برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 108
کل بازدید : 2475472
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

راهنمای دانلود درایور پرینتر کلیک کنید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


مختصری در مورد شبکه های کامپیوتری بخش دوم


Global Positioning Systems







GPS چیست ؟


Global Positioning Systems



24 ماهواره که دور زمین در گردش هستند سیستم محل یابی جهانی (Global Positioning Systems)، بک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با 24 ماهواره تشکیل شده است. این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده اند. این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال 1980 استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.




خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. پدید آوردنگان این سیستم، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است.

 

GPS چگونه کار می کند؟
ماهواره های این سیستم، در مداراتی دقیق هر روز 2 بار بدور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های GPS این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می کنند. در واقع گیرنده زمان ارسال سیگنال توسط ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می کند. از اختلاف این دو زمان فاصله گیرنده از ماهواره تعیین می گردد. حال این عمل را با داده های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده را با اختلافی ناچیز، معین می کند.

گیرنده به دریافت اطلاعات همزمان از حداقل 3 ماهواره برای محاسبه 2 بعدی و یافتن طول و عرض جغرافیایی، و همچنین دریافت اطلاعات حداقل 4 ماهواره برای یافتن مختصات سه بعدی نیازمند است. با ادامه دریافت اطلاعات از ماهواره ها گیرنده اقدام به محاسبه سرعت، جهت، مسیرپیموده شده، فواصل طی شده، فاصله باقی مانده تا مقصد، زمان طلوع و غروب خورشید و بسیاری اطاعات مفید دیگر، می نماید.

ماهواره های GPS

صفحه GPS 24 عدد ماهواره GPS در مدارهایی بفاصله 24000 هزار مایل از سطح دریا گردش می کنند. هر ماهواره دقیقا طی 12 ساعت یک دور کامل بدور زمین می گردد. سرعت هریک 7000 مایل بر ساعت است. این ماهواره ها نیروی خود را از خورشید تامین می کنند. همچنین باتری هایی نیز برای زمانهای خورشید گرفتگی و یا مواقعی که در سایه زمین حرکت می کنند بهمراه دارند. راکتهای کوچکی نیز ماهواره ها را در مسیر صحیح نگاه می دارد. به این ماهواره ها NAVSTAR نیز گفته می شود.


در اینجا به برخی مشخصه های جالب این سیستم اشاره می کنیم:

  • اولین ماهواره GPS در سال 1978 یعنی حدود 35 سال پیش در مدار زمین قرار گرفت.
  • در سال 1994 شبکه 24 عددی NAVSTAR تکمیل گردید.
  • عمر هر ماهواره حدود 10 سال است که پس از آن جایگزین می گردد.
  • هر ماهواره حدود 2000 پاوند وزن دارد و طول باتری های خورشیدی آن 5.5 متر است.
  • انرژی مصرفی هر ماهواره، کمتر از 50 وات است.


گیرنده GPS
بسته به نوع مصرف و بودجه می توانید از طیف وسیع گیرنده های GPS بهره ببرید. همچنین، باید از در دسترس بودن نقشه مناسب و بروزجهت ناحیه مورد استفاده تان، اطمینان حاصل کنید. امروزه بهای گیرنده های GPS بطور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و هم اکنون در کشور ما با بهایی معادل یک عدد گوشی متوسط موبایل نیز می توان گیرنده GPS تهیه کرد. در کشورهای توسعه یافته از این سیستم جهت کمک به راهبری خودرو، کشتی و انواع وسایل نقلیه بهره گیری می شود.


هر چه نقشه های منطقه ای که در حافظه گیرنده بارگذاری می شود دقیق تر باشد، سرویسهایی که از GPS می توان دریافت داشت نیز ارتقا می یابد. برای مثال، می توان از GPS مسیر نزدیکنرین پمپ بنزین، تعمیرگاه و یا ایستگاه قطار را سوال نمود و مسیر پیشنهادی را دنبال کرد. دقت مکانیابی این سیستم در حد چند متر می باشد، که بسته به کیفیت گیرنده تغییر می کند. از سیستم محلیابی جهانی می توان در کارههایی چون نقشه برداری و مساحی، پروژه های عمرانی، کوهنوردی، کایت سواری، سفر در مناطق ناشناخته، کشتی رانی و قایقرانی، عملیات نجات هنگام وقوع سیل و زمینلرزه و هر فعالیت دیگر که نیازمند محلیابی باشد، بهره برد.

هر کس که بخواهد بداند کجاست و بکجا می رود به این سیستم نیازمند است، با توجه به نزول شدید بهای گیرنده های این سیستم، و افزایش امکانات آنها، این تکنولوژی در آینده نزدیک بیش از پیش در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

 


بکارگیری تجهیزات سویچینگ نوری

نویسنده:شو یا ما مو تو




بکارگیری تجهیزات سویچینگ نوری Coptical Switchinglدرنسل بعد شبکههای کابل زیردریاییخلاصه مقاله: روند روبه توسعه فناوریهای DWDM در شبکههای گسترده فیبرنوری، انتقال ظرفیت فشرده شده را ازطریق شبکههای کابل زیردریایی ممکن ساخته است. در حال حاضر، سیستمهای کابل زیر دریایی اقیانوس گستر 96WOM با ظرفیت 10GBPSبه بهره برداری رسیده است وسیستم 200WDMاقیانوس گستر با همین ظرفیت مراحل تست آزمایشگاهی خود را میگذراند. علاوه بر این، افزایش تعداد زوجهای فیبر در کابل زیر دریایی به 4و12زوج سبب شده است که ظرفیت این کابلها به حدود 10ترابیت/ثانیه ارتقاء یابد. این قابلیت نیازفزاینده آتی پهنای باند ترافیک داده بینالمللی را بر آورده میکند.




خلاصه مقاله: روند روبه توسعه فناوریهای DWDM در شبکههای گسترده فیبرنوری، انتقال ظرفیت فشرده شده را ازطریق شبکههای کابل زیردریایی ممکن ساخته است. در حال حاضر، سیستمهای کابل زیر دریایی اقیانوس گستر 96WOM با ظرفیت 10GBPSبه بهره برداری رسیده است وسیستم 200WDMاقیانوس گستر با همین ظرفیت مراحل تست آزمایشگاهی خود را میگذراند. علاوه بر این، افزایش تعداد زوجهای فیبر در کابل زیر دریایی به 4و12زوج سبب شده است که ظرفیت این کابلها به حدود 10ترابیت/ثانیه ارتقاء یابد. این قابلیت نیازفزاینده آتی پهنای باند ترافیک داده بینالمللی را بر آورده میکند.
یکی دیگر از نیازهایی که نسل بعد کابلهای زیر دریایی باید بهآن پاسخ دهد، اتصال کابل زیر دریایی به خود مراکز مخابراتی به جای ایستگاههای زمینی (Land Station)میباشد.این امر سبب میشود که سیستمهای زمینی کلان شهرها، مستقیما به ظرفیت کابل زیر دریایی متصل و از مزایای آن بهرهمند شوند. در این حالت، در صورتی که بخواهیم با استفاده از ساختار شبکه حلقهایی مبتنی بر SDH، شبکه یکپارچه DWDM زمینی وزیردریایی ایجاد کنیم، مشکلاتی از قبیل توسعه ناپذیری شبکه، عدم مدیریت و کنترل شبکه وهمچنین محدویت فضا و قیمت بوجود می آید.
اعتقادبر این است که بکارگیری فناوریهای سوددهی نوری (Optical-Switching)یکی از راه حلهای اساسی حل چنین مشکلات میباشد.
در این مقاله، راجع به ساختارهای شبکه زیردریایی نسل بعد و پاسخ گویی آنها به نیازهای جدید و پیش رو-مطالبی ذکر خواهد شد. در ساختار پیشنهادی، از طول موجهای شبکه اتصال متقابل نوری موسوم بهOXC (Optical cross)در گرههای شبکه هردوایستگاه کابلی (Cable Station)و مرکز تلفن کلان شهرها استفاده میشود. در این ساختار، شبکههای مبتنی بر OXC، با استفاده از آرایش و همبندی (Topology)شبکه نوری (Mesh Network) سبب سادهتر شدن ساختار شبکه اصلی، قابلیت توسعه و کارایی و بهرهبرداری بهتر از پهنای باند میشوند.
شبکههای حلقهای زیر دریایی مبتنی بر SDHشبکههای حلقهای زیر دریایی اقیانوس گستر، ابتدا در سال 1995 در شبکههای کابل زیر دریایی TAD12و13وTPT-5استفاده شدند.
این شبکهها با استفاده از تجهیزات حلقه تسهیمی و ساز و کار رفع خرابی خود کار عمل و برای پشتیبانی شبکه حلقه SDH، به هنگام بروز خرابیها، از پروتکل APSکه استاندارد ITU است، استفاده میکنند.
تجهیزات پشتیبانی یا حفاظت شبکه (NPE)، که شبکه حلقه 4 فیبره را پشتیبانی میکند، به نحوی تعریف شده است که با Aاستاندارد جی 841 ITUهمخوانی داشته باشد. در حال حاضر، این ساختار عمدتا ًبرای شبکههای زیر دریایی منطقهایی و اقیانوس گستر پذیرفته شده است.
NPE،که در واقع وظیفه پشتیبانی شبکه را به عهده دارد، در ایستگاه کابلی نصب میشود. عمل افزودن یا پیادهسازی ظرفیت NPE را سیستمهای پشتیبانی زمینی بر فناوری SONET/SDH در مراکز عمده مخابراتی تبادل ترافیکی، انجام میدهد.
دراین ساختار، هر یک از سیستمها، ساختار مدیریتی خاص خود را دارد. مسئله مدیریت مختلف از نظر بهرهبرداری، وجود سکوی انحصاری متمرکز بهتر است، در مدیریتهای انحصاری و تک قطبی ،سیستمهای زمینی و زیر دریایی، مسائلی چون خودکار سازی(Economies of Scale)باید در نظر گرفته شود.
در دهههای قبل، شبکههای زیردریایی بر اساس قراردادهای ساخت ونگهداری، بین کنر سیلی مرکب از چندین شرکت مخابراتی مجاز انجام میشده است ولی با جهانی شدن و مقررات زدایی بخش مخابرات ،شرکت های مخابراتی فرابر جهانی (Globel Carrier) ،تجارت جدیدی را آغاز کردهاند به نام تجارت فرابری فرابرهاCarrier"s Carrier) (Business این شرکتها با احداث شبکههای کابلهای زیردریایی خصوصی، دسترسی را برای ISPهای کلان شهرها فراهم کردهاند. همان طور که گفته شد، در شبکههای حلقهایی مبتنی بر NPE، در زمانی که قاپ STMسیستم SDH ،توسط خود سیستم SDH ، به سرعتهای پایینتری، پیادهسازی میشود، برای نصب پشتیبانی شبکه (NPE)و تجهیزات شبکه زمینی، به ده برابر فضای بیشتر نیاز هست از سوی دیگر وقتی تجهیزات بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، مصرف برق نیز بیشتر میشود. از همین رو، به ناچار برای کاهش اندازه و تعداد تجهیزات، باید از فناوری بستهای استفاده کرد.
در سیستمهای زیردریایی DWDM،هزینه عمده، هزینه بخش پایانه (Terminal)است که هزینه واحدها نیز ممکن است به آن افزوده شود. در اینجا، هزینه تجهیزات پایانه به نسبت تعداد طول موجهای سیستم، افزایش مییابد. در سیستم ترابیت، در صورتی که همین ساختار شبکه مورد استفاده قرار گیرد، هزینه تجهیزات پایانه، به طور قابل توجهی افزایش مییابد. بنابراین کاستن از هزینههای کلی پایانه، اهمیت خاصی دارد.
شواهد وقرائن فعلی، حکایت از رشد ترافیک دنیا، در مقیاسی بیشتر از ترافیک صوتی TDMدارد اخیراً، ترافیک بستههای IP ، با استفاده از تجهیزات مسیریاب واسطههای با سرعت بالای 5/2گیگا هرتز، برقرار شده بر همین اساس ارزش سیستمهای SONET/SDH به عنوان لایه همتا و میانی کاهش یافته است. بسیاری از فروشندگان در صدد شکل دهی و توسعه راه حلی هستند که بتواندترافیکIP را مستقیما از طریق DWDMحمل کنند.
وضعیت فعلی صنعت، استفاده از فناوریهایی است که طول موجهای شبکهایی را پشتیبانی کنند و بتواند سیگنال نوری را بدون توجه به قالب (Format)اآن حمل کند. تبدیل قالب سیگنال، تجمع سیستمهای فرعی و مسائل مربوط به نگهداری و بهرهبرداری باید در حاشیه شبکهها قرار گیرند. از آنجایی که شبکههای مبتنی بر طول موج، قادرند که قالبهای مختلف سیگنال را روی سکوی مشترک قرار دهند و هم چنین با توجه به سادهتر شدن ساختار شبکههای ترابری و به حداقل رسیدن تجهیزات، مدیریت چندگانه از بین میرود. در شبکههای کابلی زیر در یایی مبتنی بر طول موج، بخش عمدهایی از تجهیزات فرعی ومواصلاتی SDH/SONNET تحتالشعاع تجهیزات شبکههای لایهای نوری قرار می گیرد. حداقل سازی (کمینه سازی)تجهیزات شبکه سبب کاهش عمده هزینههای سیستم خواهد شد.
شبکه نوری مبتنی برOXC
پشتیبانی و حفاظت سریع، از مقولههای مهم واصلی شبکههای زیر دریایی فعلی برای جلوگیری از قطع مکالمات صوتی میباشد.
حفاظت سیستمی حلقهای تسهیمی، از حالت پشتیبانی و بازگردانی شبکه نوری، سریعتر است.علت این امر، سادهتر بودن ساختار و استفاده از ظرفیت پشتیبانی 1:1 ذخیره (Reserve)میباشد. شایان ذکر است که پشتیبانی 1+1مطابق با استاندارد پشتیبانی 50 میلی ثانیه میباشد. در مجموع، شبکه نوری، با توجه به مشخص نبودن میزان دقیق زمان قطعی، نسبت به شبکه حلقهای، قابلیت انعطافپذیری بیشتری دارد. از سوی دیگر، شبکههای نوری مجهز به شبکه پشتیبانی با کارایی بسیار بالاتری نسبت به شبکههای حلقهای هستند. در شبکه پشتیبانی نوری، عموما گزینههای زیادی برای مسیر پشتیبانی وجود دارد و قابلیت حفاظت N+1نیز در این سیستم گنجانده شده است. به همین دلیل، شبکههای نوری در سناریوهای خرابی و قطعیهای مکرر، کارایی بهتر و کاربرد بالاتری دارند. از آن سو، در شبکههای حلقهای، حالت پشتیبانی N>1 N:1 ،برای هر فیبر به طور جداگانه وجود ندارد. علاوه بر این در شبکههای حلقهای چندگانه، همان طور که در شکل 3 نشان داده شده است، به ظرفیتهای بیشتر در پیوندهای مواصلاتی (Inter Conneching Rinks)نیاز هست.
در شبکههای سراسری انتها به انتها، شبکه نوری یکپارچه، مزایای بسیار زیادی دارند. ارائه بلادرنگ خدمات باند عریض، یکی از ابزارهای مهم در افزایش تقاضای ناگهانی پهنای باند به شمار میآید. در ساختار حلقه که ذاتاً چندین حوزه مدیریتی دارد، ارائه چنین خدماتی، زمان طولانیتری را به خود اختصاص میدهد.
فناوری شبکه نوری مبتنی بر طول موج نوری (Optical Switching)استفاده میکند، نسل بعد شبکههای زیردریایی را محقق میکند. با استفاده از سیستمهای OXC،قابلیتهای چون افزایش پیادهسازی و اتصال متقابل طول موجهای مبتنی بر کانال، که کلید کاربری مؤثر شبکه نوری محسوب میشود، میسر میگردد.
با استفاده از سیستمهای OXCو فناوریDWDM،لایه ترابری نوری مبتنی بر طول موج تعریف میشود که بر اساس آن زیر ساخت فیبر به صورتی پویا تسهیم میشود. در نتیجه این قابلیت به وجود میآید که بتوان به صورت پویا، کانالهای طول موجی انتها به انتها را واگذار کرد. برای مدیریت و کنترل شبکه نوری مبتنی برOXCدر مقیاس بزرگ، توانایی و اجرای خودکار تشخیص پیونده(Link)و گره الزامی است. برای ایجاد چنین کارکردهایی فناوری MPLSبه اضافه سیستمهای پایگاه داده، مثل پیونده شبکه و وضعیت گرهها باید در حوزه نوری مورد استفاده قرار گیرند.
شبکه نوری که توسط سطح کنترلی G-MPLSمدیریت میشود، دارای این قابلیت است که بلادرنگ خود را بر اساس سطوح سرویس مورد نظر مشتری، آرایش مجدد کند.
در اینجا این خود شبکه است که در هنگام اضافه شدن گرههای جدید، مسیرهای جدید را به طور خود کار شناسایی میکند. در واقع این عمل، نوعی شبکه نوری هوشمند را ایجاد میکند. علاوه بر این ترافیک IP نیز از طریق صفحه کنترلی مشابه و از طریق واسطههای UNI،ترابری میشود. مشخصات این صفحه کنترلی جدید در ITU، در حال استاندارد شدن است.
ارزش شبکههای جدید زیر دریایی
یکی از نیازهای شبکههای فرابر جهانی و فرابرهایی که ارائه دهنده ظرفیت به سایر فرابرها میباشند
(Carrier"sCarrier) اتصال دهندگی شهر به شهر در شبکههای دادههای جهانی خود میباشد. آنها باید دارای این توانایی باشند که باند عریض را حداقل در سطح STM16 و به روش مقرون به صرفه و اقتصادی واگذار کنند.
هدف اصلی، واگذاری اتصالات طول موجی است که در کل شبکه یکپارچه زیردریایی و زمینی از فناوری لایه نوری استفاده کند. به کارگیری شبکههای داده برای اتصال مراکز حضور یا POP، در طول شبکههای زیردریایی جهانی، از نظر دسترسی جهانی به خدمات ISPها و همچنین توسعه تجارت الکترونیک ISPبسیار مهم تلقی میشوند. اتصال دهندگی مبتنی بر طول موج، منجر به ساده شدن ساختار شبکه میشود. مراکز دنیا، معمولاًدر ناحیه شهری قرار داده میشود که از طریق اتصال طول موج مستقیم به سایر مراکز دادهای متصل می شود. این طرح در مقایسه با وضعیتی که ترافیک داده از طریق تعداد زیادی هاپ و مسیریاب IPو تجهیزات STM/SDHترابری میشود، خیلی سادهتر است. صرفه اقتصادی، به سبب کم شدن هزینههای سرمایهگذاری و بهرهبرداری، یکی دیگر از مزایای اتصال مستقیم میباشد. از سوی دیگر اتصال انتها به انتها و مستقیم، ارائه سریع پهنای باند را فراهم میآورد. در واقع واگذاری طول موج انتها به انتها، پهنای باند را تبدیل به یک کالا میکند و ظرفیت بر مبنای در خواست مشتری، به عنوان یک کالا به فروش میرسد.
از همین رو، فروش ظرفیت بر اساس IRU ارزش کمتری خواهد شد. در اتصالات طول موج، تجهیزات مشتری نیاز به واسطه ندارد و دسترسی با هزینه کم و آسان، اتصالات اینترنت را امکان پذیر میکند. شبکه مبتنی بر طول موج ساز و کارهای مختلف پشتیبانی شبکه را پوشش و خدمات متنوعی را به انضمام مهندسی ترافیک ارائه میدهد.
اعتبار شبکه یکپارچه زمینی و زیردریایی مبتنی بر OXC
برای اعتبار دهی به مفاهیم گفته شده، آزمایشگاه (KDD-SCS)KDDI با همکاری شرکت لوسنت تکنولژیا، آزمون شبکهسازی زیردریایی را انجام داده است که مفهوم تکامل و کاربرد شبکههای نوری زمینی و زیر دریایی یکپارچه را ارائه می دهد. در این آزمون فناوری زیردریایی KDD-SCS و فناوری ترابری زمینی لوسنت تکنولژیا آمیخته شده است. مؤلفههای سختافزاری اصلی این آزمون عبارتند از:
- سیستم KDD-SCS که شبکهسازی زیر دریایی با ظرفیت 10Gbpsبه انضمام ارتقاءکاربرد FECجدید را ارائه میدهد.
- امکانات آزمون برای شبیه سازی تقویت کنندههای نوری انتقال در عرض اقیانوس DWDM
- سیستم نوری OLSموسوم بهWave Streamمتعلق به لوسنت تکنولژیا فراهمکننده انتقال DWDM 10 مگابات ثانیه زمینی
مسئله اصلی در یکپارچهسازی شبکههای زیردریایی، تامین تجهیزات تبدیل سیگنال دهی و همچنین وفق دادن مشخصات تجهیزات واسطهای است.
میان کاری بین تجهیزات OXC,SLTEاز جمله تلاشهای عمدهای است که در تامین خدمات جدید مبتنی بر طول موج صورت گرفتهاست. در عین حال، اتصال دهندگی شبکه یکپارچه بین تجهیزات زمینی وزیردریایی منجر به سیستمهای مدیریتی شبکه یکنواخت جهانی میشود. نتایج آزمون شبکه سازی حاکی از تامین سریع طول موج انتها به انتها، مسیر پشتیبانی نوری متشکل از عناصر شبکه زمینی و زیردریایی و همچنین ترابری ترافیک IP ازطریق اتصال دهندگی طول موج کانال شبکه زمینی میباشد.
الگوهای شبکه سیستم زیر دریایی نسل جدید
شبکه مبتنی بر OXC به سادگی با قرار دادن OXC در هر گره در شبکه جهانی فرابر خصوصی قابل اجرا واستفاده است. از سوی دیگر، بکارگیری شبکه جهانی OXCدر شبکه زیر دریایی مشترک متعلق به کنسرسیومی متشکل از چند فرابر، مقداری پیچیده است چرا که هر شرکت فرابر باید یحتمل از OXCهای ساخت شرکت خاصی در شبکه زمینی خود استفاده وبه همان صورتی که سایر شرکتهای فرابر اتصال انتها به انتها را بر قرار می کنند، عمل کنند.
یکی از روشها، استفاده ازBGPنظیر به نظیر حوزههای شبکههای مختلف است که در شکل شماره 7 نشان داده شده است. هر شرکت فرابر از طریق تجهیزات موسوم بهNNIو با همبندی نظیر به نظیرBGP به شبکه زیردریایی متصل میشود و به صورت تسهیمی از این شبکه استفاده میکند. سهم هر فرابر به منزله شبکه خصوصی *** آنها میباشد.
روش دیگر، تسهیم شبکه مبتنی بر زوجهای فیبر میباشد. با بخش کردن شبکه نوری به زوجهای فیبر، هر شرکت فرابر قادر است سهمی از ساختار شبکه زیردریایی را به خود اختصاص دهد. شبکه هر فرابر(Carrier)، یک سیستم OXC است که ساخت فروشنده خاصی میباشد که به ایستگاه زمینی متصل شوند. این مسئله در شکل 8 نشان داده شده است.
در این ساختار، این شرکتها قادرند هر یک بطور مستقل، شبکهای را شکل دهند و مسائل مربوط به میان کاری تجهیزات ساخت فروشندههای مختلف را رفع کنند.
نتیجه گیری: در این مقاله نشان داده است که ساختار شبکه نوری که از تجهیزات مبتنی بر طول موج و همبندی سوددهی نوری استفاده میکند. قادر است شبکه زیر دریایی نسل جدید را متحقق کند و قابلیتهای زیر را ارائه دهد:
- یکپارچگی شبکههای زمینی و زیر دریایی، ارتقاء مسائل اقتصادی، قابلیت توسعه و انعطاف و مدیریت شبکه
- ترابری کارا و مؤثر ترانک داده و IPجهانی انتها به انتها.

 


تکنولوژیهای شبکه های ماهواره ای

امروزه با رشد روز افزون تکنولوژی مخابراتی روشهای متفاوتی جهت ایجاد شبکههای ارتباط ماهوارهای به وجود آمده است. در این مقاله به معرفی برخی از روشهای متداول درشبکههای ماهوارهای و مشخصات هر کدام خواهیم پرداخت. به طور کلی تصمیمگیری برای انتخاب راهحل مناسب, نیازمند بررسی پارامترهای موثر در امر طراحی شبکه میباشد, برخی از این پارامترها عبارتند از :




1- گستردگی شبکه ارتباطی, شامل تعداد لینکهای ارتباطی مورد نیاز در فاز اول و نحوه افزایش آن در فازهای بعدی
2- نوع کاربردهای شبکه (اینترانت, دیتا, صوت, ویئو کنفرانس, اینترنت)....
3- توپولوژی یا ساختار شبکه
4- Scalability و نحوه گسترش شبکه
5- Availability یا قابلیت اطمینان سیستم
6- سرمایهگذاری اولیه و هزینههای جاری
با توجه به موارد فوق راهحلهای زیر ارائه گردیده و در مورد هر کدام پارامترهای فوق بررسی میگردد.
- راهحل (Single Channel Per Carrier) SCPC
این روش یک راهحل ایدهآل جهت کاربردهایی است که در آن حفظ کیفیت ارتباط و داشتن یک پهنای باند ارتباط اختصاصی جزء مهمترین عوامل تصمیمگیری میباشد. راهحل فوق مناسبترین روش جهت راهاندازی یک ارتباط نقطه به نقطه
(point-to-point) میباشد. سهولت راهاندازی, نیاز به حداقل تجهیزات و در نتیجه قیمت مناسب از مزیتهای استفاده از این روش میباشد. این روش با توجه به استفاده از یک پهنای باند ارتباطی اختصاصی راهحل مورد علاقه سرویسدهندگان ارتباطات صوتی در دنیا میباشد. در صورت نیاز به ایجاد یک شبکه ارتباطی چند نقطهای (Point-to-Multi point) روش فوق کارآیی مناسبی نداشته و افزایش زیاد تجهیزات و افزایش هزینه پهنای باند بخش فضایی از دلایل ناکارآمدی روش فوق میباشد. برای رفع این موانع راهحلهایی ارائه گردیده است که یکی از بهترین روشها تکنولوژی SkyPerformer SCPC-میباشد.
مشخصات اصلی این تکنولوژی- Sky Performer SCPCموارد ذیل میباشد:
- این روش جهت ایجاد یک شبکه ارتباطی چند نقطهای کارآیی مناسبی داشته و قابل پیادهسازی به صورتFull Mesh , Distributed Mesh , Star Partial Mesh , میباشد.
- تعداد ریموتهای قابل پیادهسازی در این روش در توپولوژی Star تا سیصد و پنجاه نود و در صورت استفاده از توپولوژیMesh Distributed نامحدود میباشد.
- در این روش لایه دوم شبکه Frame relay بوده و تمامی پروتکلهای لایه بالاتر همچون TCP/IP را پشتیبانی مینماید.
- پهنای باند ارسالی از ریموتها (Inbound) به صورت اختصاصی بوده (SCPC) و پهنای باند ارسالی از سایت مرکزی (Outband) با استفاده از تکنولوژی Sky performer برای تمامی ریموتها به صورت مشترک ارسال میگردد. برای هر یک از ریموت میتوان به میزان نیاز پهنای باند CIR (گارنتی شده ) و به میزان بالاتری (Burst) BIR معین نمود.
- کاهش تجهیزات سایت مرکزی در توپولوژی ستاره و نیز کاهش هزینه پهنایباند بخش فضایی این روش را به جایگزین مناسبی برای شبکههای SCPC تبدیل نموده است.
- تجهیزات سایتهای مرکزی و ریموت در این تکنولوژی مولتی سرویس بوده و جهت استفاده همزمان دیتا و صوت وتصویر مجتمعسازی شدهاند.
- این روش کاملا" Scalable بوده و شروع و پیادهسازی آن از دو نقطه به صورت Point-to-Point قابل آغاز بوده و افزایش تعداد ریموتها و پیادهسازی روش Point-to-Multi point به تدریج و به سادگی امکانپذیر میباشد.
- سیستمهای نصب شده در سایت مرکزی در روش Star به صورت Redundant پیادهسازی میگردد که با این روش Availability سیستم به بالاتر از 5.99% میرسد. در صورت پیادهسازی روش Mesh بروز اشکال در یک سایت مانع از اثرگذاری بر کل شبکه ارتباطی خواهد گردید.
- در این روش در دو سمت ارسال و دریافت از سایت مرکزی و ریموت امکان استفاده از تکنیکهای Coding مدرن مانند Turbo Code وجود دارد این امر باعث صرفهجویی در توان ارسالی ترانسپورت ماهواره شده که هزینههای جاری سیستم را کاهش میدهد. ارسال به روش توربوکد دریافت اطلاعات با Eb/No پایین تر را در سایتهای ریموت با حفظ BER مناسب امکانپذیر مینماید.
- امکان استفاده از Voice با تکنیک (Voice over frame relay ) VOFR در این روش یک کانال ارتباطی صوت با کیفیت بالا (MOS =4.15) و با استفاده از حداقل پهنای باند (6kb/s) را مهیا مینماید.
راه حل (D-TDMA) Deterministic TDMA
این تکنولوژی راهحل مناسبی جهت شبکه ماهوارهای مبتنی بر پروتکل IP میباشد در روش D-TDMA, مقدار پهنای باند اختصاص داده شده به هر ایستگاه VSAT بر اساس پارامترهایی نظیر اندازه صف اطلاعات در هر ایستگاه, کیفیت سرویسدهی (Quality of Service), ملاحظات اولویتبندی ایستگاهها و برخی پارامترهای دیگر به صورت پویا ) (Dynamic تعیین میگردد. روش D-TDMA موجب ایجاد صرفهجویی قابل توجهی از نظر پهنای باند بخش فضائی خواهد شد.
به عنوان مثال در مقایسه بین تکنولوژی DVB-RCS و D-TDMA, سیستمهای DVB-RCS برای انتقال بستههای اطلاعات IP, آنها را داخل فرمهای اطلاعاتی MPEG تعبیه مینمایند که این امر باعث کاهش کارآیی سیستم میگردد به طوری که برای انتقال اطلاعات با پروتکل IP روش D-TDMA نسبت به DVB-RCS بین 10 تا 50 درصد در پهنای باند صرفهجویی به همراه دارد.
اهم مشخصات سیستمهای D-TDMA عبارتند از :
- توپولوژی این سیستمها ستاره (Star) میباشد.
- تعداد ریموتهای قابل استفاده از لحاظ تئوری نامحدود بوده ولی به طور معمول به دلیل محدودیتهای تکنیکی برای کاربردهای تا 800 ریموت مناسب میباشد.
- شبکه بر اساس پروتکل IP طراحی گردیده است.
- از نظر روش Access Multiple , برای Outband (از هاب به ریموت) روش TDM و Inbound (از ریموت به هاب) D-TDMA میباشد.
- با توجه به IP Base بودن, شبکه برای کاربردهای Data , Voice (VoIP) و کلا" شبکههایی که Application های تحت IP دارند مناسب میباشد.
- در هر دو سمت ارسال و دریافت از سایت و ریموت امکان استفاده از تکنیکهای Coding مدرن ماننده Turbo code وجود دارد.
راهحل DVB-RCS
با افزایش تقاضای IP broadband service در دنیا روشهای DVB-RCS از سال 2002 به صورت اجرایی در نقاط مختلف دنیا ارائه گردید. این روش راهحل مناسبی جهت ارائه سرویس اینترنت به مشترکین انتهایی در یک شبکه بزرگ میباشد.
مشخصات اصلی این تکنولوژی عبارتند از:
- این روش شامل یک هاب مرکزی بوده که قابلیت پشتیبانی از چند صد تا چند هزار کاربر را برحسب نوع سرمایهگذاری امکان پذیر مینماید.
- روش ارتباطی ریموتها با مرکز در این روش Star میباشد.
- دراین روش بسترهای اطلاعات IP به فرمت MPEG-DVB تبدیل شده و از هاب مرکزی به تمامی ریموتها ارسال میگردد. هر ریموت بر حسب PID خاص خود (Packet Identifier) سیستم اطلاعات مربوط به خود را جدا مینماید. ارسال اطلاعات از سایتهای ریموت به هاب مرکزی با تبدیل بسترهای IP به فرمت ATM و ارسال با روش MF-TDMA صورت میپذیرد انجام این مراحل باعث ایجاد کمی سربار اضافی (Overhead) در شبکه ارتباطی نیز میگردد.
- این روش با توجه به نیاز به ایجاد یک هاب مرکزی و سرمایهگذاری اولیه نسبتا" زیاد برای کاربردهایی با تعداد ریموت بالاتر از پانصد عدد قابل توجیه میباشد. مزیت آن این است که با نصب یک هاب مرکزی امکان افزایش ریموتها به سادگی امکانپذیر میباشد. کوچک بودن ابعاد تجهیزات ریموت و پایین بودن هزینه هر ریموت از مزیتهای اصلی این تکنولوژی میباشد.
- Availability این سیستمها با توجه به حساسیت زیاد هاب مرکزی وابسته به نوع طراحی این سایت میباشد. عموما" در هاب مرکزی از روش Full Redundant برای تمامی تجهیزات استفاده مینمایند تا امکان بروز مشکل را به حداقل برسانند با اتخاذ این تدابیر نرخ Availability هاب مرکزی به 9/99% میرسد.
تکنولوژیهایی که در بالا معرفی می گردید به عنوان روشهای غالب در شبکههای ماهوارهای کنونی در نظر گرفته میشوند.
همان طور که ملاحظه گردید هر یک از روشهایی که توضیح داده شد در جای خود مناسب بوده و انتخاب نهایی یک روش در کاربردهای چند منظوره و ترکیبی نیاز به بررسی دقیقتر مهندسان این فن خواهد داشت.

 


تکنولوژی VSAT

 

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام