهید. داکت روکش پلاستیکی یا فلزی است کهکابل‌های تلفن و شبکه می تواند داخل آن قرار گیرد. داکت ها در اندازه هاییمتفاوتی وجود دارد.
تااینجا مراحل فیزیکی و سخت افزاری کار تمام شده است و درصد زیادی از کارانجام شده است. از این پس به تنظیمات نرم‌افزاری می پردازیم.
انجام تنظیمات TCP / IP
همانطورکه می دانید برای اینکه سیستم در یک شبکه بتواند با کامپیوترهای دیگرارتباط برقرار کند باید یک عدد منحصربفرد به نام آیپی آدرس ( IP Address )داشته باشد. برای تخصیص IP به یک کامپیوتر در شبکه 3 روش متداول وجود داردکه عبارتند از :
ـ تخصیص IP توسط DHCP
ـ تخصیص IP به روش APIPA ( Automatic Private IP Addressing )
ـ تخصیص IP بصورت دستی ( Manual )
روش اولیعنی DHCP ، در شماره 13 ماهنامه شرح داده شده است و روش دوم در شماره هایبعدی حضورتان تقدیم خواهد شد. اما در این مقاله روش سوم مورد نظر ما میباشد. در ادامه می خواهیم بصورت دستی بر روی تک تک کامپیوترهای موجود درشبکه IP تنظیم نماییم.
برای تنظیم دستی مراحل زیر را انجام دهید :
ـ به کنترل پانل بروید.
ـ گزینه Network Connections را بازکنید.
ـ گزینه Local Area Connection را دوبار کلیک کنید تا پنجره  
     Local Area Connection Setting باز شود.
ـ از پایین این پنجره دکمه Properties را بزنید تا پنجره
     Local Area Connection Properties باز شود.
ـ مطابق شکل 7 در این صفحه ضمن زدن دو تیک پایین صفحه ،
    گزینه Internet Protocol را انتخاب نمایید.

شکل 7


ـ مطابق شکل 8 در صفحه Internet Protocol ( TCP / IP ) Properties در قسمت
IP Address برای هر ماشین یک IP تنظیم نمایید. در قسمت Subnet Mask تمام ماشین ها عدد 255.255.255.0 را وارد کنید.

شکل 8


دقتنمایید اعداد باید منحصربفرد باشد. پیشنهاد می شود از آیپی آدرس192.168.0.1 شروع شود و بعنوان مثال اگر 12 کامپیوتر در شبکه دارید بهآخرین کامپیوتر آیپی آدرس 192.168.0.12 را اختصاص دهید.
تنظیم نام کامپیوتر و نام Workgroup
بعد از  تنظیم IP Address ها لازم است کاهاری زیر را نیز انجام دهید:
ـ انتخاب نام برای کامپیوترها ( Computer Name ) : یعنی همه کامپیوترهای موجود در شبکه باید یک نام منحصربفرد برای خو داشته باشند.
ـانتخاب یک نام برای Workgroup : به دلیل اینکه شبکه‌ای که در این مثال بهآن اشاره شده از نوع Peer to Peer یا Workgroup ای می باشد لازم است یکنام برای Workgroup‌ نیز تعیین گردد. نام Workgroup می‌تواند نام شرکت یااداره یا مخفف آنها باشد.
برای این دو پارامتر روی تک تک کامپیوترها مراحل زیر را انجام دهید:
ـ روی My Computer راست کلیک کنید و گزینه Properties را بزنید.
ـ به قسمت Computer Name‌ بروید.
ـ در این صفحه گزینه Change را بزنید.
ـمطابق شکل 9 در قسمت Computer Name نامی متناسب با وظیفه یا بخشی کهکامپیوتر در آن قرار دارد را وارد نمایید و در قسمت Workgroup نامی کهبرای Workgroup تعیین نموده‌اید را وارد نمایید. توجه داشته باشید که نامWorkgroup باید برای همه کامپیوترها یکی است.

شکل 9


همانطور که می‌دانید شبکه از نوع دامنه یا Domain نیز وجود دارد که تفاوت هایی با نوع Workgroup دارند.
برایراه اندازی شبکه از نوع دامنه باید ابتدا سیستم عاملی مانند ویندوز 2000یا ویندوز 2003 و اکتیودایرکتوری روی یکی از سیستم‌ها نصب شود که مراحل آندر شماره‌های گذشته ماهنامه به چاپ رسیده است.
تست ارتباطات شبکه با دستور Ping
هماکنون تا حدودی تنظیمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که لازم است انجام شودکامل شده است. برای تست کارهایی که انجام داده‌ایم لازم است شبکه را ازلحاظ اتصالات و ارتباطات تست نماییم. نگران نباشید نیاز به دستگاه خاصینیست. فقط با چند دستور می توان فهمید که ارتباط کامپیوترها باهم برقراراست یا خیر.
اما یک بار دیگر و بصورت گذرا کارهایمان را مرور می کنیم.
ـ کارت شبکه روی سیستم نصب گردید
ـ‌ کابل‌های رابط بین کامپیوترها ساخته شد.
ـ ارتباطات بین هاب و کامپیوترها برقرار گردید.
ـ در تنظیمات مربوط  TCP / IP برای هرکامپیوتر یک IP Address در نظر گرفته شده است.
امابرای تست می توان از یکی از دستورات مشهور TCP / IP استفاده نمایید. بادستور Ping می توانید ارتباط بین دو کامپیوتر را تست نمایید.
بعنوانمثال می‌خواهیم ارتباط سیستم خود را با کامپیوتری که IP آن 192.168.0.1است را تست کنیم . برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:
ـ از منوی Start منوی Run را باز کنید.
ـ در آنجا دستور cmd را تایپ و اجرا نمایید.
ـمطابق شکل 10 دستور Ping 192.168.0.1 را اجرا نمایید. این دستور یک Packetبرای کامپیوتر با آیپی 192.168.0.1 ارسال می کند. اگر آن کامپیوتر در شبکهوجود داشته باشد و تمام تنظیمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به درستی انجامشده باشد مطابق شکل 10 پیغام  Reply from 192.168.0.1  .... برای شما ارسالمی‌شود.

شکل 10


درصورتیکه کامپیوتر مقصد داخل شبکه نباشد یا ارتباط آن به هر دلیل با شبکهقطع باشد پیغام Request timed out را خواهید گرفت. ( به شکل 11 دقتنمایید. )

شکل 11


حالبا توجه به تست‌های فوق و فرض این مطلب که همه کارها فوق با موفقیت انجامشده است می توانید از مزایای شبکه مانند Share کردن چاپگر و فایل و فولدرمی باشد استفاده نمایید.
Shareکردن فولدر و درایوهای کامپیوترها برای یک دیگر یکی از استفاده‌هایی کهامروزه از شبکه می‌شود به اشتراک گذاشتن ( Share کردن )  فایل ، فولدر وحتی درایوهای یک کامپیوتر برای استفاده دیگر کامپیوترهای موجود در شبکهاست. در اینجا برای نشان دادن نحوه به اشتراک گذاشتن فایل ، فولدر و حتییک درایو به مثال زیر توجه نمایید. لازم به ذکر است که مثال زیر را برایفایل ، فولدر و درایو می‌توانید انجام دهید.
فرض کنید در اداره یا شرکتلازم است همه  به یکسری فایل که در یک فولدر قرار دارند دسترسی داشتهباشند. بنابراین باید مراحل زیر را برای به اشتراک گذاشتن آن فایل‌هامراحل زیر را انجام دهید:
ـ روی یکی از کامپیوترها و داخل یکی از درایوها یک پوشه به نام ForAll بسازید.
ـ روی آن پوشه راست کلیک نمایید و گزینه Sharing and Security... را انتخاب نمایید.
ـ مطابق شکل 12 گزینه Share this folder را انتخاب و سپس در قسمت
  Share Name: یک نام برای آن در نظر بگیرید. ( با وجود اینکه می‌توانید یکنام متفاوت با نام پوشه قرار دهید اما پیشنهاد می‌شود همان نام پوشه رابگذارید. زیرا این پوشه با نامی که در این قسمت می‌نویسید در شبکه معرفیخواهد شد. )

شکل 12


ـبرای دیدن نتیجه کار ، با ردن دکمه Start گزینهMy Network Places  راانتخاب نمایید تا مانند شکل 13 در پنجره باز شده گزینه ForAll on Comp1 راببینید.

شکل 13


Share کردن چاپگر
یکیدیگر از مزایای شبکه به اشتراک گذاشتن یا Share کردن چاپگر در یک شبکهاست. این کار نیز شباهت بسیار زیادی به این Share کردن فایل و فولدر دارد.برای انجام این کار نیز مراحل زیر ار انجام دهید:
ـ به کنترل پانل کامپیوتری که روی آن قبلا چاپگر تعریف شده است رفته و گزینه Printers and Faxes را باز کنید.
ـ روی چاپگری که می‌خواهید دیگران از آن استفاده نمایند راست کلیک کنید و گزینه Sharing را بزنید.
ـ مطابق شکل 14 در قسمت Share this printer و جلوی باکس Share name: یک نام برای آن درنظر بگیرید.

شکل 14


تااینجا چاپگر برای همه Share شده است. حالا باید روی کامپیوترهای دیگر اینچاپگر تعریف شود. برای این منظور مراحل زیر را روی کامپیوترهایی کهمی‌خواهید برای این چاپگر دستور چاپ بدهند انجام دهید:
ـ به کنتر پانل بروید و گزینه Printers and Faxes را انتخاب نمایید.
ـ از پانل سمت راست گزینه Add Printer را بزنید.
ـ در پنجره Welcome to add printer  دکمه Next را بزنید.
ـ در صفحه Local or Network printer گزینه دوم یعنی A Network printer ... را انتخاب و Next را بزنید.
ـ در پنجره Specify a printer گزینه اول یعنی Brows for printer‌ را انتخاب سپس دکمه Next را بزنید.
ـ در پنجره بعدی و مطابق شکل 15 چاپگری که قبلا Share کرده اید می‌خواهید و دکمه Next را بزنید.

شکل 15


اکنونیک شبکه کوچک از نوع Workgroup راه‌اندازی کرده‌اید که در آن چاپگر وفولدر Share شده است. در صورت لزوم می‌توانید از مزایای دیگر این شبکهاستفاده‌های لازم را ببرید.




منبع:کامپیوتر نیوز


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام